Autor Subiect: Baterie Sx 4 S Cross  (Citit de 11722 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #30 : 16.Oct.2023, 12:13:00 a.m. »
Partea buna e ca (si) la SX4 S-cross, locasul pt baterie permite montarea uneia mai generoase daca se doreste.
La 1.6 si 1.4 140 CP poate. La 1.4 mild hibrid, nici vorba, locasul e la fix. Iar bateria mi se pare o gluma proasta subdimensionata. Sta 2 zile masina in parcare, a 3a toamna a ei, si porneste de 2 ori mai greu, "la 4-5 invartiri".
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: miocrl

Offline -Raz-

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #31 : 18.Oct.2023, 09:53:54 p.m. »
Eu am luat initial o baterie AGM ( ca asa m-au indrumat cei de la acushop), tot exide de 60 AH (680EN)
Am tinut-o pe masina vreo 2 luni iar la o revizie mi-au facut si test de baterie (au schimbat cureaua de accesorii) la care mi-au zis ca ar trebui inlocuita candva, ca e la 60%. Contrariat, cum , baterie noua nu se poate.

Apoi au trecut cateva luni si mai multe pene de curent acasa ce m-au facut sa mai dau comanda de o baterie EFB ieftina de la Zap pentru un invertor, sa ma interesez de baterii , sa iau tester etc. Am pus-o pe masina ca era musai montata pe auto sa aiba garantie.
Cu test pe ea, 99% SOH, incarcata totul ok.
Apoi ma uit la AGM , corect, 65% soh, semn ca nu e buna.
Dupa o incarcare full, a sarit la 85% SOH si dupa inca cateva s-a dus in 90% .

AGM-ul e bun daca ai nevoie sa il tii in pozitii ciudate (ca nu are lichid liber). Daca masina vine cu asa ceva (de obicei masinile hibrid cu recuperare energie prin frana etc), atunci iei AGM (voltajul e mai ridicat decat la plumb acid clasic sau la.EFB ).

Pe masinile noastre, nu e cazul... va sta in general descarcat, se va sulfata si te miri de ce nu tine.
Bateria din fabrica a rinut 5 ani si mai tinea dar ieseau vapori de sulf(de la.caldura si supraincarcare data de masina) si incepuse sa se depuna pe mocheta de sub capota. Ea in prezent inca are 60-65% capacitate.

EFB e suficient pentru ce ne trebuie. O baterie clasica nu este buna si nici recomandata (varianta ieftina) pentru ca masina e proiectata sa incarce mult , des si repede. O Baterie clasica se va uza mult mai repede, cel mai probabil umfla.
Chiar daca tii start stop-ul oprit, o diferenta de 0.1 V la curentul de cut off influenteaza mult...
  • SX4 S-cross , 1.4 AWD Manual
 

Offline cristidav

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #32 : 18.Oct.2023, 10:21:00 p.m. »
Si acum vin eu Gica Contra, cu mild hibrid. Spune-mi si mie ce naiba sa incarce rapid si mult, cand bateria originala de pe masina aparent n-ar fi EFB AGM etc caci nu scrie nimic pe ea si, pe langa asta, are o capacitate infima de 350A. La capacitatea asta ar trebui s-o umfle dupa cateva ture, nu ?
Sa nu mai zic ca, atat de "puternica" e bateria mild hibridelor, incat daca nu folosesc masina 1-2 zile, nu mai porneste la sfert, ci invarte semnificativ mai mult.
Si cica eu sunt printre norocosi, bateria mea e de 350A. Am auzit posesori de new mild facelift dupa 2022 care au baterie de 300.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline -Raz-

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #33 : 18.Oct.2023, 10:51:37 p.m. »
Nu cunoc, nu am hibrid si nici nu sunt documentat.
Daca e problema la 1-2 zile as zice ca e subdimensionata sau exista ceva care ramane pornit si consuma..
  • SX4 S-cross , 1.4 AWD Manual
 

Offline cristidav

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #34 : 18.Oct.2023, 11:02:24 p.m. »
Dupa mai multe sapaturi si discutii cu altii, e categoric prima varianta. Nu exista niciun consumator ramas pornit.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #35 : 20.Oct.2023, 11:41:19 p.m. »
"Când sistemul START-STOP oprește motorul, bateria își recapătă energia cu ajutorul acumulatorului Li-ion."

