Autor Subiect: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"  (Citit de 513 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Pentru cine a fost pe lista de rechemare.

Va recomand:
- sa verificati sistemul de vacuum la dealer cf. procedurii din manualul de service; mai precis verificarea presiunii cu manometru respectand exact pasii din manual
- sa verificati daca aveti ulei in brake booster / amplificatorul de franare (BOOSTER ASSY, BRAKE MASTER); daca aveti, e clar ca datorita piesei neconforme pentru care producatorul a facut rechemare, inseamna ca in timp piesa respectiva a pierdut ulei care s-a acumulat acolo; de aici posibil lipsa servo franei sau posibil lipsa acesteia in timp (daca inca n-ati patit-o) deoarece uleiul odata ajuns acolo afecteaza membrana din interior; daca nu ati ramas fara servo pana acum, puteti incerca curatarea si uscarea brake booster-ului; inlocuirea acestuia costa cam 2000RON...
- verificat (vizual si electric) senzorul de vacuum (.SENSOR, VACUUM); puteti incerca sa il curatati cu un spray special; si asta costa cateva sute de lei - mai precis 780
- verificarea vizuala (demontare si analiza) a CYLINDER ASSY, BRAKE MASTER; si asta poate avea ulei motor in el
- verificarea lichidului de frana din RESERVOIR ASSY, MASTER CYL pentru ca si asta poate fi compromis de uleiul de motor

Pana aici am ajuns cu analiza problemelor care pot aparea de la piesa neconforma pe care Suzuki a inlocuit-o, stiind si nepasandu-i de siguranta in trafic a celor care au achizitionat masini de la el. Sunt convins ca producatorul stie ca nu trebuia schimbata doar piesa respectiva ci trebuiau facute si alte verificari. Trageti voi concluziile de ce nu a fost interesat. Eu le-am tras. Peste 5000lei reparatii datorita unei piese neconforme................................................Producatorul si-a taiat din cheltuieli schimband doar valva aceea sau pompa vacuum cu totul ingropand insa restul problemelor. La fel, banuiesc ca orice mecanic cu 8 clase si cu o experienta de cativa ani, nu are cum sa nu faca legaturi intre piesa neconforma si pierderea de ulei. Chiar nu pot sa cred asta.

Eu am ramas fara servo frana la aproape 100KM/ora. Cica sunt unicat in Europa...Dupa, de nenumarate ori. Turatiile la ralanti joaca in draci. Momentan am plecat pe platforma pana acasa. Peste 200Km si aprox. 1000Lei costul.

Producatorul Suzuki, reprezentanta si dealerii sunt exact ce am simtit in timpul fiecarei revizii. Niste escroci..Nu doar ca mi-au pus o data viata in pericol mie, familiei mele si celorlalti participanti la trafic dar au insistat cu asta! Cred ca am 3 intrari in service-ul unui dealer pe partea asta. Urma a 4-a dar m-am lamurit. Pe langa asta, au avut grija sa-mi transfere mie pierderile lor :)) Ei, reprezentanta, producatorul..

Numai bine
« Ultima Modificare: 12.Aug.2024, 08:05:39 p.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline NicNic

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #1 : 12.Aug.2024, 08:43:03 p.m. »
Imi pare rau sa citesc despere necazul tau.
Si ca Suzuki nu isi onoreaza cum trebuie partea sa de raspundere, conform legii.

Sper ca de acum se va rezolva problema de la masina si vei reveni la sentimente mai bune fata de ea.
Cat despre Suzuki... no comment, pare ca i-a afectat si pe ei criza din industria auto.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline GoneFishing

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #2 : 12.Aug.2024, 08:54:57 p.m. »
Imi pare rau sa citesc despere necazul tau.
Si ca Suzuki nu isi onoreaza cum trebuie partea sa de raspundere, conform legii.

Sper ca de acum se va rezolva problema de la masina si vei reveni la sentimente mai bune fata de ea.
Cat despre Suzuki... no comment, pare ca i-a afectat si pe ei criza din industria auto.

