Autor Subiect: Swift 1.2 2011 eroare p420  (Citit de 1797 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Mutulica2

Swift 1.2 2011 eroare p420
« : 14.Mai.2023, 02:09:24 p.m. »
Salutare tuturor. Vreau sa va cer ajutorul intr-o problem foarte ciudata caruia nu reusesc sa ii dau de cap.
Am un suzuki swift 2011, 1.2 94 de cai cu 256k km.
La un moment dat am primit eroarea p420, ce se refera la faptul ca eficienta catalizatorului este sub limite.
Intai de toate am schimbat a 2-a sonda lambda, fiind cea originala, am crezut ca a crapat fiind deja la final de viata (250k km). (Cumparat sonda OEM bosch). Problema nu s-a rezolvat si urmarind valorile acestei sonde de diagnoza, am stabilit cu mecanicul ca totusi s-a dus catalizatorul. Valorile oscilau de la 0.7v la 0.1 incontinuu, semn clar de catalizator care nu isi mai face treaba.
Zis si facut, am gasit un catalizator la o firma prin Germania care produce catalizatoare si DPF-uri, l-am montat si surpriza, dupa 80 km cand si-a facut testele masina, iar am primit aceeasi eroare.
O data cu catalizatorul, am zis sa schimb si pe parte de admisie senzorul MAF si senzorul MAP, ele fiind cele originale. Am pus aceeasi firma, BOSCH. (stiu ca e cel mai bine sa pui oem la aceste componente)
Cu catalizatorul nou, consumul instant a scazut dramatic si de asemenea masina trage mult mai bine cand eroarea este stinsa.
Prima sonda, cea de reglaj, am schimbat-o la un moment dat cu una din dezmembrari, originala si are acum aprox 100k km. (Asta daca masina de pe care am luat-o avea km reali).
Din punctul meu de vedere, valorile pe care le da prima sonda nu par eronate.
Nu stiu exact ce ar trebui sa mai fac acum pentru a scapa de eroare pentru ca totul pare in parametri normali si masina merge mai bine decat cu catalizatorul vechi, chiar si cu eroarea pornita.
Atasez aici 2 screen recordings cu live data, unul cu eroarea pornita si unul cu eroarea oprita, poate reusiti voi sa va dati seama de ce imi scapa mie.
Mi-e greu sa cred ca acest catalizator ar fi cu probleme pentru ca pe langa masina nu mai miroase a benzina cum mirosea cu catalizatorul vechi deci clar isi face treaba mult mai bine.

La un moment dat cu catalizatorul vechi, am folosit cu cleaner care se pulveriza in admisie. Este posibil oare sa fi afectat prima sonda o2? Asta ar fi singura piesa care nu e noua pe traseul admisie/evacuare, excluzand injectoarele care au valori perfect normale.

https://youtube.com/shorts/javdlQ2pfLQ?feature=share - error OFF
                                     - error ON

  • Suzuki swift 2011
 

Offline fireburn

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #1 : 24.Mai.2023, 11:29:24 a.m. »
Salut, verifica/inlocuieste: bujii, fise bujii, bobine inductie.
Spor.

PS: cred ca ai mers cam departe cu catalizatorul.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline Mutulica2

