Autor Subiect: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!  (Citit de 715 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline RIon

Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« : 16.Sep.2022, 11:05:57 p.m. »
Servus,

Grand Vitara 1.9 DDIS, resoftata undeva la 164CP de circa 18 luni si 50 000km fara probleme, mers cum trebuie cu ea - ma refer la regim turatii turbo, multe mii de km pe autostrada in ultimele 3-4 luni, in general legal, rar in depasiri 150-170kmh.
Venit la 127kmh cu pilot automat, se aprinde la un moment dat martor injectie in bord, patratul cu arcul galben. Trag pe dreapta, astept putin , repornesc motorul eroarea persista. Cobor de pe autostrada, nu mai ating decat vreo 90kmh, masina functioneaza perfect, ajung acasa, in parcare opresc repornesc martorul se stinge.
Merg la service, gasim vreo 4 erori printre care si ceva Engine Coolant Temperature Sensor - acum 2 luni s-a dus termostatul, se sterg - interfata Delphi parca, nu mai apar, merg in test pe autostrada, la 130kmh in viteza 5, se aprinde martorul respectiv si taie acceleratia.
Inapoi la service, eroare senzor ax cu came si senzor presiune turbina, le comandam, inlocuim, test pe autostrada, in viteza 5 la 130kmh apare martorul, taie acceleratia (in rest masina trage perfect), insa dupa cateva secunde daca calc acceleratia, viteza urca.
Back to service, diagnoza, eroare turbocharger - P012B - Turbocharger inlet Pressure Sensor Circuit plus Leakage or defective seal was detected/In Asteptare. Apare si eroarea P1525 - Pilot automat/dezactivare limitator viteza/Multiplex Error/Curent - eroare care s-a sters, desi aparuse si prima oara.

Demontat turbina, dusa la verificat, curatat, recalibrat pe stand profesional la oameni care stiu sa isi faca treaba. Montat turbina, testat/forjat pe stradute in jurul service-ului, totul ok, diagnoza - clean.
Urc pe autostrada, simt pe la 100kmh ca parca nu trage, la 130kmh martor, mers putin, apas pedala, urca incet dar sigur. Ajung la destinatie, iar la plecare senzorul era stins. Masina a mers perfect, testez in viteza a patra - ajung pe la 135kmh si zic, na, e ok. A ramas memoria erorii in circuit :)
Merg cu 80kmh, hai sa dau a cincea, ajunge la 100kmh, martor ON, taiat acceleratia, in cateva secunde incepe sa traga, dau a patra, trage ok.
Opresc, repornesc, martorul dispare, masina trage ok dar nu mai risc viteza 5.

Ma gandesc la Debitmetru - insa acesta nu stie cand masina e in diverse viteze si dozeaza air flow ca atare, sau la EGR, despre care mecanicul spune ca vizual functioneaza fara probleme - si nu am avut erori pe subiect.
Intercoolerul a fost schimbat de 2 ani, dar nu curge, nu fasaie, nu se aud sunete anromale la motor, nici de la injectoare.
Bujiile nu au aparut in erori, ca m-am gandit si la astea, filtrul de aer curat, schimbat de vreo 3200km.

Ce pareri aveti, la ce sa ma mai uit?
Multam fain
  • GV 2012
 

Online ntire2000

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #1 : 17.Sep.2022, 12:07:10 a.m. »
Servus,

Grand Vitara 1.9 DDIS, resoftata undeva la 164CP de circa 18 luni si 50 000km fara probleme, mers cum trebuie cu ea - ma refer la regim turatii turbo, multe mii de km pe autostrada in ultimele 3-4 luni, in general legal, rar in depasiri 150-170kmh.


Dupa propozitia asta pur si simplu am renuntat sa mai citesc în continuare.
Eu am Vitara 2019 cu 140 de cai si înca nu i-am dat în freza în halul asta.
Mai mult de 140km/h mi-a fost mila sa fortez motorul, mai ales ca nu-i unul aspirat.