Nu au treaba masina si sentimentele mele fata de ea. Este vorba de niste escroci. Atat.
Urmeaza audienta la ANPC, RAR, sesizari, plangere penala la adresa dealer-ului. Contacte in presa si atat momentan.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #3 : 12.Aug.2024, 09:00:37 p.m. »
Eu îti recomand sa documentezi cât mai beton problemele tale.
La o adica expertiza tehnica RAR.
Daca aia NU scriu negru pe alb ca masina ta e conforma dpdv a sigurantei rutiere dupa ce le explici problemele pe partea de frânare, atunci poti la o adica sa-ti omori familia si pe cei din jur cu seninatatea cu care te-au plimbat astia prin reprezentante.
Devii martir si câstigi si niste milioane de euro dupa aia.

Stiu, suna extrem de cinic, dar se pare ca pâna nu crapa careva cu dreptatea în mâna, nu prea se schimba nimic în nenorocita asta de lume ahtiata doar dupa profit.

PS: a mai fost unul pe aici care a fost miuță între reprezentante, dar tu poti evita asta .... deja stii între ce ticalosi meseriasi te învârti.... asa cum stiu si eu....

PS2: sunt curios daca "promovarea" acestei probleme pe niste forumuri Suzuki din tari occidentale - implicit cu cetateni de mâna întâi - nu sarantoci ca noi ar avea un impact mai "interesant".... nu stiu de ce, dar cred ca pe acolo n-ar mai dormi la noapte niste manageri Suzuki....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #4 : 12.Aug.2024, 09:06:53 p.m. »
Eu îti recomand sa documentezi cât mai beton problemele tale.
La o adica expertiza tehnica RAR.
Daca aia NU scriu negru pe alb ca masina ta e conforma dpdv a sigurantei rutiere, atunci poti la o adica sa-ti omori familia si pe cei din jur cu seninatatea cu care te-au plimbat astia prin reprezentante.
Devii martir si câstigi si niste milioane de euro dupa aia.

Stiu, suna extrem de cinic, dar se pare ca pâna nu crapa careva cu dreptatea în mâna, nu prea se schimba nimic în nenorocita asta de lume ahtiata doar dupa profit.

PS: a mai fost unul pe aici care a fost miuță între reprezentante, dar tu poti evita asta .... deja stii între ce ticalosi meseriasi te învârti.... asa cum stiu si eu....

Multumesc. Am documentat aproape tot. Dovezi - filmari, martori. Am conversatiile cu asa zisa reprezentanta din Romania si dealer-ul.
Eu am o vorba. Daca ma imbolnavesc grav si nu mai am sanse de insanatosire, mai precis sunt pe duca, sa ii fereasca mnezeu pe aia de au gresit (enorm) in fata mea sau a familiei mele.

Pe cei implicati nu o sa ii iert nici daca imi pupa mana si se umilesc in fata mea.

Am vorbit cu @remarque  despre problema lui si am invatat ceva. Apropos, maxime aprecieri la adresa ta din partea lui.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #5 : 12.Aug.2024, 09:17:34 p.m. »
Acuma întelegeti de ce Suzuki a înlocuit uleiul Ecstar cu unul o idee (peste 10%) mai vâscos la temperaturi ridicate?
Ca sa nu curga pe la "îmbinari".


  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline GoneFishing

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #6 : 12.Aug.2024, 09:25:32 p.m. »
Acuma întelegeti de ce Suzuki a înlocuit uleiul Ecstar cu unul o idee (peste 10%) mai vâscos la temperaturi ridicate?
Ca sa nu curga pe la "îmbinari".




Vezi ca si eu am avut Ravenol ca si tine si nu a facut diferenta. Atat timp cat dealerii pun la alegere Motul sau Ecstar nu putem trage o concluzie finala.
Parerea mea este ca ori sunt tampiti cu totii desi ma indoiesc de producator cel putin, ori comunica aiurea - producator > reprezentanta > dealer.

Sau, ce conteaza daca aveam ultima data Ravenol daca deja aveam ulei in brake booster datorita valvei aceleia cu defect de fabricatie?! Aveam deja ulei in brake booster deci este irelevant ce ulei aveam sau urma sa pun.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #7 : 12.Aug.2024, 09:38:39 p.m. »
Cu Ravenol e un pic mai interesanta alegerea.
Uita-te ce vâscozitate are la rece si la cald.

