Autor Subiect: Temperatura apa  (Citit de 592 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline CRYoT

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Alba
Temperatura apa
« : 26.Dec.2022, 12:51:27 p.m. »
Salutare tuturor si Craciun Fericit!
Am un Jimny fabricat in 2002 pentru care am nevoie de suportul vostru. Mentionez ca, cunostiintele mele de mecanica sunt destul de limitate.
La iesirile in natura - soft/medium offroad, la oprirea motorului am auzit bolborosind in vasul de expansiune.
Primul lucru: mers la mecanic si schimbat vascocuplajul.
La urmatoarea iesire, acelasi lucru dupa oprirea motorului: bolborosit apa in vas, creste nivelul apei in vas duoa care isi revine.
Mers din nou la mecanic, schimbat radiator
La urmatoarea iesire, acelasi lucru.
De mentionat ca acul din bord este la normal neindicand o crestere a temperaturii apei!!!

Acum cateva zile am facut o iesire pe un drum ceva mai dificil (noroi) si am facut mai multe opriri, ridicand capota si incercand sa observ ceva mai bine cand apare fenomenul. De data aceasta ne mai oprind motorul, lasat pe liber. Surpriza pentru mine, apa nu bolborosea, totul parea normal. Cred ca m am oprit de 4-5 ori si am verificat, o singura data cred ca nivelul la apa in vas era cu cca 1 cm  mai ridicat decat nivelul initial si asta dupa putina "forja".

Credeti ca bolboroseala initiala (mers si oprit motorul) este normala? O data cu oprirea motorului nici ventilatorul respectiv circuitul nu mai functioneaza.... Si probabil fizica = transfer lichide...

Intreb deoarece mecanicul spune ca ar tr3bui sa schimb garnitura chiuloasa... Ii drept ca eu nu mi am dat seama sa ii spun mecanicului ca daca nu opresc motorul si il mai las sa mearga 2-3 minute dupa o repriza de forja, lucrurile sunt in regula.
Din punctul vostru de vedere/exploatare este normal?

Multumesc anticipat
  • Suzuki Jimny
 

Offline NicNic

Re: Temperatura apa
« Răspuns #1 : 26.Dec.2022, 05:05:40 p.m. »
Daca ar fi garnitura de chiulasa defecta, sa iti bage presiune din cilindri in instalatia cu antigel, ar trebui sa verifici intai daca este asa.
Exista o trusa de verificat pierderi compresie, prin garnitura de chiulasa, in antigel.

Apoi, dupa simptomele descrise, ar trebui sa verifici busonul de radiator.
Acesta are niste supape in el, care ar trebui sa lase antigelul ce se dilata sa se duca in vasul de expansiune, iar cand se raceste sa permita reaspirarea lui in radiator.

Pe mine m-a chinuit o jumatate de an o astfel de problema, la o alta masina japoneza..
Aleator, crestea nivelul de antigel in vasul de expansiune, iar uneori pierdea foarte mult (pana la 2,5 l).
Cu toate ca motorul mergea fara sa ii creasca temperatura. Asta s-a intamplat chiar venind cu lipsa antigel tocmai de la Baia Mare sau Timisoara, pana la Bucuresti.

Masina a fost verificata de vreo 6 service-uri, inclusiv reprezentanta. Cam ce iti spun tie, mi-au spus si mie. Am schimbat radiator degeaba. Chiar cred ca am facut rau, fiindca radiatorul; de acum este unul after market, nefiind dispus sa dau aproape 5000 lei pe unul de origine.

Bafta in gasirea problemei reale si apoi spor la reparat adecvat!

Eu nu prea cred ca e de vina radiator sau garnitura de chiulasa. Daca erau astea, aveai probleme in mers, mai ales.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline CRYoT

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Alba
Re: Temperatura apa
« Răspuns #2 : 26.Dec.2022, 05:23:26 p.m. »
Multumesc. O sa verific busonul. Idee este ca nu pierde gram de solutie antigel. Imi pare ciudat, daca acesta este normalul, ca dupa ce mergi cu masina in sarcina, sa mai stai cu ea 2-3 minute la relanti... Astfel incat ventilatorul, pompa sa mai lucreze...
As fi curios sa aflu de la un alt utilizator de Jimny daca este normal...
  • Suzuki Jimny
 

Offline enicky

Re: Temperatura apa
« Răspuns #3 : 27.Dec.2022, 10:36:00 a.m. »
....Idee este ca nu pierde gram de solutie antigel. Imi pare ciudat, daca acesta este normalul, ca dupa ce mergi cu masina in sarcina, sa mai stai cu ea 2-3 minute la relanti..
  Nu sunt posesor de Jimny, dar am avut si eu problema cu bolborositul, ba mi-a dat si p-afara, la o alta masina, dar nu cred ca e cazul de schimbat garnitura(mai repede mecanicul) si sa nu ti se para ciudat ca mai trebuie sa stai cu motorul pornit dupa oprire, pentru ca el se raceste mai bine daca functioneaza, decat daca ar fi oprit. Avand in vedere vechimea masinii, probabil ca in anumite zone pe circuit s-a depus piatra de la lichidul de racire si anumite orificii si-au micsorat diametrul, deci racirea se face mai greu. Faptul ca se ridica lichidul in vas este normal, la toate se-ntampla asta, iar dupa oprire incepe sa se lase.
  Daca se arde/fisureaza garnitura, atunci ar apare pierderi de ulei, pierdere de antigel, contaminarea antigelului cu ulei si chiar scadere de putere a motorului, deci n-ai asa ceva, deci nu trebuie sch. garnitura. Schimbarea ar fi buna avand in vedere vechimea, dar asta presupune si costuri suplimentare.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Temperatura apa
« Răspuns #4 : 10.Ian.2023, 11:54:55 a.m. »
mecanicul spune ca ar tr3bui sa schimb garnitura chiuloasa...
Garnitura de chiulasa se schimba cind ai urme de ulei in vasul de expansiune SAU cind in timp ce motorul merge la ralanti, in vas apar bolboroseli in ritmul mersului motorului.
Parerea mea este sa cauti si sa probezi un alt termostat. Asta de-l aipe masina se poate bloca pe inchis cite o data ORI, fa o aerisire ca lumea a instalatiei de racire.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!