Autor Subiect: Motor jimny cu vvt  (Citit de 1230 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Icelemon

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
    • Târgoviște
Motor jimny cu vvt
« : 01.Mar.2023, 05:50:07 p.m. »
Bună seara tuturor!

După mulți ani de folosință zilnică și cu eforturi deosebite, am reușit într-un final să f*t motorul. Cam de un an de zile merg cu mașinuța pe principiul celor electrice, adică după  aproximativ 70km pauză de răcire/"încărcare" cam jumătate de oră.
  După câteva încercări de remediere, eșuate bineînțeles, mecanicul a ajuns la concluzia că e chiulasa ciupită...
  Mașina este din 2006 iar motorul M13A cu vvt.
Întrebare sau întrebări:
  Cum deosebesc un motor cu vvt față de unul fără?
  Cum îmi dau seama că nu iau unul mai terminat decât al meu?
  Sunt reale garanțiile oferite de cei de la dezmembrări?
  Există vreo soluție de a cumpăra motor cu tot cu montaj?
  Mă gândesc că există totuși firme serioase.
Aștept implicarea oricui poate da un ajutor.
Mulțumesc!
  • Suzuki Jimny Cabrio 2006.
 

Offline ntire2000

Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #1 : 01.Mar.2023, 08:29:05 p.m. »
  Cum îmi dau seama că nu iau unul mai terminat decât al meu?
Nu ai cum, aici mergi ca la jocurile de noroc, iese sau nu iese cartea câstigatoare.
Cu toate astea, daca ai ochiul format, o privire aruncata în interior prin capacul de schimb al uleiului se vede uzura axulului cu came, iar dupa asta poti sa-ti formezi o oarecare parere despre cât de obosit este sau cât a patimit cu uleiul neschimbat la termen.
De asemenea se pot constata si prezenta unor depuneri cauzate de schimburile rare si cu uleiuri ieftine/chiuloasa defecta - alt indiciu ca motorul ala a fost mai abuzat decât al tau.
  Sunt reale garanțiile oferite de cei de la dezmembrări?
De regula da, deoarece nu se risca nimeni sa dea spaga la ANPC în urma unor sesizari; daca motorul nu merge ca lumea în perioada oferita ca garantie majoritatea samsarilor îl schimba fara discutii cu altul la fel de obosit în speranta ca scapa de tine (si de motor - ei le iau cu preturi derizorii) .
  Există vreo soluție de a cumpăra motor cu tot cu montaj?
Pai unii au si service-uri "atasate" parcurilor de dezmembrari, mai fac un ban la negru si din asta....
  Mă gândesc că există totuși firme serioase.
Toate sunt serioase, boss ....  ;-)

Ca sfat prietenesc, daca ai posibilitatea sa dai o fuga cu un prieten peste granita, o sa gasesti o oferta mai bogata de motoare de genul, acolo M13A e la fel de raspândit ca motorul K7J (de pe Logan)
Sunt o gramada de parcuri de dezmembrari unde daca pui ochii pe o masina îti dau aia jos de pe ea cam tot ce doresti.
Asa am luat eu doua usi pe dreapta la 15000 de forinti bucata (aprox 250 de lei/buc) de exact aceeasi culoare cu cele ale Ignisului meu sters în parcare de un dobitoc.
La service ma costa 1000 de lei tinichigeria+vopsitul.
Cu alti 200 de lei am tras un detailing (polish) întregii masini, asa ca la final jucaria mea arata ca noua în doar 700 de lei.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Icelemon

Offline Icelemon

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
    • Târgoviște
Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #2 : 01.Mar.2023, 09:06:07 p.m. »
Okay. Mulțumesc frumos pentru răspunsul foarte detaliat. Am să mă risc la risc fiindcă posibilitatea de a merge în Ungaria cade din start. Distanță foarte mare și lipsă timp.
Mai am o întrebare totuși. Am găsit pe net o variație mare de prețuri pentru aceeași piesă, respectiv motorul. Între 1000 și 3500 lei. Nu e același motor ? Adică second-hand sunt toate. Posibilitatea să fie mai bun unul de 1000 decât unul de 3500 e ridicată.
Ah. Și încă ceva. Cum deosebesc un motor cu vvt față de unul fără?
  • Suzuki Jimny Cabrio 2006.
 

