Autor Subiect: P0420 nelamurire  (Citit de 737 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
P0420 nelamurire
« : 22.Mai.2022, 01:09:35 p.m. »
Salutare tuturor.Pentru ca am intors problema pe toate partile(cel putin asa cred eu)in privinta erorii P0420 am zis sa cer o parere si aici pe forum.Am un Suzuki Ignis,tip FH cod motor M13A de 1328cmc la care daca merg mai turat(in zona de 3000~4500rpm) apare P0420 dupa aprx.110km parcursi, sau daca merg mai putin turat (2500~3500rpm)eroarea P0420 apare ,dar dupa aprx.170km parcursi.
Ca operatii asupra masinii am facut urmatoarele:dat jos galeria de evacuare si curatat catalizatorul impreuna cu  senzorii de O2;operatiunea am facut-o de doua ori la interval de aprx.2000km parcursi...absolut nici o modificare,ca si cand nu am intervenit cu nimic asupra masinii!
Dar ceea ce imi pare ciudat este ca desi senzorii O2 (conform codului culorilor din catalogul Denso sunt amandoi cu zirconiu)la masuratorile,cu multimetrul,direct in cuple arata altceva.
In cupla de la primul senzor am tensiunea de incalzire pe doi pini(12vcc) iar pe ceilalati doi pini am intrarea de masura care merge spre ECM unde nu am nici un potential(senzorul cu zirconiu genereaza o tensiune pana la un volt care este masurata de ECM si actioneaza asupra trim fuel...pana aici totul ok,dar in cupla celui de al doilea senzor(in afara de tensiunea de incalzire de 12vcc)am pe ceilalti doi pini o tensiune de 4,35vcc care vine dinspre ECM spre senzor...care ar trebui sa fie cu titan din moment ce ECM-ul livreaza aceea tensiune(senzorul cu titan nu genereaza tensiune,ci isi schimba rezistenta interna in functie de continutul de oxigen din gazele de ardere).
Acum nelamurirea mea si intrebarea este:al doilea senzor este tot cu zirconiu ca si primul,sau cineva a montat pe masina un senzor gresit, care ar fi trebuit sa fie cu titan dupa masuratorile facute cu multimetrul?
Exista si varianta ca ECM-ul sa fie defect,desi din schema nu apare ca pe al doilea senzor ar trebui sa ajunga potential?
Multumesc pentru orice raspuns la subiect.
« Ultima Modificare: 22.Mai.2022, 01:21:27 p.m. de Japan »
 

Offline Leutz

Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #1 : 23.Mai.2022, 02:50:31 a.m. »
Asa cum sugereaza intrebarile, primul pas ar fi sa verifici daca senzorii sunt cei corecti pentru modelul tau.

Daca nu sunt, solutia e evidenta.

Daca da, cred ca e mai mare efortul sa stai sa faci masuratori si sa studiezi tensiunile si alte chestii, cand e mai simplu sa-i schimbi. Cati km are masina in total? Daca are peste 100-120 de mii nu e surpriza sa fie senzorii deteriorati.

Oricum, curatarea senzorilor de oxigen nu aduce in general beneficiile sperate. E cam frectie la piciorul de lemn. Daca sunt stricati intern, poti sa le dai si luciu p-afara, tot degeaba. Schimbarea e sfanta.
Curatarea catalizatorului e si ea cu semne de intrebare. Unii spun ca cevea, ceva se curata pe-acolo, altii zic ca de fapt nu prea are mare efect, deci tot schimbarea e sfanta.

