Aşadar, momentan mă gândesc la o maşină în care să mă simt în siguranţă la 150km/h, dar în acelaşi timp să fie înaltă, 4x4 şi să pot merge liniştit la pescuit în deltă prin noroaie sau pe un drum de munte neamenajat şi cu zăpadă de 20cm (cred că sună a sx4, nu?).
Înţeleg că nu este recomandat să depăşeşti 120km/h cu Jimny, pentru că maşina este mai greu de controlat la viteze mai mari. Este adevărat?
Jimny prinde maxim 140 (real), chiar daca pe bord vezi altceva.
Multi ne dorim o masina care sa merga bine la 150, sa stea bine in curbe si sa se descurce la fel de bine in teren accidentat. Nu mai cauta. O asemenea masina nu exista. Cind am fost la Cupa kamikaze de la Curtea de Arges, am avut ocazia sa merg cu 2 masini de teren preparate. In ambele cazuri viteza e croaziera a fost de maxim 90 de km/h si nu pentru ca masinile nu puteau mai mult, ci pentru ca (virgula) confortul ar fi avut mult de suferit, iar consumul ar fi sarit si el. Dar aceleasi masini ar fi fost capabile sa sustina aceleasi viteze si pe drum drept accidentat.
Jimny e o masina de off-road. Se descurca bine si pe asfalt, atit timp cit nu o bruschezi si tii cont de faptul ca destinatia primara a acestei masini e terenul si nu linutele sau circuitul de la Nurburgring. Da, dupa 120 la ora, masina incepe sa-ti dea senzatia de viteza.
SX4 e un cross-over, adica imbina caracteristici din mai multe clase si unul din dezavantaje e ca nu are performante de top pentru nici o destinatie. Nu sta pe sosea cum sta un turism, iar in off-road e bine sa nu provoci destinul.
Destinatia primara a masinii e asfaltul, transmisia 4x4 e inferioara celei de la Jimny ca performante off-road. Unghiul prost de atac de asemenea nu o recomanda decit pt off-road usor.
Din ce povestesti tu acolo eu ti-as recomanda un Suzuki Grand Vitara (4x4 permanent cu reductor), dar ar fi bine sa ne povesteti si citi bani ai sau esti dispus sa dai pe masina.
Post Merge: 05.Nov.2009, 11:04:37 a.m.
-cuplu jimny slab! dar cutia e scurta, cu toate ca ambele n-au reductor(eu n-am diesel din pricina de $$$$ si regret!)
Jimny ARE reductor si e chiar foarte eficient. Cutia de la Jimny e intr-adevar etajata scurt, dar asta inseamna ca masina da senzatia de elasticitate. Practic de la 2000 de ture in sus motorul trage foarte frumos, iar AC-ul nu-l simte, nici la consum, nici la depasiri.
Later edit: intr-adevar eu am luat Jimny ca a doua masina, din cauza lipsei portbagajului. la Jimny cam ai de ales: fie 4 persoane, fie 2 + bagaj. In cazul meu este masina pentru excursii si pina acum sint foarte multumit de cum isi face treaba, inclusiv consum.