Offline ntire2000

Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #3 : 01.Mar.2023, 09:30:09 p.m. »
Asta e o problema destul de spinoasa.
De asta îti recomandam sa vizitezi un cimitir de masini de dincolo si sa-l dai jos fizic de pe masina - ocazie cu care vezi si kilometrajul.
Iar pe masina e specificat si tipul motorului.

Ca idee, s-au mai lovit si altii de problema asta.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #4 : 01.Mar.2023, 10:36:55 p.m. »
@ntire2000 ai ceva locatii(site) la parcuri de dezmebrari din HU??
@Icelemon cu aceeasi problema m-am confruntata eu pina acum 3 zile
Am cautat motor M15A, am gasit la bucuresti la Remat Holding la un pret suspect de decent 1250 ron pt ca aia il vindeau la pret de fier vechi. Am gasit la unele parcuri cu 6500 ron sau 4500 ron. Astia cred ca nu vroiau sa vanda
Loteria Romana a avut SX4 in dotare si au casat toate masinile. Aveau acolo 6 motoare date dupa masini urma sa le faca bucati si la tocator
Codul de motor era M15A dar al meu pe lateral mai are o eticheta pe care mai are un cod MY1 acelea de la Remat aveau MZ1 dar repet codul de motor era M15A.
Am intrebat dar nimen ei nu a reusit sa imi spuna daca este diferenta. Ele semanau 99% doar la capacul de la culbutori acel MZ1 era un pic mai mare in zona pinioanelor. Parca ar fi fost motor de 1.6L(M16A)
Am cautat pe youtube si am gasit niste baieti care demontau asa ceva si au explicat ca acel motor cu cod M15A(MZ1) era euro 5 si al meu euro 4.
Nici la bobinele de inductie nu erau la fel eu am o bobina la 2 cilindri iar acela avea bobine pe fiecare cilindru.
Motorul tau a fost montat pe mai multe modele aici gasesti detalii https://mymotorlist.com/engines/suzuki/m13a/
Suzuki Ignis 1 (FH) in 2000 – 2006; Ignis 2 (MH) in 2003 – 2008;
Suzuki Jimny 3 (FJ) in 2001 – 2018;
Suzuki Liana 1 (ER) in 2001 – 2006;
Suzuki Swift 3 (MZ) in 2004 – 2010;
Suzuki Wagon R Solio 1 (MA63) in 1999 – 2010;
Subaru Justy 3 (MHY) in 2003 – 2007.
Incearca aici
https://www.pieseauto.ro/
https://www.dez.ro/piese-auto/
Eu am gasit pina la urma pe la Targoviste cu acelasi cod MY1



  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: Icelemon

Offline ntire2000

Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #5 : 01.Mar.2023, 10:47:17 p.m. »
@ntire2000 ai ceva locatii(site) la parcuri de dezmebrari din HU??

Un parc de dezmembrari destul de bine aprovizionat era chiar lipit (gard în gard) de reprezentanta, iar altul prin împrejurimi.
Mai jos niste poze cu locatiile.

Asta e cel de lânga reprezentanta


Cel axat pe Suzuki


PS: daca aveti vreun prieten (sau cunostinta care cunoaste un) ungur (ca sigur exista unul care vrea sa ne fure Ardealul) puteti sa-l rugati sa dea un telefon sau sa scrieti un mail la respectivele parcuri de dezmembrari.
Aia stiu sa faca comert si o sa încerce sa va rezolve problema, pentru ei banii nu au probleme legate de rasa, cetatenie, sex sau religie.
Asta ca sa nu bateti drumurile degeaba pâna acolo.

PS2: eu mi-am luat huse personalizate de la o firma de croitorie pentru masini (si deloc ieftine - peste 100 de euro setul), aia au site doar în maghiara si engleza si nu vând decât pe plan local; le-am scris un mail în engleza si le-am zis ce-mi trebuie pentru Vitara mea, si nu mica mi-a fost surpriza dupa ce le-am platit marfa în avans cu cardul sa ma trezesc cu DHL-ul la usa în mai putin de 72 de ore - initial nici nu stiam ce naiba de colet trebuie sa-mi livreze aia pâna mi-a zis curierul ca scrie în ungureste pe el.
« Ultima Modificare: 01.Mar.2023, 11:03:43 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Leutz

Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #6 : 02.Mar.2023, 01:24:31 a.m. »
Cam de un an de zile merg cu mașinuța pe principiul celor electrice, adică după  aproximativ 70km pauză de răcire/"încărcare" cam jumătate de oră.
Poti sa detaliezi aici un pic? Ce faci cand te opresti? Doar astepti sa se raceasca? Completezi cu apa (antigel)?