Mai e si varianta in care ii lasi asa, dar consumi (~1-2 la suta in plus) si poluezi ceva mai mult. Se spune prin materialele pe care le-am citit de-a lungul timpului ca senzorii de oxigen se deterioreaza in general in sensul cresterii procentului de combustibil in amestec. Chestia asta se vede de obicei la teava de esapament, care e neagra bine pe din'nauntru.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #2 : 23.Mai.2022, 06:02:36 a.m. »
Multumesc pentru raspuns;asa este, senzorii se decalibreaza in timp iar cu catalizatorul e destul de relativa treaba,ma refer la curatarea lui.Nu aveam prea mari sperante cu curatarea lor,mai mult  am facut-o sa imi fac o idee daca sunt diferente ceva diferente dupa curatare sau nu.Dar cum aflu daca pe masina sunt senzorii corecti?ma refer la cel de dupa catalizator, pentru ca cel de dinainte de catalizator banuiesc ca este cel corect,din moment ce isi face treaba.Motorul are in prezent 217000km,consum de ulei undeva la 50ml la 3000km si compresie 14bari,egala la toti cilindrii,iar uleiul folosit 10W40.Senzorul care este acum (cel de dupa catalizator)este DOX-0350...daca il cumpar si nu este cel corect o sa se defecteze din prima,pentru ca nu este permis sa aplici tensiune pe senzorii cu zircon,din exterior.Cu catalizatorul treaba este simpla;daca chiar este terminat se poate taia si se schimba fagurele sau fagurii din interior.Pe de alta parte,la prima vedere consumul pare destul de mic,dar daca compar cu consumul(acelasi traseu facut mai demult) de la Opel Vectra B (cod motor X18XE,312000km)la care a fost de 5,8l/100km cred ca este loc de mai bine.
« Ultima Modificare: 23.Mai.2022, 06:16:21 a.m. de Japan »
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #3 : 23.Mai.2022, 12:12:12 p.m. »
Pana la urma am continuat sapaturile  :-)) si am aflat ca cineva undeva din lumea asta si-a dat doctoratul pe masina ,adica calculatorul masinii este varianta cu o singura sonda lambda iar in fata,ce miracol,sunt doua sonde lambda.Chestia interesanta ca daca scot mufa de la a doua sonda imi da pe diagnoza codul corect ca circuitul de incalzire nu functioneza...n-am idee cum o fi facut chestia asta :-t dar m-au lasat nervii si deocamdata am pus firele gramada la loc si o sa reiu in alta zi operatiunea minune...daca stiam ce inventii sunt la instalatia electrica nu mai desfaceam de doua ori catalizatorul.Pe cablajul calculatorului unde ar trebui sa fie componentele pentru sonda 2 nu exista decat traseele dar fara componente,iar in mufa nu ajunge nici un fir #:-S
Priviti si va distrati si voi... X-(
LE:ce am mai observat este ca in gramada aia de fire ,nu e nici urma de cablu ecranat de la sonde,desi in schema cablarea sondelor este facuta cu cablu ecranat...
« Ultima Modificare: 23.Mai.2022, 12:28:19 p.m. de Japan »
 

Offline migabi

Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #4 : 23.Mai.2022, 12:50:16 p.m. »
Daca (mai) ai nervii necesari unei recablari, ia un ecu nou (din dezmembrari) si sa includa si cablurile. Daca ai gasit cablurile desfacute, e foarte posibil sa ai ecu modificat si nu cred ca vrei sa ghicesti ce anume.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #5 : 23.Mai.2022, 01:04:36 p.m. »
Merci...va trebui sa iau fir cu fir dupa schema ,dar, daca in ecu s-au facut modificari atunci s-ar putea sa nu mai mearga dupa ce le pun toate la loc.Modificari hardware in ecu garantat nu s-au facut ,dar poate software asta nu am de unde sa stiu...o sa caut un ecu la dezmembrari impreuna cu cablurile aferente si mai vad dupa aceea ce si cum :-?
 

Offline Leutz

Re: P0420 nelamurire
« Răspuns #6 : 23.Mai.2022, 02:01:28 p.m. »
Mdahh, arata... interesant. Nu prea aduce a cablaj facut de Suzuki.

Oricum  :-))  :-(( macar acum ti-ai raspuns, cu varf si indesat, la intrebarea daca senzorii sunt cei corecti pentru modelul tau. In ce ma priveste, de-aici incolo imi declin competenta...  >:D<
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019