Concluzia acestei "aventuri" destul de costisitoare cu DPF-ul este ca "in sfera mea de acces" NIMENI nu stie sa repare cu adevarat aceasta masina...
Iar cand spun nimeni includ aici reprezentanta Suzuki din TM, pe langa alti mecanici mai mult sau mai putin "profi".
Ca o scuza adusa mecanicilor trebuie sa spun ca,
dupa parerea mea, aceasta problema nu se rezolva cu "cheia franceza" ci s-ar rezolva de la tastatura daca cineva ar avea atat softul cat si STIINTA necesare...
Una peste alta, dupa ce m-am asigurat ca senzorii implicati (presiune diferentiala, 2 x temperatura) sunt OK am facut mai multe teste cu furtune de presiune/robineti/bypass-uri etc.
Am reusit sa scad manual indicatia de cenusa acumulata de la zeci de grame la zero, in cativa km dupa care am putut s-o cresc la loc in aceiasi km.
DPF-ul original curatat cat si DPF-ul nou pe care l-am montat "opun o rezistenta" la evacuarea gazelor, rezistenta pe care computerul o coreleaza cu o anumita cantitate de cenusa depusa pe sitele filtrului.
Facand diverse "adaptari" la furtunele de presiune poti sa pacalesti computerul sa creada lucruri care nu-s chiar reale... :-)
Dupa mintea mea ar trebui sa fie evidente urmatoarele:
- doua DPF-uri chiar de la acelasi producator nu pot fi strict identice (din motive tehnologice de ex.) asa ca rezistenta opusa la trecerea gazelor reflectata prin valoarea presiunii diferentiale va fi diferita, inclusiv la turatii diferite ale motorului.
- computerul are nevoie de o calibrare pt. un anumit filtru si asta, tot dupa mintea mea, nu poate fi facuta prin "resetare DPF" cu motorul oprit, cum s-a facut atat la reprezentanta cu "scula de la mama ei" cat si in alte ateliere, cu diverse "diagnoze". Sau daca exista vreun algoritm dupa care computerul stie ce presiune "pica" pe orice filtru ai pune as fi curios sa stiu cum functioneaza.
In manualul de reparatii apare o mentiune cu aceasta calibrare insa doar atat, o mentiune... nu scrie absolut nimic in plus despre cum s-ar face si cu ce.
Una peste alta mi s-a spus ca atat filtrul vechi curatat cat si filtrul nou pe care l-am cumparat NU SUNT BUNE si sa ma duc sa anulez filtrul "asa cum face toata lumea"
... ar fi comic daca n-ar fi tragic... din pacate, data fiind situatia, nu prea vad ce-ar putea face un "om normal"... :-|