Dupa 10 ani (si nu spui câti km are motorul ala) eu cred ca masina ta nu mai e totusi o masina capabila de vitezele alea.

Iar softul original are totusi rolul sau în functionarea optima a motorului.
Pe resoftare nu-ti da nimeni garantie, ci îti ofera doar senzatii.

PS: ca sa nu vorbesc prostii, m-am uitat la datele tehnice.
Pai masina asta are top speed 170km/h, iar motorul vine cu 127 CP.
Iar baietii care i-au dat RedBull i-au mai bagat înca 40 de cai, adica înca o treime din herghelia initiala.
Eu zic ca motorul tau, saracul, deja rasufla pe la încheieturi când ajunge într-a cincea...

« Ultima Modificare: 17.Sep.2022, 12:18:06 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #2 : 17.Sep.2022, 12:58:25 a.m. »
Citat
Eu am Vitara 2019 cu 140 de cai si înca nu i-am dat în freza în halul asta.
De ce ti se pare 150-170 o viteza astronomica?? Pt. ca chiar nu-nteleg.
Ca nu vrei sau nu poti tu sa mergi mai tare, asta nu inseamna ca masina nu poate, iar omul asteapta o solutie, nicidecum sa fie certat !
140km/h mergea Dacia 1300 si tu spui ca "ti-e mila" la 140cp sa mergi cu 150? :-)) :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online ntire2000

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #3 : 17.Sep.2022, 09:28:44 p.m. »
Da, mergea si Dacia pâna-i sareau segmentii, vreo 2-3000 de km.
Eu nu zic ca se exagereaza când se merge cu 150 la ora atunci când pe bordul masinii e trecut 220.
Dar când în specificatiile masinii se spune clar ca viteza maxima e 170 (iar bordul are trecut 200) atunci la 10 ani vechime si ceva sute de mii de km eu zic sa nu ne mai miram de erori aparute în bord.
Mai ales ca se specifica si niste reparatii la pompa turbo si .... la termostat (nu se specifica si cât timp a fiert motorul ala)

Dupa istoricul reparatiilor si erorilor cred ca motorul ala ar zice doar "sunt celebru, scoate-ma de-aici".

PS: departe de mine de a certa pe careva, fiecare face cum si ce vrea cu masina lui; eu doar mi-am expus o parere a unuia care conduce de 25 de ani si nu i-am dat "forjat pe stradute in jurul service-ului".
Ca de toate motoarele detinute am avut grija si apropo, nici nu le-am resoftat - n-am pretins sa-mi iau Suzuki si sa fac racheta din ea.

PS2: daca nici mecanicii nu i-au dat de cap, atunci parerile noastre la "ghici" au vreo importanta? Ca eu i-as sugera sa caute un motor complet echipat din dezmembrari, cu garantie 6 luni si sa vada daca erorile persista.
Oricum poate iese mai ieftin decât sa o tot dea la nimereala.

« Ultima Modificare: 17.Sep.2022, 09:42:41 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline RIon

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #4 : 18.Sep.2022, 11:07:33 a.m. »
Dupa 15 ani de forumuri nu ma atinge "manifestul" unia care nu am cunoaste si nici eu nu ii cunosc valoarea, asa ca aprecierile in vant si goana dupa postari mesaje nu ma "ating" dar nici la subiect nu sunt deloc, nu ma ajuta si nici pe altul care va citi - si va vedea doar revarsari de opinii puternice sau orgolii aici, aproape ca pe FB. Din pacate :)

