Autor Subiect: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi  (Citit de 2306 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #20 : 02.Apr.2024, 10:21:55 a.m. »
pai....in aia 4 parca era motorul si transmisia

E mentionat parca in garantie doar cutie si motor. Nu si cardan/diferential/etc.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #21 : 02.Apr.2024, 10:23:26 a.m. »
In schimb nu stiu cat ar putea suferi planetarele tinand cont ca rotile atarna deci banuiesc ca si pozitia planetarelor se schimba. Testul nu ar dura cred mai mult de 1-2 minute.
In privinta asta sa stai linistit. Cind ridici masina pe cric pentru a schimba rotile, nu ies planetarele din cutia de viteze, nu ies din butucul rotii si nici rotile nu se desprind din brate. Doar o minte care nu vede ca toate elementele unei masini sint legate intre ele pentru a constitui un tot unitar ar crede asa ceva.

In alta ordine de idei si pentru modul de functionare ALLGRIP:

"Modul Auto oferă un consum eficient de combustibil. În mod implicit, automobilul este cu tracțiune pe față. Totuși, dacă automobilul detectează că roțile din față patinează, tracțiunea integrală este cuplată automat.

Modul Sport îmbunătățește maniabilitatea, distribuind cuplul pe axul din spate, dacă este necesar. Mai mult decât atât, motorul răspunde mai rapid atunci când este apăsată pedala de accelerație.


Modul Snow (Zăpadă) asigură o conducere sigură și o ținută de drum stabilă pe drumurile alunecoase și acoperite cu zăpadă. În baza unghiului volanului de direcție și a poziției pedalei de accelerație, acesta distribuie puterea la toate cele patru roți.
Modul Lock (Blocare) îmbunătățește capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile a vehiculului. Acesta distribuie cuplul motor uniform între ambele axe.

Modul 4×4 Allgrip dorit poate fi selectat cu ajutorul unui comutator montat pe consola centrală." https://club.autodoc24.ro/magazin/44-allgrip-definiia-funcionalitile-i-principiulde-funcionare

Asa este - la schimbarea rotilor acestea atarna initial. Dar nu se rotesc (intr-o pozitie nefireasca). Asta imi da de gandit.
Cunosc modurile masinii. AUTO de fapt inseamna un 4x2 semipermanent si nu permanent.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #22 : 02.Apr.2024, 10:23:51 a.m. »
vezi aici ce am postat pozele

https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=6975.msg212096#msg212096

apoi vezi daca ai la fel...sau este excluziv cutie si motor.

stiu ca l aum moment dat..au schimbat..cand au trecut da la 7 la 10 ani.

nasol..... :(
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #23 : 02.Apr.2024, 10:25:33 a.m. »
vezi aici ce am postat pozele

https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=6975.msg212096#msg212096

In cazul meu nu apare asa ceva :) E mai pe scurt..

In ce an ai achizitionat masina?
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #24 : 02.Apr.2024, 10:26:55 a.m. »
2016.

au schimbaat..cand au trecut de la 7 la 10 ani  :(
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #25 : 02.Apr.2024, 10:27:22 a.m. »
Fiecare are pareri, in general diferite. Asa ca tot clientul va alege in functie de cat poate sa inteleaga. Ramane deci o alegere la noroc in mare parte.
Daca parerile sint argumentate si explicate cum trebuie, clientul va alege solutia buna. Asa fara argumente, orice nestiutor poate vorbi. "E usor a scrie versuri cind nimic nu ai a spune".

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #26 : 02.Apr.2024, 10:34:24 a.m. »
Fiecare are pareri, in general diferite. Asa ca tot clientul va alege in functie de cat poate sa inteleaga. Ramane deci o alegere la noroc in mare parte.
Daca parerile sint argumentate si explicate cum trebuie, clientul va alege solutia buna. Asa fara argumente, orice nestiutor poate vorbi. "E usor a scrie versuri cind nimic nu ai a spune".

Exista posibilitatea ca argumentatiile sa aiba omisiuni. Din postura de client - fara cunostinte de mecanica - uneori iti poti da seama iar uneori nu.
Ar fi minunat :) ca toti specialistii sa consilieze complet dar depinde de nivelul lor de pregatire si de caracter. Experientele mele de viata imi spun ca paguba si/sau teapa asteapta dupa usa :) De asta incerc sa aflu si alte pareri din alte locuri ca de pe forum dar stiu oricum ca alegerile facute tin in final tot de o doza de noroc  - mai mica sau mai mare.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #27 : 02.Apr.2024, 10:36:59 a.m. »
Asa este - la schimbarea rotilor acestea atarna initial. Dar nu se rotesc (intr-o pozitie nefireasca). Asta imi da de gandit.

La service pe elevator (masina suspendata), cind iti verifica rulmentii la roti, cind verifica daca e roata  infrinata sau nu, mecanicul nu invirte roata?

In fond si la urma urmei, sa stii ca nu incerc sa te conving sa faci cum iti spun eu. Ti-am explicat cum sta treaba ca sa te dumiresti cit de cit asupra acestui lucru. TU insa sa faci cum crezi ca e mai bine pentru tine si pentru buzunarul tau. Din acest moment eu mi-am incheiat explicatiile pe problema cardanului.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #28 : 02.Apr.2024, 10:44:06 a.m. »
Asa este - la schimbarea rotilor acestea atarna initial. Dar nu se rotesc (intr-o pozitie nefireasca). Asta imi da de gandit.

La service pe elevator (masina suspendata), cind iti verifica rulmentii la roti, cind verifica daca e roata  infrinata sau nu, mecanicul nu invirte roata?

In fond si la urma urmei, sa stii ca nu incerc sa te conving sa faci cum iti spun eu. Ti-am explicat cum sta treaba ca sa te dumiresti cit de cit asupra acestui lucru. TU insa sa faci cum crezi ca e mai bine pentru tine si pentru buzunarul tau. Din acest moment eu mi-am incheiat explicatiile pe problema cardanului.

Le invarte intr-adevar dar nu cred ca se compara cu situatia in care suspenzi masina si folosesti viteza 1 :) sau poate chiar a 2-a daca se poate. Despre asta vorbeam.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 
The following users thanked this post: wolfin

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #29 : 02.Apr.2024, 11:02:09 a.m. »
bine ca nu e volvo..ca mai sareau si airbagurile  >:)
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970