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #2 : 24.Mai.2023, 02:46:19 p.m. »
Bujiile sunt in parametri au vreo 20k km, bujii denso iridium, codul din manual, arata foarte bine, nu arde ulei masina, cel putin nu sunt depuneri pe bujii. Cat despre bobine, nu stiu ce sa zic, masina merge perfect, se accelereaza cum trebuie, ajunge usor la 6500 rpm.
Tind sa cred ca era infundat catalizatorul pentru ca s-a schimbat sesizabil mersul masinii dupa ce l-am schimbat.
Am mai schimbat si garniturile de la evacuare, erau praf, tot nu am scapat de eroare. Acum toti parametri arata foarte bine, sonda de dupa catalizator fluctueaza intre 0.65-0.75, nu stiu exact ce ar mai putea avea.
  • Suzuki swift 2011
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #3 : 24.Mai.2023, 07:07:09 p.m. »
La debitmetru ai umblat sa il cureti, bobinele nu cred ca au nimic.
Curata si tu tot, clapeta aceleratie, debitmetru, bujiile sigur sunt cele compatibile??? incearca cu unele normale nu cu iridium(ca sa nu coste mult).
Sondele se mai curata din ce am vazut dar sunt considerate consumabile dupa 120 k.
Eu am 260 k cu masina cu gpl si imi mai apare acest cod dar il sterg si merg mai departe. Bujii am NGK ca cele orginale.
Incearca sa schimbi si furnizorul de benzina mai foloseste niste aditivi.
Succes
P.S ce soft folosest pt diagnoza??
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Mutulica2

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #4 : 24.Mai.2023, 07:19:51 p.m. »
Salut. Debitmetrul este nou, cumparat bosch, ca cel original. Sondele sunt si ele noi, tot bosch precum cele originale.
Softul este SZ viewer A1, special pt suzuki, l-am gasit pe playstore iar ca si diagnoza, am un elm de pe aliexpress.
Benzina bag omv maxxmotion 100.
Bujiile sunt cele originale, la mine in manual asta scrie. Denso iridium si codul lor pe care nu il retin acum.
  • Suzuki swift 2011
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #5 : 24.Mai.2023, 08:12:01 p.m. »
la busonul de bezina scrie benzina de 100???
Baga de 95 si incearca rompetrol sau MOL, cea de 100 este fudulie pt motorul tau
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Mutulica2

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #6 : 27.Mai.2023, 10:22:12 p.m. »
Nimeni?
  • Suzuki swift 2011
 

Offline Leutz

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #7 : 30.Mai.2023, 03:43:38 p.m. »
Eroarea 420 poate fi de la senzorii de oxigen si/sau de la catalizator. In general se schimba ambii senzori, nu doar unul, chiar daca masutatorile arata ca unul ar fi in regula. Durata de viata a senzorilor de oxigen este de 100 si ceva de mii de km; sa zicem ~150 de mii in medie. Evident ca in functie de stilul de condus, de utlilzarea masinii, de noroc, de calitatea senzorilor ... unii pot merge sute de mii, altii zeci de mii.

In general se schimba senzorii prima data; daca e de la ei, atunci se evita schimbul de catalozator, care e mai scump.

Tot in general, insa ... daca senzorii functioneaza defectuos, o fac de obicei in sensul cresterii cantinatii de benzina din amestec. Din cauza amestecului bogat, catalizatorul se deterioreaza si el mai repede. Deci in final ... daca s-a mers ceva timp cu senzorii sub parametri, tot se schimba si catalizatorul pana la urma.

Intrucat zici ca primul senzor e tot cel vechi ... schimba-l si p-ala cat mai repede, ca nu e asa scump. Si vezi ce efect are...
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Mutulica2

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #8 : 30.Mai.2023, 03:50:14 p.m. »
Am schimbat între timp și prima sonda.
Lista pieselor schimbate este următoarea:
Debitmetru
Senzor MAP.
Ambele sonde lambda.
Catalizatorul.
Toate garniturile de la evacuare.

Problema persista.
Merge perfect multă vreme și la un moment dat mai pica sonda a 2-a la 0.1v pentru o secunda.
  • Suzuki swift 2011
 

Offline Leutz

Re: Swift 1.2 2011 eroare p420
« Răspuns #9 : 31.Mai.2023, 08:01:28 a.m. »
Un scurt, o masa imperfecta  :-? ? La vechimea masinii ... e foarte posibil sa fie ceva contacte pe undeva care la trepidatii/vibratii/socuri fac figuri.

Poate chiar mufele/soclurile senzorilor de oxigen ??!!, dat fiind ca eroarea e tot P420.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019