Motivul schimbarii uleiului Ecstar de catre producator este altul decât compozitia chimica invocata.
Pentru cine e curios sa studieze specificatiile celor doua tipuri de ulei, se poate observa ca Motul este mai vâscos decât Ecstar în plaja de temperaturi 40-100 grade celsius.
Astfel ca inclusiv dpdv hidraulic se comporta exact asa cum trebuie pentru ca supapa respectiva sa nu dea rateuri în caz de frânare.
PS: asta mi-a soptit-o o pasarica dintr-un cuib de dealer, iar un colaborator al firmei unde lucrez care se ocupa de distributia de uleiuri si care e doxa în domeniul asta a gasit-o ca fiind o explicatie foarte plauzibila.
PS2: cineva din acelasi cuib mi-a spus ca au fost rugati sa trimita pentru expertiza pompe de vacuum complete înlocuite cu altele noi, date jos de pe masinile clientilor pentru a fi studiate mai în amanunt; selectia acestora s-a facut în functie de diferite grade de uzura ale masinilor, în speta au fost selectate masini dupa numarul de kilometri de la bord.
PS3: peste câtva timp presimt ca vor fi rechemari în service pentru turbine defecte si altele - Motul ala chiar nu e fix ce trebuie ... mai ales ca a existat la un moment dat si un lot de pompe turbo cu probleme...