Motorul nu a fiert deloc, doar a crapat termostatul - la propriu, plasticul din care era construit a cedat, am oprit si am chemat platforma, am si eu spre milionul de km parcursi cu vreo 6-7 masini, 3 resoftate si ele si fara probleme, si conduc si eu de vreo 18 de ani in tara si afara. Turbina a fost curatata si recalibrata, nu reparata -  cine aare turbo stie ca e o operatiune care e bine sa fie facuta regulat, asa cum reglezi si schimbatorul unui MTB dupa o tura de 100km pe munte. Masina e foarte ingrijita, de la teroson pana la izolarea portierelor, din cap pana in picioare. "Forjele" de fac pentru teste, daca ai dus vreodata masina la ITP ai putut vedea/auzi ce inseamna 4500 sau poate 6000rpm.
Chiar si daca ar stii cineva cat a fiert motorul nu ar gasi o explicatie la ceea ce se intampla cu taierea acceleratiei in viteza 5. Acolo e ceva legat de vreun amestec, vreun senzor, de asta sunt curios - sa nu schimb piese si senzori pas cu pas, cand poate, cineva a trecut prin asta si are o idee mai pertinenta. Nu am timp sa merg zilnic la service, si ca la un workshop, poti afla aici informatii experimentate.

Motorul din dotare vine din fabrica pe anumite modele cu 170CP, asa ca invitatia unui motor SH in teste tinde spre magia BS.

Nu vreau sa ghiceasca nimeni, sunt curios daca a mai experimentat cineva problema DOAR in viteza 5 cum am patit eu. Restul e doar descrierea ca sa se inteleaga mai bine problema.

Nu ma ajuta nici un fel de raspuns in afara de subiect. Daca cineva alearga dupa postari, nu are decat sa o faca.
Multam fain.
  • GV 2012
 
The following users thanked this post: enicky

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #5 : 18.Sep.2022, 11:25:52 a.m. »
Nu vreau sa ghiceasca nimeni, sunt curios daca a mai experimentat cineva problema DOAR in viteza 5 cum am patit eu.

Nu ma ajuta nici un fel de raspuns in afara de subiect.
Multam fain.

Ii rog pe colegii doritori să răspundă la topic DOAR dacă au pățit ceea ce colegul @RIon a relatat mai sus in viteza a 5-a.
Multumesc! ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: RIon

Offline Leutz

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #6 : 21.Sep.2022, 04:12:14 p.m. »
Uite aici ceva ce poate fi util:

"I own a grand vitara wagon 1.9 DDiS, with 48.000 km. I bought it brand new 3 years ago. The problem with it is that during the last month when I drive with the 4rth or the fifth gear and I need to accelerate, the engine suddenly loses power and the injection light turns on. Suzuki service has done several actions i.e. replaced the fuel filter, cleaned the EGR, change a narrow smoke pipe with a wider one (according to official Suzuki suggestion) but the problem is still there. According to the diagnostic test the problem is with the DPF filter. They state that I have to replace it. You know, this is very costly to replace and it seems that it is not sure that the injection light turns on due the the DPF inefficiency. I have to say that the light which is dedicated to the malfunction of the DPF filter has never turned on. Do you have any experience with a similar problem met in this Suzuki? thank you in advance Antonis"

Sursa: https://www.fixya.com/cars/t5799853-own_grand_vitara

Din pacate nu i-a raspuns nimeni omului pe forumul respectiv. Insa mentiunea filtrului de particule iti poate fi de folos. Si eu ma gandeam la chestia asta, mai mult in virtutea logicii decat in baza cunostintelor mecanice. Poti incerca sa anulezi DPF-ul si sa vezi ce efect are. Daca nu se intampla nimic, atunci o dai la casat sau o lasi asa si-o tii pe langa casa pentru pescuit sau alte chestii.

Zic asta pentru ca din ce povestesti masina pare sa fie masina care nu prea mai e masina si a cam venit momentul sa te desparti de ea. Sunt simptome de care am auzit de multe ori la masini resoftate (mai ales diesel). Frate-miu a prajit 2 (doua) Opel-uri Astra diesel (deja avea fixatie pe Astra  :-)), nu-i placea sa prajeasca altceva) cand era tanar si nelinistit; dupa aia n-a mai avut bani de Astra si a prajit un Clio mai vechi pe benzina. Dupa aia n-a mai avut bani deloc si... i-a venit mintea la cap si s-a insurat; si asa a reusit sa aiba masini fara sa le prajeasca  :D.
Ideea e ca asa "face" toate, merge brici... pana nu mai merge. Si cand nu mai merge, nu stii de ce. Totul arata haotic si inexplicabil. Erori care nu prea se potrivesc cu simptomele, piese schimbate fara numar si fara efect, s.a.m.d. Minunile tehnicii.

