Autor Subiect: Problema relanti  (Citit de 654 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Problema relanti
« : 09.Feb.2024, 09:58:09 p.m. »
Am fost pus in situatia de a conduce SX4 "vecinei" si am observat un comportament ciudat la relanti :
- oprit in parcare, daca turez motorul, acul turometrului coboara incet pana pe la 1500 ture ca apoi sa coboare (mai) repede catre 7-800 ture
- in mers, scos din viteza,  turatia ramane fixa la 1500 pana cand apas frana si viteza se duce la zero; apoi turometrul coboara la 7-800 ture

Acum, din ce tin minte nu asta era comportamentul asa ca poate sa ma lamureasca cineva daca e ok sau e o problema undeva?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline ntire2000

Re: Problema relanti
« Răspuns #1 : 09.Feb.2024, 10:30:28 p.m. »
Sonda lambda, clapeta aer, debitmetru, etc.
Pot fi o gramada de cauze la o masina de 13 ani.
Cel mai probabil neîntretinuta la timp si cum trebuie, daca e condusa de o femeie.....

PS: eu zic sa începi cu debitmetrul... la anii astia e îmbâcsit ca naiba...
« Ultima Modificare: 09.Feb.2024, 10:41:05 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Problema relanti
« Răspuns #2 : 10.Feb.2024, 08:54:18 a.m. »
Nu spus ce motor are benzina , diesel??
Debitmetru este o piesa foarte fragila, atentie la demontare si curatare, eu nu am curat-o deloc de 16 ani.
La fosta masina diesel il curatam periodic
Cred totusi ca daca este motor pe benzina, clapeta de aceleratie sa fie una din cauze
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Laurentiu

Re: Problema relanti
« Răspuns #3 : 10.Feb.2024, 03:17:29 p.m. »
poate sa ma lamureasca cineva daca e ok sau e o problema undeva?
Nu prea e OK. Scoate masina la sosea si forjeaz-o cam vreo 10km tinind-o in aprox. 4000 rpm. Dupa aceata manevra, daca se mentine problema, se trece pe la mecanic.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ntire2000

Re: Problema relanti
« Răspuns #4 : 10.Feb.2024, 09:46:56 p.m. »
Nu prea e OK. Scoate masina la sosea si forjeaz-o cam vreo 10km tinind-o in aprox. 4000 rpm. Dupa aceata manevra, daca se mentine problema......
Da, si daca crapa motorul dupa experimentul asta poate dupa aia sa o "forjeze" si pe vecina o "tura" (ca s-o calmeze).  :-j

Cel mai simplu mod de a verifica posibilitatea unei defectiuni a debitmetrului (eu zic ca 99% asta e cauza) e sa-l anulezi.
E simplu, scoti mufa.....si dai o tura ca sa vezi cum trage motorul fara.
In mod normal, daca ala e "vinovat", motorul trage de rupe.
Faza asta am experimentat-o eu pe o putoare de Opel Agila Ecotech - sor'sa lui Wagon R.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline migabi

Re: Problema relanti
« Răspuns #5 : 10.Feb.2024, 11:22:04 p.m. »
Pai si de ce coboara turatia la relanti cand viteza e zero? Daca ar fi debitmetru sau clapeta nu prea vad cum ar putea ramane turatia la 1500 cat timp merge si sa coboare brusc doar cand viteza e zero. O sa o scot pe un drum mai putin utilizat ca sa vad ce se intampla.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline ntire2000

Re: Problema relanti
« Răspuns #6 : 10.Feb.2024, 11:24:27 p.m. »
Simplu.
Fluxul de aer de pe tubulatura admisiei de aer e cu totul altul atunci când masina e în miscare, nu?!?  :-?
Adica intra în mod fortat niste aer, corect?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Laurentiu

Re: Problema relanti
« Răspuns #7 : 11.Feb.2024, 12:55:11 p.m. »




ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Problema relanti
« Răspuns #8 : 11.Feb.2024, 05:22:06 p.m. »
Simplu.
Fluxul de aer de pe tubulatura admisiei de aer e cu totul altul atunci când masina e în miscare, nu?!?  :-?
Adica intra în mod fortat niste aer, corect?

Incorect, nu intra aer in mod fortat cand masina e in miscare. Nu vreau sa intru in detalii dar gandeste-te la diferenta dintre turbina si ventilator.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline fireburn

Re: Problema relanti
« Răspuns #9 : 11.Feb.2024, 08:07:07 p.m. »
Bujiile sunt ok ?
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?