0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Salut, @sxtelu ! Cati km ai la bord ?
Ce simptome a avut? Intreb fiindca tocmai ce a aparut un zgomot ce ma duce cu gandul la coelgul ce si-a reconditionat motorul in Ungaria.
„Check engine” se aprindea în decelerări, exclusiv la drum lung.
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi. Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.Dacă nu se aprindea becul la ulei chiar și când era aproape de schimb înseamnă că aveai presiune. Asa ca(părerea mea) doar pune cuzineți noi. Uzura la piston 4 poate fi și de la uleiul folosit și ca îl schimbi foarte rar. Mie în Ungaria mi au pus 10w30 pe la 160.000 km. În garanție s-a folosit exclusiv 5W40. Am pus la un schimb Motul 10W40 și motorul a devenit leneș și zgomotos.Ultimele 2 schimburi au fost cu Mobil 1 5w50, conștient fiind de uzura motorului. Acesta a funcționat ceva mai bine și a scăzut semnificativ consumul de ulei.Pierdea puterii motorului este de la supape și segmenți nu de la arbore.Nu am afirmat altceva, la vibrochen am ajuns pentru demontarea pistoanelor în vederea segmentării.Ce-i drept ai fost zgârcit cu uleiul indiferent de calitatea lui eu la max 10.000 îl schimb.De pe la 180.000 km îl schimbam pe la 12.000 km. La funcționarea pe GPL uleiul are viață ceva mai lungă deoarece nu este diluat de benzină. Nu am avut niciodată aprins martorul „presiune minimă ulei” în timpul funcționării motorului, doar înainte de pornire când calculatorul parcurge check-list-ul. Fiind vorba de completări cu ulei, la schimbare acesta avea culoare ok și se simțea „gras”pe mănușă. Si al meu cred ca că nu mai are compresie prea mare pt ca în panta băgat în viteza 1 da motorul peste cap. În a2 a nu.Si eu pregătesc piesele pt rectificare chiuloasa deoarece nu mai pot regla o supapa la cilindrul 3. Pastile este sub cea mai mica cota.Km 250.000.Mulți kilometri în continuare și spor la reparație! Eu am decis să îl „revergorez” înainte de sezonul rece.
Citat din: BrSx4 din 19.Sep.2022, 04:48:10 p.m.Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi. Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.S-a impus doar șlefuirea axelor vibrochenului, ca atare se vor monta cuzineți la cotă standard.
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi. Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.