Mie mi se pare o alegere excelenta, la rece nu curge ca Ecstar iar la cald e o idee mai vâscos.... nu foarte mult... dar trebuie sa ne gândim si la protectia motorului.
Ca fapt divers.
Cu Motul, asta iarna habitaclul se încalzea în primi 2 km parcursi cu masina.... ca dovada ca ungerea motorului era deficitara - frecare mare la rece si la cald.
La Ravenol ajungeam la job - 5-6 km distanta de casa si în masina era în continuare frig, n-apuca sa se încalzeasca ca lumea motorul.

PS: vâscozitatea Motul mi se pare enorma la 40 de grade fata de Ecstar (Ravenol are 63), atunci se freaca motoarele (la rece) de le ia naiba si apoi ne miram ca la 100k de km sunt betive.


  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline GoneFishing

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #8 : 12.Aug.2024, 10:23:09 p.m. »
Cu Ravenol e un pic mai interesanta alegerea.
Uita-te ce vâscozitate are la rece si la cald.

Mie mi se pare o alegere excelenta, la rece nu curge ca Ecstar iar la cald e o idee mai vâscos.... nu foarte mult... dar trebuie sa ne gândim si la protectia motorului.
Ca fapt divers.
Cu Motul, asta iarna habitaclul se încalzea în primi 2 km parcursi cu masina.... ca dovada ca ungerea motorului era deficitara - frecare mare la rece si la cald.
La Ravenol ajungeam la job - 5-6 km distanta de casa si în masina era în continuare frig, n-apuca sa se încalzeasca ca lumea motorul.

PS: vâscozitatea Motul mi se pare enorma la 40 de grade fata de Ecstar (Ravenol are 63), atunci se freaca motoarele (la rece) de le ia naiba si apoi ne miram ca la 100k de km sunt betive.

Fii atent. Eu am observat iarna ca motorul cu ulei Ravenol VMP USVO era zgomotos. Si cu Ecstar era zgomotos dar mult mai putin ca Ravenolul. Motorul torcea mai repede cu Ecstar si mai tarziu cu Ravenol.
Asta este experienta mea si al naibii sa fiu daca nu sunt cica, prea pretentios/a se citi prea atent cand vine vorba de detalii... ;)

Si, inainte sa plec iarna, lasam motorul sa toarca pana scadea turatia. Il mai lasam cam 2 minute...unii zic ca nu e bine, eu zic ca da (explic dupa de ce) si dupa porneam asigurandu-ma ca pana nu ajungea antigelul/nu apa... la jumatate, nu ii dau peste 2000 ture.
Dupa ce ajungea antigelul la jumatate, ii dadeam cu bun simt. Adica nu faceam kick-down-uri ci mergeam normal. Nu acceleram brusc. Revenind la faptul ca lasam motorul mai mult la ralanti cand porneam dimineata iarna. Aveam aditiv aproape mereu in rezervor si niciodata rezervorul la jumatate. Dupa ceva curse prin oras, aveam si curse pe European si Autostrada unde ii dadeam tata dar nu brusc. Niciodata. Pastram o turatie de 2500-3000 ture tocmai ca sa arda bine si sa curete ce s-a depus in zilele petrecute prin oras.
Chiar sunt curios cati au facut ca mine.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Recall "97G5 Înlocuirea supapei de reținere a pompei de vid"
« Răspuns #9 : 12.Aug.2024, 10:46:37 p.m. »
Ravenol VMP nu prea e indicat pentru K14C, are aproape aceleasi proprietati ca si Motul.... e cam acelasi rahat pentru motoarele astea care clănțăne la rece deoarece cred cu certitudine ca nu au fost testate înainte de lansarea în productia de masa cu asa ceva.
Utilizarea Motul a fost o solutie de rezerva/panica a Suzuki, o încercare de a baga rahatul sub pres ca sa nu se vada gherla pe care a dat-o consumatorilor, ca de mirosit se pare ca miroase în continuare.



In schimb, varianta DXG e extraordinara pentru motorul asta.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού