Autor Subiect: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006  (Citit de 4986 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #20 : 07.Oct.2022, 01:37:52 p.m. »
dupa aprox. 10Km cat am facut pana acasa, cenusa a ajuns la aproape 12g... o valoare astronomica pt. distanta asta, din ce am citit.
Un plic de zahar pe care-l pui în cafea are 5 grame....
Acuma sa fim seriosi, n-are cum sa scoata motorul ala cantitatea de cenusa echivalenta a doua plicuri si aproape jumate de zahar în 10 km.
Doar daca bagi carbuni în el.
Eu zic sa te bagi prin furtunele alea, în mod sigur sunt fisurate..... în primul rând uzura chimica dupa 15 ani de utilizare, iar în al doilea presiunile mari la care sunt supuse....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #21 : 24.Dec.2022, 08:44:54 a.m. »
Concluzia acestei "aventuri" destul de costisitoare cu DPF-ul este ca "in sfera mea de acces" NIMENI nu stie sa repare cu adevarat aceasta masina...  :-))
Iar cand spun nimeni includ aici reprezentanta Suzuki din TM, pe langa alti mecanici mai mult sau mai putin "profi".
Ca o scuza adusa mecanicilor trebuie sa spun ca, dupa parerea mea, aceasta problema nu se rezolva cu "cheia franceza" ci s-ar rezolva de la tastatura daca cineva ar avea atat softul cat si STIINTA necesare...

Una peste alta, dupa ce m-am asigurat ca senzorii implicati (presiune diferentiala, 2 x temperatura) sunt OK am facut mai multe teste cu furtune de presiune/robineti/bypass-uri etc.
Am reusit sa scad manual indicatia de cenusa acumulata de la zeci de grame la zero, in cativa km dupa care am putut s-o cresc la loc in aceiasi km. :)
DPF-ul original curatat cat si DPF-ul nou pe care l-am montat "opun o rezistenta" la evacuarea gazelor, rezistenta pe care computerul o coreleaza cu o anumita cantitate de cenusa depusa pe sitele filtrului.
Facand diverse "adaptari" la furtunele de presiune poti sa pacalesti computerul sa creada lucruri care nu-s chiar reale... :-)

Dupa mintea mea ar trebui sa fie evidente urmatoarele:
- doua DPF-uri chiar de la acelasi producator nu pot fi strict identice (din motive tehnologice de ex.) asa ca rezistenta opusa la trecerea gazelor reflectata prin valoarea presiunii diferentiale va fi diferita, inclusiv la turatii diferite ale motorului.
- computerul are nevoie de o calibrare pt. un anumit filtru si asta, tot dupa mintea mea, nu poate fi facuta prin "resetare DPF" cu motorul oprit, cum s-a facut atat la reprezentanta cu "scula de la mama ei" cat si in alte ateliere, cu diverse "diagnoze". Sau daca exista vreun algoritm dupa care computerul stie ce presiune "pica" pe orice filtru ai pune as fi curios sa stiu cum functioneaza.
In manualul de reparatii apare o mentiune cu aceasta calibrare insa doar atat, o mentiune... nu scrie absolut nimic in plus despre cum s-ar face si cu ce.

Una peste alta mi s-a spus ca atat filtrul vechi curatat cat si filtrul nou pe care l-am cumparat NU SUNT BUNE si sa ma duc sa anulez filtrul "asa cum face toata lumea"  :-S ... ar fi comic daca n-ar fi tragic... din pacate, data fiind situatia, nu prea vad ce-ar putea face un "om normal"... :-|
  • GV2 1.9DDiS 2006
 

Offline ntire2000

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #22 : 24.Dec.2022, 09:18:57 p.m. »
Una peste alta mi s-a spus ca atat filtrul vechi curatat cat si filtrul nou pe care l-am cumparat NU SUNT BUNE si sa ma duc sa anulez filtrul "asa cum face toata lumea" .
Sugereaza-le alora care ti-au recomandat asta ca sa-ti asigure si urmatorul ITP.
Ca daca faci cum zic ei în mod sigur nu-l treci.

Eu am masina de doar 3 ani, si sa vezi chestie.... când m-am dus la reprezentanta din Baia-Mare ca sa fac primul ITP schimbam de zor becurile cu led - inclusiv alea de pozitie! (aftermarket) montate (în regie proprie) pe masina împreuna cu cel care-mi facea inspectia.
Ca omul a zis ca se face poza si "daca nu iese cum trebuie" risc sa ramân o noapte prin Baia-Mare.
Nu cred ca un DPF anulat e trecut mai usor cu vederea....