Ce scriu nu e o acuzatie, ci un sfat pertinent si la obiect. Pentru linistea ta. Daca ai mai avut masini resoftate si nu ti s-a intamplat, ai fost norocos. Acum... s-a intamplat. Shit happens, ce sa faci... alta si mergi mai departe. Sau asta... si mergi mai aproape :D
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000, RIon

Offline RIon

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #7 : 21.Sep.2022, 04:30:40 p.m. »
Leutz, multam fain!
Intre timp a inceput sa taie acceleratia si in alte viteze, dupa ce motorul e cald. Am apelat si la un electronist specializat si in resoftari, a facut diverse masurari si concluzia lui a fost aceeasi, DPF. In seara asta il va anula din soft si maine testez iar masina. Sper sa fie asta problema si apoi solutia. Am citit pe forumuri straine de DPF OFF la aceste modele, chiar si EGR OFF, si deja sunt masini cu 400 000km la bord fara probleme deosebite. Clar, nu cred tot ceea ce citesc, dar cred ca ajuta aceste operatiuni, si stiu multiple exemple la Ford, AUdi, Passat...

Mie imi place mult masina, am si investit in ea, vopsit schimbat elemente prinse de rugina, folii omologate, antifonare cu Teroson, antifonare portiere, difuzoare, navigatie cu android, leduri. De asta vreau sa o tin. Si stiu multi oameni care au masini din anii 80-90, poate cu ar treilea motor, schimbat multe la ele, dar cand iti place ceva faci eforturi. Ca si cei care au Defendere de o viata :)

DPF se poate infunda si din cauza softului, daca acesta e dat putin mai tare, e clar ca ajung gaze ceva mai multe decat in mod normal, dar DPF-ul meu are aproape 220 000 km. Fiind in categoria consumabile, pana la urma, am sa vad ce fac...
  • GV 2012
 

Online ntire2000

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #8 : 21.Sep.2022, 07:36:45 p.m. »
..... DPF în seara asta il va anula din soft si maine testez iar masina. Sper sa fie asta problema si apoi solutia. Am citit pe forumuri straine de DPF OFF la aceste modele, chiar si EGR OFF, si deja sunt masini cu 400 000km la bord .

DPF se poate infunda si din cauza softului, daca acesta e dat putin mai tare, e clar ca ajung gaze ceva mai multe decat in mod normal, dar DPF-ul meu are aproape 220 000 km. Fiind in categoria consumabile, pana la urma, am sa vad ce fac...

Si când te gândesti ca unii iau electrice, ca altii planteaza copaci, iar unii pedaleaza prin ploaie si prin vânt.
Banuiesc ca nici prin cap nu-ti trece sa pui un alt filtru de particule, ca doar nu vrei sa maresti valoarea masinii.

Imi cer scuze pentru offtopic, dar nu pot sa ma abtin.
Unii mai vrem si sa respiram aer curat, în masura în care se poate.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline RIon

Re: Nu trage in viteza a cincea - foarte ciudat!
« Răspuns #9 : 21.Sep.2022, 07:40:54 p.m. »
Am plantat 70 de pomi in ultimii ani, merg cu bicicleta, de cand o am i-am marit valoarea - iau in calcul orice. Intre electrica si hidrogen astept infrastructura pentru a doua. Alta intrebare, dar nu ma mai "trata" ca pe un "jmeker" mai ales ca nu ma cunosti :)
Aer curat respiri in casa, probabil in trafic ai zeci de dieseluri cu DPF OFF.
Scuze da' nu m'am putut abtine.
  • GV 2012