Dupa simptom, pare ca starterul din electromotor este stricat ("da la masa", in termeni simplisti, spus).
Adica, atunci cand dai comanda de pornire, contactul din cheie alimenteaza acel starter (un fel de contactor pentru curenti foarte mari, ca sa alimenteze electromotorul), dar tot curentul "se scurge" spre masa.
Daca s-ar auzi zgomotul de cuplare a starterului (un "clanc") si abia apoi ar "muri" bateria, atunci cel mai probabail este ca electromotorul propriu-zis sa fie defect. Adica sa "dea la masa" (de obicei cand are uzura in rulmenti sau se "umfla"de la oxidarea unor componenete interne (e ceva des intalnit la SX4, datorita amplasarii electromotului, fiind expus la apa aruncata)
Oricare din aceste defectev ar fi, daca pui cheia doar pe pozitia de mers in contact (nu pe pornire) si ai impinge masina in viteza I sau II, ar trebui sa porneasca. Evident, daca bateria ta furnizeaza minim 10 V. (in general circuite electronice ale masinilor, cum ar fi aprinderea, calculatorul motorului, etc.) functioneaza cu tensiuni minime de 9V. Si consuma relativ putin curent, ca sa poata fi alimentate si cu o baterie mai descarcata (dar nu "moarta").
Am pornit orice fel de masini asa. Probleme de pornire prin impingere pot avea masinile cu distributie pe curea. Fiindca o ponire prin impingere se face la parametri care pot produce detonari, cu risc de invartire cu socuri a motorului , implicit si a mecanismului de distributie. De aici apare riscul de sa sari de la punct distributia pe curea.
Insa SX4 are distributie pe lant. Si porneste sigur impinsa (eu am facut asta la fosta mea masina, SUVI, de cateva ori, fara probleme). Singura chestie enervanta era ca SUVI pornea mereu dupa ce motorul era invartit de cateva ori, nu la sfert de cheie. Asa ca ma cam chinuaim ceva, sa imping masina ...