După câteva încercări de remediere, eșuate bineînțeles, mecanicul a ajuns la concluzia că e chiulasa ciupită...
Poti sa detaliezi in ce au constat incercarile? In cel fel e chiulasa ciupita? Care sunt simptomele?

Intreb pentru ca eu am "reparat" o masina cu probleme la chiulasa, la care intra antigel in cilindri. Ajunsese sa intre atat de mult incat nu nici nu mai facea bine aprindere; din cand in cand facea ca tractorul ... etc.

Am pus un fluid dintr-ala care repara fisuri pe inauntru, special pentru cazuti de genul asta. E loterie si e carpeala, dar la mine a mers mult si bine dupa aia. Ar fi mai mers si acum daca masina nu ar fi fost dauna totala intr-un accident.
Daca tu deja te gandesti sa schimbi motorul inseamna ca n-ai ce sa pierzi daca incerci. Si oricum, fluidele respective nu strica nimic. Daca nu merg, nu merg... si-atat. Si sunt si ieftine.

Daca te intereseaza, as putea sa ma uit sa vad exact ce fluid am folosi tatunci; si-ti dau de stire.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: Icelemon

Offline Icelemon

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
    • Târgoviște
Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #7 : 02.Mar.2023, 10:56:28 p.m. »
Ce coincidență, eu chiar din Târgoviște sunt...
Deci. Cam complicat să explic in scris, dar voi încerca.
Opresc. Mă uit la vas expansiune. Dacă e peste aștept să tragă  înapoi în circuit. Dacă e cazul, completez. Depinde. Nu întotdeauna s încălzește puternic...
Păi, simptomele ar fi că îmi fierbe motorul după circa 100km mers drept și cam 50 la urcare.
Am lăsat-o o săptămână la cineva in București care asta face, doar mașini 4x4.
Mi-a explicat în termeni specifici, pe care din păcate nu aș putea să-i reproduc fiindcă eu îs cofetar de meserie...
A schimbat bușon radiator... Probabil a schimbat termostat. Fiindcă nu l-am văzut, că nu știu unde să mă uit după el... Dar asta cu vascocupla nu mi-a spus-o.
Am să verific mâine. Și verific și uleiul. Mi-a spus că a completat el cu un litru.
Asta se întâmpla acum fix un an.
LE
Din câte îmi aduc aminte mi-a spus că a găsit ceva depuneri de genul soluție pentru microfisuri...probabil puse de fostul proprietar in Germania.
Ar fi o idee. Merită încercat.
Plus de asta am strâns cu buretele cam 1.5 litri de antigel din mocheta din drepta față prin ianuarie. Deci ar fi o problemă și la radiatorul de căldură habitaclu.
« Ultima Modificare: 02.Mar.2023, 11:11:12 p.m. de Icelemon »
  • Suzuki Jimny Cabrio 2006.
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #8 : 03.Mar.2023, 11:45:37 p.m. »
@ntire2000
Sa stii ca am gasit ceva motoare pt mine la vecini HU dar preturile sunt cam o medie ca la noi, nici f scumpe gen 6500 ron nici ieftine 1500 cum am gasit la romanica. Aici mai intervine si transportul si ce probleme imi va face ambele tabere la vama, daca ma vad cu un motor in porbagaj(de hirtii niciun vinzator nu a pomenit)
Doar sa zic ca cei de peste granita o fi mai sinceri :pardon: :pardon:
@Icelemon de la Elbar-Irufaj SRL am luat motorul
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline ntire2000

Re: Motor jimny cu vvt
« Răspuns #9 : 04.Mar.2023, 12:04:13 a.m. »
Sa stii ca am gasit ceva motoare pt mine la vecini HU dar preturile sunt cam o medie ca la noi, nici f scumpe gen 6500 ron nici ieftine 1500 cum am gasit la romanica. Aici mai intervine si transportul si ce probleme imi va face ambele tabere la vama, daca ma vad cu un motor in porbagaj(de hirtii niciun vinzator nu a pomenit)

Nu te întreaba nimeni ce cari tu în portbagaj, atâta timp cât nu e marfa de contrabanda.
Motorul e o piesa de schimb, o sa se uite cu compasiune la tine si o sa te lase sa treci cu el.  ;)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού