Autor Subiect: Revizii motor K12C  (Citit de 2210 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline augustinionut

Revizii motor K12C
« : 12.Feb.2023, 06:38:27 p.m. »
Rog modificarea primului post: - filtru si ulei API SN  ACEA A5/B5 SAE 0W-16 original, la fiecare 20000 km, sau 1 an = 3,10 litri
- antigel pe baza de Ethylene glycol (VERDE, FARA SILICATI), la 40000km sau 3 ani= 4,3 litri
- ulei cutie viteze, la 160000 km sau 8 ani, SUZUKI 75W =1,50 litri
- lichid frana DOT3 sau DOT4, la 20000km sau 2 ani, 1 litru
- bujii iridiu la 100000 km sau 7 ani NGK ILZKR6F 11
« Ultima Modificare: 12.Feb.2023, 08:00:39 p.m. de gabineg »
  • Baleno 1.2
 

Offline bisti

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #1 : 12.Feb.2023, 07:02:52 p.m. »
Uleiul 0w20 doar daca ai sub 60.000, apoi 5w30.
Antigel si lichid de frana se schimba doar daca la testare ies neconforme. Eu am schimbat antigelul la 3 si mai apoi la 4 ani, iar lichidul de frana atunci cand am schimbat discurile de frana (la al treilea schimb de placute).
Uleiul la cutie, la fel, doar daca vezi ca iarna merge greu schimbatorul. Poate fi mai devreme de 160.000 sau 8 ani.
« Ultima Modificare: 12.Feb.2023, 07:42:50 p.m. de gabineg »
 

Offline augustinionut

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #2 : 12.Feb.2023, 07:05:01 p.m. »
De ce sa schimb vascozitatea uleiului? Am bloc motor nou, de anul trecut. La matiz am mers 12 ani cu 5w30, ca la inceput.
Antigelul il schimbi doar daca punctul de inghet se schimba? La lichidul de frana ce verifici, punctul de fierbere?
Gabineg, intervalele sunt diferite la motoarele K12C si K10C.
« Ultima Modificare: 12.Feb.2023, 07:43:05 p.m. de gabineg »
  • Baleno 1.2
 

Offline teutzue

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #3 : 12.Feb.2023, 08:52:16 p.m. »
eu merg cu 0w20 de la inceput si am 150k acum fara probleme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline cristidav

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #4 : 12.Feb.2023, 09:47:22 p.m. »
La SX4 1.6 si eu am mers 9 ani si 105.000 km fara probleme, torcea motorul cand am vandut-o.
La SCross 1.4 am 40.000 si m-au imbrobodit mecanicii de la reprezentanta cum ca ar trebui sa trec pe 5W30 ca e prea apa chioara 0W20 pt motorul asta cu turbina... cica.  :-?
Cu toate la SCross nu respect intervalul de revizie de 20.000, il dau jos la 10.000 si stiu ca nu il arde mult, tot m-au pus pe ganduri mecanicii.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline teutzue

Revizii motor K12C
« Răspuns #5 : 12.Feb.2023, 10:59:46 p.m. »
Pentru motoarele aspirate care nu sunt abuzate, merge cu brio 0w20 asa cum scrie in cartea tehnica. Ideea acestui ulei e sa fie masina cat mai economica. 

Din 0w20, "20"-ul idica faptul ca la temperaturi mari filmul creat de acest ulei se rupe mai usor. De aceea, daca mergi mai batraneste, acest ulei nu se va consuma.

Pentru motoarele turbo e alta poveste. Ele functioneaza la temperaturi mult mai mari. Turbina poate ajunge si la 1000 grade celsius. Prin urmare uleiul trebuie sa fie mai rezistent la temperatura mare.

Acum, motoarele turbo, fiind mai potente, sunt mai abuzate.

Teoretic, daca mergi cuminte si cu motorul turbo, el ar merge si cu 0w20. Cine face asta?! Daca mergi tare, il consuma.

5w30 e, prin urmare, e in regula pentru un motor turbo.

Mai mult, motoarele turbo mai papa ulei daca sunt abuzate.

Oricum, faceti ce scrie in manual, cantariti si luati cea mai buna decizie cu informatiile pe care le aveti.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #6 : 12.Feb.2023, 11:13:58 p.m. »
Si eu sunt de parere ca un 5W30 de calitate e mai indicat.
Decât un ulei 0W20 cu vâscozitatea apei care sa protejeze turbina mai bine aleg unul 5W30 de calitate care sa protejeze motorul.
Turbina la o adica se poate schimba/reconditiona (mai ales ca e garantata 7 ani - cel putin pe hârtie), la motor trebuie sa dai de un meserias bun ca sa-l reanimeze.
Ori astia sunt ca pasarile dodo.
Iar motoarele care ajung sa consume ulei din cauza uzurii nu fac obiectul garantiei.

PS: motoarele noastre daca ajung sa pape ulei nu prea mai pot fi reanimate deoarece cilindrii sunt parte integranta din blocul motor....adica chiar motoarele sunt consumabile....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline migabi

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #7 : 13.Feb.2023, 12:12:27 p.m. »
La motorizarile cu turbo trebuie sa incluzi si dilutia uleiului cu benzina daca si cand ii dai talpa. Mai gros poate sa fie de ajutor si pt transferul de caldura dar sunt multe aspecte de discutat.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline augustinionut

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #8 : 13.Feb.2023, 12:17:22 p.m. »
Titlul topicului e clar.
  • Baleno 1.2
 

Offline Myhay

Re: Revizii motor K12C
« Răspuns #9 : 13.Feb.2023, 01:01:20 p.m. »
Eu o sa folosesc numai 0w20 pana crapa sau pana o dau. La Vitara la fel. Legat de transferul de caldura , un ulei mai subtire are transfer mai bun decat unul mai vascos pentru ca circula mai repede prin motor , turbo etc. se raceste mai rapid. Eu oricum fac 2 schimburi pe an adica la 7-8000 km maxim.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic