Autor Subiect: Prezoane roti S-cross  (Citit de 3827 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #10 : 15.Aug.2023, 01:23:01 a.m. »
Nu pentru a afla diverse lucruri despre masini s-a facut forumul?
  Da, si pentru asta exista forumul, dar ne-a scapat un aspect : la mine se potrivesc prezoanele(nu sunt Suzuki), la colegul @cristidav se potrivesc, dar poate tu ai un model de jante aliaj care are nevoie de un altfel de prezon, alta lungime, cel mai bine este o verificare, zic si eu...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Săndel

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #11 : 09.Mai.2024, 06:02:54 p.m. »
După mai bine de un an de la înghețarea acestui subiect, intru aici pentru diverse lămuriri.
Astăzi am dat jos o roată cu janta din aliaj pentru măsura butucul. Are 60mm.
Constatare: Prezoanele (denumire improprie) erau similare cu cele pentru jantele de tablă.
Din ceea ce știam eu, pentru jantele din aliaj prezoanele ar fi trebuit să aibă partea conică - mobilă.
Această pesă mobilă ar trebui să joace rolul de șaibă la strângerea șurubului ... pardon, al prezonului.

Din ce știu eu, prezonul este o piesă cilindrică cu capetele filetate.
Din acest motiv consider că denumirea de prezon dată șuruburilor conice pentru fixarea roților este improprie.
Dar nu vreau să fac o polemică din asta, mai ales că în limbajul auto s-a împământenit termenul de prezon.
Voi încerca să încarc o fotografie în care este reprezentat un șurub pentru fixarea roților cu partea conică mobilă.


  • Suzuki SCross
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #12 : 09.Mai.2024, 06:09:47 p.m. »
La Suzuki prezoanele rămân cele din fabrică pe toată durata de viata a mașinii. Ale mele au până acum 29 demontări cu ocazia schimbării sezoniere a rotilor, plus încă 14 revizii, plus alte poate 10 reparații în service.

Don't worry, coafura rezistă!
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: naevosarb

Offline Laurentiu

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #13 : 10.Mai.2024, 09:25:52 a.m. »
Din ceea ce știam eu, pentru jantele din aliaj prezoanele ar fi trebuit să aibă partea conică - mobilă.
Această pesă mobilă ar trebui să joace rolul de șaibă la strângerea șurubului ... pardon, al prezonului.
Din fabrica, jantele din aliaj au venit prinse cu suruburi conice fixe. Crezi ca fabricantul a facut o greseala? Atit suruburile cu conuri fixe cit si cele cu conuri mobile indeplinesc aceeasi functie: o stringere centrata.
Conurile mobile au doar rolul de a elimina cit de cit uzura prin frecare intre gaura jantei si corpul surubului sau al piulitei.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline wolfin

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #14 : 10.Mai.2024, 09:49:48 a.m. »
@Săndel doar o mica remarca...acel prezon se potriveste la jante oem suzuki. fie aliaj fie tabla.

daca le schimbi cu un alt model AM de aliaj.....in principiu ar trebui sa gasesti si prezoanele aferente (pot fi diferite fata de cele oem). sa nu zic de gaura de centrare unde vei avea nevoie de inele pt 60.1.
la jante de tabla nu se folosesc inele...e chiar periculos..gaura de centrare trebuie sa aiba aceeasi dimensiune ca umarul fuzetei (plus minus 1mm).

succes


29 demontări cu ocazia schimbării sezoniere a rotilor, plus încă 14 revizii, plus alte poate 10 reparații în service.
rezistă!

@gabineg
salut. le ai verificat? adica masurat
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Săndel

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #15 : 10.Mai.2024, 11:54:07 a.m. »
   „gaura de centrare trebuie sa aiba aceeasi dimensiune ca umarul fuzetei (plus minus 1mm).”  ... ???
După capul meu, gaura de centrare la jante trebuie să fie mai mare decât diametrul butucului.
În concluzie, gaura de centrare la jantă trebuie să fie de 60,1 mm. În nici un caz + sau - 1mm.
Cred că a avut loc o eroare atunci când ați specificat acea toleranță.
Cu stimă!
  • Suzuki SCross
 

Offline wolfin

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #16 : 10.Mai.2024, 11:56:45 a.m. »
 :P

la janta plus 1 mm la umar minus 1 mm

dar avem colegi aici care n au problema asta de 1 mm...folosesc jante de tabla pt duster....ca roata se centreaza din prezoane..ca doar sunt conice  :cof:

noi sa fim sanatosi
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Săndel

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #17 : 10.Mai.2024, 01:10:39 p.m. »
Da ai dreptate, în practică , cetrarea se realizează prin intermediul prezoanelor conice.
Se pare că am făcut eu pe deșteptul după ce am citit asta.
https://www.autovit.ro/piese/anunt/jante-suzuki-vitara-vitara-hybrid-grand-vitara-swift-sport-sx4-sx4-s-cross-noi-16-ID7GZs83.html
  • Suzuki SCross
 
The following users thanked this post: wolfin

Offline wolfin

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #18 : 10.Mai.2024, 01:17:12 p.m. »
eram ironic ca se centreaza pe naiba din prezoane fie ele si conice

pe umar se centreaza...iar cei care folosesc inele sau jante otel de cu alte dimensiuni la gaura (ex duster ca se potriveste  16 x 114.3 si et ul - gaura 66.1,)  sunt inconstienti...oricand se pot forfeca prezoanele.

argumentul era ca dacia sau trabantul n avea. in fine subiect inchis pt mine. era o discutie veche. scuze
« Ultima Modificare: 10.Mai.2024, 01:32:20 p.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Săndel

Re: Prezoane roti S-cross
« Răspuns #19 : 10.Mai.2024, 06:38:47 p.m. »
   Inele suplimentare de centrare am întâlnit la mașini cu ștaif ex: range rover freelander 2.
Respentivele inele erau livrate chiar de reprezentantul din service, pentru celălalt rând de jante.
Iar despre forfecarea prezoanelor ... sunt cam sceptic.
Se rupe, se deteriorează din altă parte, dar de forfecat nu se foarfecă.
Îmi aduc aminte de laboratoarele de rezistența materialelor unde un tronson din fier-beton de 6mm în diametru avea nevoie de aproape o tonă forță pentru a putea fi forfecat.
Un prezon M12 are diametrul interior al filetului de 10,5mm și o secțiune de 86,59mm pătrați.
Fierul beton de 6mm în diametru are secțiunea de 28,27 mm pătrați.
Deci secțiunea prezonului este de aprox. 3 ori mai mare decât a fierului beton.
Despre calitatea materialului din care sunt construite prezoanele nici nu mai vreau să fac referire.
  • Suzuki SCross