Daca o luam dupa ce zice cartea ta, putem pune si ulei mineral.
Ca daca la diesel punem sintetic din ala bun, atunci la benzinare chiar nu conteaza (sunt ironic, pentru cei care nu s-au prins).
Sa aiba si gura lor ce mânca dupe manopere.
Dupa rationamentul ca un ulei mai gros este mai bun, (ca "ie" mai consistent), propun sa folosim 10W40, care e cel mai gros ulei indicat, din cartea masinii.
(sunt ironic, pentru cei care nu s-au prins)
Altfel discutand, un ulei mai subtire (de exemplu 0w20 vs. 5w30), nu creaza o pelicula de lubrifiere mult mai putin rezistenta la presiunile de contact dintre piesele in miscare relativa una fata de alta.
Dar va realiza o racire mult mai buna, exact a punctelor in care se genereaza caldura. Pentru ca un rol foarte important al uleiului este cel de evacuare a caldurii din punctele "nevralgice" ale motorului, cele ale lagarelor de frecare. Iar uleiul subtire va circula prin instalatie cu un debit mult mai mare, realizand o evacuare a caldurii mult mai eficienta.
Un alt castig al folosirii unui ulei mai subtire se va observa si in consumul de combustibil.
Alt aspect al folosirii unui ulei recomandat, este cel al asigurarii de fluid hidraulic in mecanismele motorului (cum ar fi tachetii hidraulici autoreglabili). Un ulei mai subtire va fi mult mai bun la asa ceva.
Eu am folosit la SUVI doar 0w20, fiindca asa recomanda producatorul.
Mai mult, am folosit doar uleiul utilizat initial de producatorul masinii (cum e Eneos pentru Suzuki).
Si pana la 172.000 km, nu am avut nici cea mai mica problema la motor, sau vreun semn de uzura, din cauza ungerii.
Sunt sigur ca aceleasi chestiuni se aplica si la un motor de 1,5.
Ideea ca un ulei mai subtire este recomandat, prin cartile masinilor, ca sa se castige din servisare ulterioara, este nefondata.