Am discutat cu 3 directori de service ai dealerilor Suzuki. Unul singur a confirmat ca se poate folosi masina fara cardan. Restul au batut campii = nu stiau dar tipic marcii Suzuki, nici nu voiau sa se intereseze daca nu marcai si nici nu puteau admite ca ... ma rog.
Am dat totusi cardanul jos tinand cont de toate informatiile pe care le-am procesat de cateva saptamani. Am facut o tura foarte scurta cu masina. Am aflat cu certitudine ca intr-adevar scartaitul si vibratia (aici inca am ceva dubii datorita drumului cam nu prea neted) pe care le simteam proveneau de la cardan.
O sa tin cont de sfatul colegului
@wolfin si nu recomand nimanui sa foloseasca masina fara cardan pana nu au un raspuns in scris de la un service din reteaua dealerilor Suzuki. Eu mi-am asumat.
In mers, fara cardan, masina a avut un comportament normal. Nu am auzit zgomote sau troncaneli. In schimb, nu stiu cum s-ar fi comportat daca as fi folosit de ex. modul Snow, AUTO sau Lock
Bine ca am facut testul pe asfalt si nu pe zapada/sau noroi
NU RECOMAND TESTAREA MASINII DIN SEMNATURA PE ELEVATOR, CU ROTILE IN AER, asa cum am fost sfatuit de unul din colegii de forum (
@Laurentiu - care mi-a dat totusi si unele sfaturi utile), pentru absolut nici o verificare unde doresti sa bagi masina in viteza si sa accelerezi. Asta pentru ca (era logic), in cazul masinii din semnatura se activeaza sistemul 4x4 si e mai rau decat daca ai folosi 4x4 pe asfalt curat. Din cate am citit, masina asta este un 4x2 partial. Mai precis, ai un fel de 4x4 High/care intra in cazuri de necesitate/nu mai ai aderenta (ex.
rotile se invart in aer ))) ) sau cand folosesti modul AUTO - cine stie mai multe, poate comenta/corecta.
Am primit un astfel de sfat si desi am fost reticent, l-am pus in practica dar cu atentie
Am accelerat progresiv. Altfel....
Problema rezolvata 100% pe parte de scartaiala/e de la cardan. Cu vibratia doar 99,9%..