Autor Subiect: Uzură roată spate - probleme punte spate?  (Citit de 2305 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Muttley

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #10 : 02.Apr.2023, 01:51:01 p.m. »
PS: daca masina a avut vreun incident, gen bordura lovita cu lateralul, as miza mai degraba pe punte, care e tabla. Fuzeta cred ca e ceva mai zdravana (bloc de otel frezat si strunjit).
Puntea insasi se poate indrepta fie pe utilaje dedicate (stiu ca existau pe vremuri niste prese speciale), fie improvizat ceva intr-un atelier de tinichigerie dotat. Cu un ceas comparator nu vad de ce nu s-ar putea indrepta cu succes.
Sa fiu in locul posesorului, atentie, dupa verificarile care sa confirme defectul, as schimba puntea cu alta, din comoditate.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 
The following users thanked this post: manesz, Rîcu Liviu

Offline Rîcu Liviu

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #11 : 02.Apr.2023, 03:56:14 p.m. »
Uzura neuniformă este și pe anvelopa de vară de anul trecut, am văzut acum, când le-am schimbat pe cele de iarnă. Aș spune, deci, problema este de vreun an. Înainte nu am observat nimic. Mulțumesc pentru ajutor! O să încerc să fac un drum până la Brașov.
  • Suzuki Vitara 1.6
 

Offline Rîcu Liviu

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #12 : 04.Apr.2023, 06:34:41 p.m. »
În cele din urmă am mai cerut o a doua opinie. Mașina precedentă pe care am avut-o a fost servisată de cei de la Revizie Auto Service, de care am fost mereu foarte mulțumit. Le-am spus despre ce e vorba și mi-au recomandat întâi o nouă geometrie la Auto Soft Fundeni. Ca și domnii de la Suzuki, nici ei nu au găsit nimic în neregulă, inclusiv cu roțile din spate. Doar am schimbat pozitiile anvelopelor. Cu acest rezultat am fost la Revizie Auto Service. Cei de acolo au spus că din punctul lor de vedere singura posibilitate ar fi ca, deși pe stand amortizoarele spate sunt ok, totuși în mers există unele dezechilibre a.î. cel de pe dreapta să tocească anvelopa pe exterior neuniform. Soluția ar fi schimbarea acestora. Având în vedere că, în primă instanță, cei de la Suzuki au spus și ei că nu au găsit nimic în neregulă, și doar la urmă au zis de puntea spate (de schimbat în cel mai rău caz), cred că singura explicație este că de un an merg în modul Sport și, probabil existând unele mici dezechilibre la amortizoarele spate, apare uzura neuniformă. In primii 4 ani de viata ai masinii totul a fost bine.  Am schimbat pentru moment poziția anvelopelor, o să le rotesc în X pe viitor, ceea ce până acum nu am făcut, și cu primii bani o să schimb probabil amortizoarele. Mi se pare cea mai cost-eficientă abordare. Cam asta e concluzia după cele 2 service-uri în care, totuși, toți oamenii au fost de bună credință. Recunosc că poate, in prima instanta, m-a speriat pretul pt puntea spate 😀 va multumesc pt pareri si pt ajutor!
« Ultima Modificare: 04.Apr.2023, 06:47:53 p.m. de Rîcu Liviu »
  • Suzuki Vitara 1.6
 

Offline Muttley

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #13 : 04.Apr.2023, 06:47:27 p.m. »
Daca ai facut geometria in 2 locuri, iar de fiecare data a iesit ok, cel mai probabil chiar este.
Dinamica rotii e chestie intr-atat de abstracta, incat n-as exclude amortizorul drept cauza. Desi evolutia e de lunga durata, sa ne tii la curent, chiar as fi foarte curios sa aflu daca aia-i sursa problemei.

Idee, desi nu stiu cat de buna: lasa rotile cum erau si inverseaza amortizoarele spate. Ar ajuta la izolarea precisa a defectului de amortizor. Asa cum esti acum, cu o anvelopa buna pe partea aia, daca se repeta efectul, tot nu vei sti sigur care e cauza.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline Rîcu Liviu

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #14 : 04.Apr.2023, 06:51:10 p.m. »
Din pacate nu detin acum banii ca sa fac acest experiment, mai ales dupa toate constatarile astea, desi poate ar fi interesant. Ii pastrez pt 2 roti si 2 amortizoare in urmatoarele luni :)))
  • Suzuki Vitara 1.6
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #15 : 04.Apr.2023, 07:06:38 p.m. »
Am ajuns si la mecanici ca la medici, 2/3/4 opinii pina descoperi cauza(boala)..........eventual si tratamentul  :pardon: :pardon:
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Rîcu Liviu

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #16 : 04.Apr.2023, 08:48:11 p.m. »
Cred că scopul forumului este să ne ajutăm, nu să căutam vina. În cazul de față, după cum am încercat să sugerez, nimeni nu a greșit cu nimic, ba chiar a fost multă bunăvoință din partea tuturor. Cât despre medicină, dacă nu face subiectul grupului eu zic să o lăsăm deoparte pt forumurile medicale :)))
  • Suzuki Vitara 1.6
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU

Offline ntire2000

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #17 : 04.Apr.2023, 09:08:53 p.m. »
Nu cumva uzura asta neuniforma a aparut dupa schimbul amortizoarelor?
Adica ma gândesc ca daca ai dat jos originalele uzate si ai pus ceva aftermarket e foarte posibil ca asta sa fie o cauza.
Cursa mai lunga, rezistenta diferita la socuri, etc, etc.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Rîcu Liviu

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #18 : 04.Apr.2023, 09:11:35 p.m. »
Nu am schimbat niciodată amortizoarele, sunt cele originale
  • Suzuki Vitara 1.6
 

Offline ntire2000

Re: Uzură roată spate - probleme punte spate?
« Răspuns #19 : 04.Apr.2023, 09:15:46 p.m. »
Si au iesit ok la teste? Ca dupa atâtia ani ma îndoiesc ca mai sunt valabile.
In mod paradoxal - din ce am observat eu la marca Suzuki, din cauza suspensiei rigide, pe spate amortizoarele si arcurile se termina mai repede decât alea de pe fata.
Spatele fiind mai usor au o cursa mai lunga si suporta socuri mai agresive deoarece masina topaie peste denivelari.
La fostul Ignis detinut de mine spatele masinii era praf dupa 4 ani, amortizoarele curse si un arc rupt.
Pe fata nu am avut niciodata probleme din astea în cei 12 ani de exploatare.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού