Autor Subiect: Cuzineți R1  (Citit de 1260 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Cuzineți R1
« : 19.Sep.2022, 09:05:40 a.m. »
Salutare tuturor!
Pentru cei ce au fost nevoiți să recondiționeze motorul M16A, îmi puteți indica un magazin/furnizor de cuzineți la cotă de reparație?
Mulțumesc anticipat!
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #1 : 19.Sep.2022, 09:52:35 a.m. »
Am găsit la Autokarma :happy:, codul produsului este CR4594SM0.25 - în caz că va avea nevoie vreun coleg de forum.

P.S. Uzură la cuzineții de bielă + magneton vibrochen s-a constatat DOAR la pistonul nr. 4. Explicația mecanicului: acolo ajunge cel mai puțin ulei.
« Ultima Modificare: 19.Sep.2022, 10:14:26 a.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #2 : 19.Sep.2022, 10:14:24 a.m. »
Salut, @sxtelu !

Cati km ai la bord ?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #3 : 19.Sep.2022, 10:20:23 a.m. »
Salut, @sxtelu !

Cati km ai la bord ?

Câțiva km peste 260.000.
Din care aproape 200.000 pe GPL, pe care-l consider „mâna ucigașă care-a dat du picioru-n ușă”. La un motor exploatat în condițiile specificate de constructor NU cred că apar aceste probleme la același rulaj. Am utilizat uleiuri bune dar schimburile le-am făcut la 15.000 km parcurși. Consider că este benefic ca uleiul motor să fie schimbat mai des...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 
The following users thanked this post: gabineg, cristidav, enicky

Offline migabi

Re: Cuzineți R1
« Răspuns #4 : 19.Sep.2022, 12:43:51 p.m. »
Ce simptome a avut? Intreb fiindca tocmai ce a aparut un zgomot ce ma duce cu gandul la coelgul ce si-a reconditionat motorul in Ungaria.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #5 : 19.Sep.2022, 02:40:44 p.m. »
Ce simptome a avut? Intreb fiindca tocmai ce a aparut un zgomot ce ma duce cu gandul la coelgul ce si-a reconditionat motorul in Ungaria.

Singura problemă era pierderea puterii motorului, nu mai avea „suflu” în rampă iar în depășiri... aveam succes la căruțe și la camioanele supraîncărcate. „Check engine” se aprindea în decelerări, exclusiv la drum lung. Îl mai „ștergeam” cu o interfață OBD. Întrucât am mai trecut prin povestea asta, am mers la mecanic să verifice compresia și jocurile supapelor. Se impune segmentarea motorului și rectificarea chiulasei.
 Demontând pistoanele s-a ajuns la cuzineții de bielă.
 Am fost la un service specializat în reparații motoare iar persoana care a preluat vibrochenul este de părere că vor trebui (doar!) șlefuite manetoanele, conform micrometrului par să fie în cota standard. Specialistul în recondiționări arbori nu este la program, dacă va veni mâine voi afla exact ce este de făcut.

Motorul nu prezenta zgomote nefirești, nu trepida, pornea la sfert etc.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #6 : 19.Sep.2022, 04:48:10 p.m. »
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Dacă nu se aprindea becul la ulei chiar și când era aproape de schimb înseamnă că aveai presiune. Asa ca(părerea mea) doar pune cuzineți noi. Uzura la piston 4 poate fi și de la uleiul folosit și ca îl schimbi foarte rar. Mie în Ungaria mi au pus 10w30 pe la 160.000 km.
Pierdea puterii motorului este de la supape și segmenți nu de la arbore.
Cei drept ai fost zgârcit cu uleiul indiferent de calitatea lui eu la max 10.000 îl schimb.
Si al meu cred ca că nu mai are compresie prea mare pt ca în panta băgat în viteza 1 da motorul peste cap. În a2 a nu.
Si eu pregătesc piesele pt rectificare chiuloasa deoarece nu mai pot regla o supapa la cilindrul 3. Pastile este sub cea mai mica cota.
Km 250.000.
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #7 : 19.Sep.2022, 07:09:12 p.m. »
„Check engine” se aprindea în decelerări, exclusiv la drum lung.

Error P0420: “Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)”

Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.
Dacă nu se aprindea becul la ulei chiar și când era aproape de schimb înseamnă că aveai presiune. Asa ca(părerea mea) doar pune cuzineți noi. Uzura la piston 4 poate fi și de la uleiul folosit și ca îl schimbi foarte rar. Mie în Ungaria mi au pus 10w30 pe la 160.000 km.
În garanție s-a folosit exclusiv 5W40. Am pus la un schimb Motul 10W40 și motorul a devenit leneș și zgomotos.
Ultimele 2 schimburi au fost cu Mobil 1 5w50, conștient fiind de uzura motorului. Acesta a funcționat ceva mai bine și a scăzut semnificativ consumul de ulei.

Pierdea puterii motorului este de la supape și segmenți nu de la arbore.
Nu am afirmat altceva, la vibrochen am ajuns pentru demontarea pistoanelor în vederea segmentării.
Ce-i drept ai fost zgârcit cu uleiul indiferent de calitatea lui eu la max 10.000 îl schimb.
De pe la 180.000 km îl schimbam pe la 12.000 km. La funcționarea pe GPL uleiul are viață ceva mai lungă deoarece nu este diluat de benzină. Nu am avut niciodată aprins martorul „presiune minimă ulei” în timpul funcționării motorului, doar înainte de pornire când calculatorul parcurge check-list-ul. Fiind vorba de completări cu ulei, la schimbare acesta avea culoare ok și se simțea „gras”pe mănușă.
Si al meu cred ca că nu mai are compresie prea mare pt ca în panta băgat în viteza 1 da motorul peste cap. În a2 a nu.
Si eu pregătesc piesele pt rectificare chiuloasa deoarece nu mai pot regla o supapa la cilindrul 3. Pastile este sub cea mai mica cota.
Km 250.000.
Mulți kilometri în continuare și spor la reparație! Eu am decis să îl „revergorez” înainte de sezonul rece.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #8 : 19.Sep.2022, 07:12:03 p.m. »
Mie îmi da P0171 și P 0420.
Mai trebuia sa reglezi Gpl (multiplicatorul)
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: sxtelu

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Cuzineți R1
« Răspuns #9 : 21.Sep.2022, 01:35:43 p.m. »

Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.


S-a impus doar șlefuirea axelor vibrochenului, ca atare se vor monta cuzineți la cotă standard.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 
The following users thanked this post: gabineg