Autor Subiect: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM  (Citit de 1386 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Tyulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Sibiu
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #20 : 02.Sep.2024, 01:31:52 p.m. »
Salutare,

Am tot cautat pe forum si nu am gasit o discutie pe situatia mea, dar aceasta este cea mai apropiata.
Am o Vitara din 04.2023 1.4 Allgrip Mildhybrid si am aceste "ïntreruperi" de la inceput. Dar se manifesta doar cand e clima pornita.
Inteleg ca pornirea climei ia din puterea masini, dar nu cred ca ar trebuie sa se simta prin aceste mici intreruperi.
Am intrebat la reprezentanta si mi-au spus ca este din cauza sistemul de clima de pe masina.

Oare asa sa fie?
Mai are cineva aceste simptome?

Multumesc de raspuns.
  • Suzuki Vitara 2023
 

Offline Laurentiu

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #21 : 02.Sep.2024, 03:26:18 p.m. »
la reprezentanta si mi-au spus ca este din cauza sistemul de clima de pe masina.
Oare asa sa fie?
Asa se manifesta cind ai clima pornita. Ai nevoie de un raspuns mai rapid in acceleratie (la depasire), intrerupe clima si porneste-o cind intri in regim de croaziera.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ntire2000

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #22 : 02.Sep.2024, 03:51:42 p.m. »
Si cel mai important e sa bagi benzina de 95, cu aia de 98 face uneori figuri la acceleratie.
Testat pe Vitara mea din 2019 care avea momente în care sesizam un lag în accelerare brusca.
De când bag zeama recomandata de producator fenomenul a disparut complet.

Cred ca motoarele astea pur si simplu sunt gândite doar pentru benzina mai inferioara octanic.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Romix

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #23 : 02.Sep.2024, 05:10:39 p.m. »
Eu bag de cand am luat-o numai de 99 dar nu am sesizat niciun lag (la mine clima e pornita mereu). Sunt foarte incantat de demaraj si de felul cum urca vitezometrul, mai ales daca e pe modul Sport. Oricum, trebuie sa-i cunosti limitele si, daca vrei putere pe distanta scurta, bagi in viteza inferioara. Pierderi de putere la accelerare usoara/constanta  nu am sesizat niciodata.
  • Vitara 1.4 MT Luxus AllGrip 2019
 

Offline dacbuc

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #24 : 02.Sep.2024, 05:58:55 p.m. »
Si eu cred ca este o problema de soft: senzatia mea este ca lag-ul apare atunci cand soft-ul ar vrea sa suplimenteze puterea activand motorul electric, dar renunta din varii motive (baterie mai descarcata?).  :-?
  • Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
 

Offline Tyulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Sibiu
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #25 : 03.Sep.2024, 02:24:58 p.m. »
Si eu cred ca este o problema de soft: senzatia mea este ca lag-ul apare atunci cand soft-ul ar vrea sa suplimenteze puterea activand motorul electric, dar renunta din varii motive (baterie mai descarcata?).  :-?

Intreruperea o face tot timpul cu clima pornita, in acceleratie si la intervale mici de timp. Dar intrerupere ma refer mici socuri, care sunt mai simtite la viteze mici pana in 100 km/h si mai slabe la viteze de peste 130 km/h.

Daca este softul, nu ar trebui sa faca la fel toate sau macar o parte din masini?
Nu este acelasi soft?
  • Suzuki Vitara 2023
 

Offline tac

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #26 : 03.Sep.2024, 05:00:26 p.m. »
Nu cumva acele "mici socuri" apar cand incepe sa lucreze compresorul de AC?
Intra in forta compresorul de AC si ia din puterea motorului.
  • Vitara 1.6 Spirit 2WD benzina
 

Offline Misha Misha

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #27 : 03.Sep.2024, 11:33:45 p.m. »
Salut,

Abia astazi am vazut comentariile voastre....
Recunosc ca, atunci cand am creat topic-ul, nu m-am gandit ca ar putea avea vreo legatura cu clima, si o tin cam tot timpul pornita.
Am testat si eu si intr-adevar asa este, pierderea de putere (temporara) se manifesta numai atunci cand este clima pornita, mai precis aerul conditionat.
Daca lasi numai pe caldura / cu ventilatie, dar cu AC-ul oprit, nu este nici o problema, acelereaza constant (adica asa cum ar trebui).