La mild hibrid, nu sunt cumva doua baterii? cea "clasica" sub capota si cea cu litiu (de 12v sau 48v) sub scaunul soferului? Poate acesta e si motivul pt capacitatea mai mica a bateriei "clasice"...
Orice baterie are un numar limitat de incarcari/descarcari.  Cu cat e mai mica puterea ei cu atat mai repede se va uza, intrucat ea se va incarca complet f repede/drumuri scurte.

Cand am fost in service si au vazut bateria de 74Ah pe sx4, am primit intrebarea: "de ce ai pus baterie asa mare? strici alternatorul, va munci mai mult sa incarce complet bateria".... :notlst:
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline -Raz-

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #36 : 23.Oct.2023, 11:47:41 p.m. »
Azi a venit jucatia de monitorizat voltaj prin bluetooth.
La start scade sub 12V ceea ce e normal. Apoi incarca constant pana isi face plinul, dupa care , in mers, tine la 14.3 de obicei  cu spike-uri spre 14.9 si momente in care nu incarca si scade la 12.8 .

Cel mai interesant mi s-a parut ca la frana de motor / frana de picior, creste voltajul pe care il baga .
Nu am pb cu masina, am vrut doar jucarii noi :)
  • SX4 S-cross , 1.4 AWD Manual
 

Offline Bitu

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #37 : 24.Oct.2023, 04:18:12 a.m. »
De unde ai luat jucăria???
Link te rog. Mulțumesc frumos.

Trimis de pe al meu Redmi Note 8 Pro folosind Tapatalk

  • Suzuki SX4 S-cross 1.4 MT Allgrip Spirit
 

Offline sorinf

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • S-Cross 1.4 AT Hybrid AllGrip Spirit
    • București
Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #38 : 16.Mai.2024, 12:32:54 p.m. »
Partea buna e ca (si) la SX4 S-cross, locasul pt baterie permite montarea uneia mai generoase daca se doreste.
La 1.6 si 1.4 140 CP poate. La 1.4 mild hibrid, nici vorba, locasul e la fix. Iar bateria mi se pare o gluma proasta subdimensionata. Sta 2 zile masina in parcare, a 3a toamna a ei, si porneste de 2 ori mai greu, "la 4-5 invartiri".

da, la fel și la mine.
În ian-feb am avut mașina pe dreapta, nepornită vreo 3 săptămâni din diverse motive, nefolosită.
când am vrut să o pornesc, nu mai avea deloc curent, nimic, nada, nici măcar nu se deschidea portiera.
chemat suzuki asistență (mașina e din vara lui 2021), pus redresorul, a repornit, tot ok.
acum tot mai greu pornește, trebuie să învârtă de câteva ori. voltaj îmi arată 12și ceva, 13 jumate maxim.
cu bateria originală a mașinii.
când am luat-o mi-a zis dealer-ul să o pornesc măcar o dată pe lună. la 2 ani jumătate de la achiziție chiar și la 3 săptămâni de nefolosire iarna, mi-a murit.
mda
  • S-Cross 1.4 AT Hybrid AllGrip Spirit
S-Cross 1.4 AT Hybrid AllGrip Spirit
 

Offline cristidav

Re: Baterie Sx 4 S Cross
« Răspuns #39 : 16.Mai.2024, 01:03:06 p.m. »
Si mie mi s-a specificat concret la achizitie, fara sa aduc eu in subiect bateria, sa pornesc masina cel putin o data la 1-2 saptamani. Or fi stiind ei ceva  :-?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )