Autor Subiect: Rechemare in service probleme pompa vacum  (Citit de 15629 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bezart

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #30 : 14.Nov.2022, 09:29:52 a.m. »
Am facut o proba la masina mea S cross hybrid 1.4 2020. Cu motorul oprit cateva apasari pe frana. Pedala s-a intarit...am pornit motorul cu frana apasata. In cateva secunde pedala a coborat. Cu motorul pornit apasari succesive pana se intareste si apoi coboara. A treia proba..calcat frana, oprit motor si minim 30 secunde pedala nu trebuie sa urce.

Am facut aceeasi proba si la alte masini..ford, opel care sunt benzinare aspirate nici nu au pompa vid, iar supapa buclucasa e pe furtun. A fost la fel. Eu unul nu am gasit nimic in neregula si nici nu am avut vreo problema in trafic, dar totusi se pare ca problema poate apare aleator..iar daca e in momentul nepotrivit se poate lasa cu consecinte dezastruoase. Suzuki mananca kakat ca au gasit ei riscul cu sistemul de control al calitatii...sunt reclamatiile oamenilor...chiar pe acest forum reclama un coleg ca in ianuarie a patit sa ramana fara frane.
Din ce am vazut pe net se pare ca un anumit compus chimic din uleiul ecstar umfla membrana de cauciuc a supapei si dupa cum se pozitioneaza exista posibilitatea ca sa blocheze crearea vacuumului in servofrana. La revizie s-a pus ulei motul 5w30 X clean efe c2/c3 care cica nu ar avea acel compus chimic in reteta.

In concluzie astia nu trebuie lasati si toate supapele trebuie inlocuite...riscul este major !!! Nu e gluma !!!
  • SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet Hybrid
 

Offline cristidav

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #31 : 14.Nov.2022, 09:39:18 a.m. »
Am programare la Oradea. Nici nu s-a pus problema verificarii, am fost chemat direct la inlocuire.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Myhay

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #32 : 14.Nov.2022, 09:45:04 a.m. »
Bun. Si daca service ul nu mentioneaza nimic de alt ulei motor si se merge tot pe Ecstar, o luam de la capat , apare iar defectiunea?
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Online ntire2000

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #33 : 14.Nov.2022, 09:55:33 a.m. »
La revizie s-a pus ulei motul 5w30 X clean efe c2/c3 care cica nu ar avea acel compus chimic in reteta.
Uleiul ala e bun si pentru motor sau peste doi ani vor face alte rechemari pentru înlocuirea motorului?   :fluier: >:)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline bezart

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #34 : 14.Nov.2022, 10:24:12 a.m. »
Exact !!!  Fiind defectiune aleatoare poti face zece teste si nu gasesti nimic...iar cand e ceasul rau pisica neagra o poti incurca urat de tot...ce se intampla acolo ? Membrana aia e umflata si cateodata se poate agata de corpul supapei si nu deschide si atunci servo ramane fara vacuum !!!

E drept ca probabilitatea este maxima in timpul manevrelor in parcare. De ce? Atunci sunt actionari repetate ale franei..servo ramane fara vacuum si datorita supapei buclucase acesta nu se reface in timp util...la drum intins este vacuum ca se face pt ca totusi nu este supapa complet blocata. Asadar atentie la manevrele in parcare..evitati sa manevrati violent si sa aveti nevoie de frana puternica.
Conteaza acum si timpul cat a fost expusa acea membrana la compusul chimic care o umfla..una e masina de 1 an, alta de 5 ani...

In fine..rechemari au tot fost la multi producatori...sa nu fim carcotasi ! Bine ca Suzuki isi asuma problema !
  • SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet Hybrid
 

Offline bezart

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #35 : 14.Nov.2022, 10:29:56 a.m. »
La revizie s-a pus ulei motul 5w30 X clean efe c2/c3 care cica nu ar avea acel compus chimic in reteta.
Uleiul ala e bun si pentru motor sau peste doi ani vor face alte rechemari pentru înlocuirea motorului?   :fluier: >:)

Motul e un ulei ok. Cu siguranta suzuki a facut teste de compatibilitate a membranei cu uleiul ecstar, dar probabil fenomenul apare in timp..nu o luna..ca doar poti lasa membrana imersata in ulei cat vrei. Au ales motul ca reteta lui nu are compusul chimic buclucas...oricum eu voi continua cu motul...sa vezi discutii la urmatoarele revizii...clientii vor solicita motul in continuare, nu vor mai vrea ecstar. Interesant este ca pe carnetul de service s-a trecut marca uleiului ecstar la celelalte revizii...acum au trecut doar schimb ulei fara sa indice marca...au "uitat"  >:) >:) >:)
  • SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet Hybrid
 

Offline bezart

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #36 : 14.Nov.2022, 10:34:54 a.m. »
Nu inteleg de ce ii tot mananca in kur sa schimbe solutiile tehnice consacrate. Supapa asta e in corpul pompei...solutia clasica fiind o supapa inserata pe furtun, care se schimba in maxim un minut. Asa se intampla cand se aleg solutii noi netestate. E drept ca si producatori de top au patit-o. Vezi motoarele BMW cu distributie lant pe spate (la volanta). Distributia era gandita sa fie pe viata..dar ce sa vezi la maxim 100 k km cda si pt inlocuire trebuie dat jos motorul  :D :D :D
  • SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet Hybrid
 

Offline bezart

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #37 : 14.Nov.2022, 10:39:16 a.m. »
Bun. Si daca service ul nu mentioneaza nimic de alt ulei motor si se merge tot pe Ecstar, o luam de la capat , apare iar defectiunea?

Noile supape au fie problema incompatibilitatii eliminata...sau vor face o reteta pt ecstar care sa nu mai contina ce nu trebuie. Motulul e solutia de avarie...dar cel putin eu voi continua cu el.
  • SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet Hybrid
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3479 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #38 : 14.Nov.2022, 11:17:52 a.m. »
Salut, @bezart.

Ai posibilitatea de a-ti edita postarea timp de 10 minute. Te rog nu mai posta succesiv, ca in whatsapp  Multumesc!
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Don Napoleon

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 448
  • Thanked: 137 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Swift Sport 2007 aka Red FURY
    • Bucuresti
Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #39 : 15.Nov.2022, 10:57:34 p.m. »
Servus,

Ca o noutate pe topicul asta, la K14D nu se poate face inlocuirea piese. In urma discutiilor avute cu unul dintre dealerii, acestea mi-au confirmat ca la K14D sunt sanse de 70% in a rupe componenta la extragera acesteia.
Pentru moment, se asteapta un nou dispozitiv pentru aceasta operatiune, iar pentru masiniile cu motorul acesta nu se face momentan acesta activitate la nivel national.

Spor
 
The following users thanked this post: ntire2000