Oricum, aceasta descoperire nu inseamna ni ca s-a rezolvat problema. Chestia cu inchiderea AC-ului este doar un workaround (carpeala, pe romaneste). Eu doresc ca masina mea sa accelereze normal, cu tot cu AC pornit, si sa nu fiu nevoit sa apas butonul de AC mereu de cate ori am nevoie sa depasesc si dupa ce ies din depasire, mai ales pe timp de vara.
Ca sa se rezolve definitiv, problema ar trebui raportata direct la producator, ca in baza service-urilor noastre... la pastele cailor.

Apropos de asta, am raportat problema la dealer-ul de unde am cumparat-o. M-au programat, m-am dus cu ea acolo, mi-au bagat-o pe tester, nimic anormal, apoi hai cu ea la condus impreuna cu mesterul si... stupoare,  nu a mai vrut sa manifeste problema cu nici un chip (o fi fost aerul oprit, oricum nu stiam atunci ca el este cauza.. sau ... Murphy  :) ). Evident, la cel mult o zi dupa ce am plecat de acolo, problema a inceput sa se manifeste din nou.
Ulterior (recent), cand am facut a doua revizie, de data acesta la alt dealer autorizat, am raportat si acolo situatia si nici acolo nu a aparut nimic pe tester, dar, la fel, problema a incetat sa se mai manifeste pentru vreo 1-2 zile, pentru ca mai apoi sa reapara.
Asta ma duce cu gandul ca ar fi o problema de software. Probabil ca atunci cand conecteaza tester-ul la masina, se reseteaza ceva pe acolo prin software, niste variabile, care apoi sunt din nou actualizate (cu valori gresite, probabil) de soft-ul masinii astfel incat problema reapare la scurt timp dupa testare.

Asadar, daca ar fi problema doar de la compresorul AC-ului cum spunea cineva mai sus, sa zicem ca partea de alimentare electrica nu poate sa le duca pe toate simultan, eu zic ca problema s-ar manifesta constant, indiferent de setarile din software -> ar fi puterea motorului mai scazuta permanent (cum se intampla la Loganele din prima generatie cand le pornesti AC-ul), nu doar temporar / pe anumite perioade scurte.
  • Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 2022
 

Offline tac

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #28 : 04.Sep.2024, 08:34:58 a.m. »
Compresorul de AC porneste si opreste pentru a nu se forma gheata pe vaporizator.
La fel face si la logan 2 0.9 tce si acolo se simte foarte bine acest soc cand cupleaza compresorul, pe langa zgomotul care il face compresorul cand cupleaza.
La Logan 1 mergea permanent compresorul de AC - tehnologie mai veche.
  • Vitara 1.6 Spirit 2WD benzina
 

Offline Laurentiu

Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #29 : 04.Sep.2024, 10:19:04 a.m. »
1. Chestia cu inchiderea AC-ului este doar un workaround (carpeala, pe romaneste). Eu doresc ca masina mea sa accelereze normal, cu tot cu AC pornit...
2. Ca sa se rezolve definitiv, problema ar trebui raportata direct la producator
1. Nu este cirpeala; cind in circuit iti intra un consumator mare, este normal sa-ti ia din puterea motorului. Ai incercat sa pui pe masina un acumulator cu capacitate mai mare (asa ca pentru un diessel) ori sa alimentezi din alt acumulator (nelegat in circuitul masinii) AC-ul?

2. Producatorul nu-ti va rezolva ''moftul'' chiar de-i raportezi problema. Este o masina de oras (obisnuita) si nicidecum una preparata pentru curse.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!