Daca diversele tale adaptari au dat rezultate si nu sunt vizibile pentru "profesionisti" atunci lasa-le asa si mergi cât te mai tine masina cu ele.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #23 : 31.Dec.2022, 10:33:54 a.m. »
Daca ITP-urile in tara asta s-ar face "pe bune", n-ar circula nici jumatate din masinile pe care le vedem pe sosea....
Nemultumirea mea consta in faptul ca nimeni dintre cei la care am umblat (si n-au fost putini) nu stie sa  puna un diagnostic corect si sa remedieze problema... ASTA spune multe despre nivelul de cunostinte in domeniu...  :-S
  • GV2 1.9DDiS 2006
 

Offline ludiconiric

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #24 : 22.Sep.2023, 07:05:56 p.m. »

Salutare! Ai facut vreun progres cu reparatia masinii? Ti-am trimis mesaj privat.

 :happy:
Daca ITP-urile in tara asta s-ar face "pe bune", n-ar circula nici jumatate din masinile pe care le vedem pe sosea....
Nemultumirea mea consta in faptul ca nimeni dintre cei la care am umblat (si n-au fost putini) nu stie sa  puna un diagnostic corect si sa remedieze problema... ASTA spune multe despre nivelul de cunostinte in domeniu...  :-S
  • Vitara 2
 

Offline informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #25 : 23.Sep.2023, 08:58:20 a.m. »
Nu, nu am rezolvat problema. Dupa cum am spus, eu cred ca este nevoie de o calibrare dupa inlocuirea DPF-ului si nu doar o stergere cum s-a facut la mine de mai multe ori... PAREREA mea!
Cu ajutorul unui "bypass" reglabil peste senzorul diferential de presiune am reusit sa "cresc" sau sa "scad" nivelul de cenusa "detectat" de computerul masinii astfel incat sa nu intre in modul de avarie.
Asta insa NU va ajuta in cazul in care filtrul este intr-adevar infundat pt. ca in acest caz presiunea prea mare pe galerie inaintea lui poate crea alte probleme.
  • GV2 1.9DDiS 2006
 

Offline ludiconiric

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #26 : 23.Sep.2023, 09:44:36 p.m. »
Un sistem de acest gen intentionez sa imi fac si eu.

Mai precis m-am gandit sa dau o gaura in teava, intre senzori, sa sudez o piulita si cu ajutorul umui surub gaurit, sa deschid/inchid cat e nevoie.

Tu ce sistem ai gasit pentru a pacali senzorii?

Oare un sistem de genul asta + o diagnoza capabila sa faca regenerari fortate (la cerere), nu ar rezolva problema?



Nu, nu am rezolvat problema. Dupa cum am spus, eu cred ca este nevoie de o calibrare dupa inlocuirea DPF-ului si nu doar o stergere cum s-a facut la mine de mai multe ori... PAREREA mea!
Cu ajutorul unui "bypass" reglabil peste senzorul diferential de presiune am reusit sa "cresc" sau sa "scad" nivelul de cenusa "detectat" de computerul masinii astfel incat sa nu intre in modul de avarie.
Asta insa NU va ajuta in cazul in care filtrul este intr-adevar infundat pt. ca in acest caz presiunea prea mare pe galerie inaintea lui poate crea alte probleme.
  • Vitara 2
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #27 : 23.Sep.2023, 10:10:15 p.m. »
Tu ce sistem ai gasit pentru a pacali senzorii?
Oare un sistem de genul asta + o diagnoza capabila sa faca regenerari fortate (la cerere), nu ar rezolva problema?
Eu am intercalat un furtun de cauciuc in paralel cu senzorul diferential (intre furtunul de la intrarea si cel de la iesirea din DPF) pe care-l "strangulam" mai mult sau mai putin cu o clema cu surub.
Cred ca daca regenerarea functiona, nu mai era nevoie de toata complicatia asta... dar la mine filtrul vechi era colmatat iar cel nou, cumparat, nu era ce vroia masina...  ;)
Filtrul original, care poate ar fi functionat poate nu, costa cam cat valoreaza si masina....
  • GV2 1.9DDiS 2006
 

Offline ludiconiric

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #28 : 24.Sep.2023, 04:09:44 a.m. »
Uite ce zice manualul de reparatii ca trebuie facut dupa schimbarea filtrului.


Tu ce sistem ai gasit pentru a pacali senzorii?
Oare un sistem de genul asta + o diagnoza capabila sa faca regenerari fortate (la cerere), nu ar rezolva problema?
Eu am intercalat un furtun de cauciuc in paralel cu senzorul diferential (intre furtunul de la intrarea si cel de la iesirea din DPF) pe care-l "strangulam" mai mult sau mai putin cu o clema cu surub.
Cred ca daca regenerarea functiona, nu mai era nevoie de toata complicatia asta... dar la mine filtrul vechi era colmatat iar cel nou, cumparat, nu era ce vroia masina...  ;)
Filtrul original, care poate ar fi functionat poate nu, costa cam cat valoreaza si masina....
  • Vitara 2
 

Offline Artyom

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #29 : 03.Dec.2023, 08:27:53 a.m. »
Informer, cam cati Km are masina ta?
Sau mai bine zis, aproximativ, de la cati km in sus a inceput sa faca figuri?
  • GV2007/1.9DDIS