Autor Subiect: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora  (Citit de 13315 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #90 : 27.Apr.2022, 12:29:45 p.m. »
Flanse si rulmenti amortizoare fata uzate. Se potrivesc doar cele OEM  :pardon:
Mi-au fost montate totusi amortizoarele noi (KYB) pe fata. La intrebarea daca flanse si rulmenti uzate = probleme cu amortizoarele noi ->> am primit raspuns ca nu. Cel mult se pot auzi niste troncaneli  :-))

Cred ca m-am nascut sub auspiciile unei zodii ghinioniste in relatia cu service-urile auto. Nu-mi aduc aminte ultimul serviciu efectuat fara probleme mici/medii sau mari.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online NicNic

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #91 : 27.Apr.2022, 12:43:09 p.m. »
Si cum se comporta masina cu amortizoarele fata schimbate?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #92 : 27.Apr.2022, 01:09:02 p.m. »
Si cum se comporta masina cu amortizoarele fata schimbate?

Trepidatiile sunt tot acolo dar in rest masina pare mai putin barca. Dupa ce schimb si flanse+rulmenti fac un test pe asfalt plan si continui maratonul cu service-urile sau ma enervez si o las balta pana vad ce piesa/piese crapa.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online NicNic

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #93 : 27.Apr.2022, 03:46:27 p.m. »
Hmm...
Ar trebui sa ii poti da de capat inainte sa crape ceva.

Nu cred ca e o masina facuta pe Marte sau pe Luna, tot de pe Pamant provine...

Am recitit primele postari din acest topic si ma intreb daca planetarele si sitemul de franare sunt ok.
Dupa cum e descris simptomul, primul lucru la care m-as gandi ar fi sistemul de franre, (poate trebuie curatate culisoarele etrierilor).
Apoi as verfica si planetarele.
As cere sa o verifice suspendata pe elevator, cu rotile in aer, si cineva sa o accelereze usor, virand rotile, la viteze de pana in 30 kmph (intr-a doua, chiar a treia treapta, sa fie cat mai putin turat/zgomotos motorul).
Daca se schimba esential zgomotul transmisiei, cu vibratii, in timpul bracarii, atunci m-as uita cu atentie la planetare....

Spor sau bafta, cum e cazul! :)
« Ultima Modificare: 27.Apr.2022, 03:57:33 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #94 : 27.Apr.2022, 05:02:16 p.m. »
Hmm...
Ar trebui sa ii poti da de capat inainte sa crape ceva.

Nu cred ca e o masina facuta pe Marte sau pe Luna, tot de pe Pamant provine...

Am recitit primele postari din acest topic si ma intreb daca planetarele si sitemul de franare sunt ok.
Dupa cum e descris simptomul, primul lucru la care m-as gandi ar fi sistemul de franre, (poate trebuie curatate culisoarele etrierilor).
Apoi as verfica si planetarele.
As cere sa o verifice suspendata pe elevator, cu rotile in aer, si cineva sa o accelereze usor, virand rotile, la viteze de pana in 30 kmph (intr-a doua, chiar a treia treapta, sa fie cat mai putin turat/zgomotos motorul).
Daca se schimba esential zgomotul transmisiei, cu vibratii, in timpul bracarii, atunci m-as uita cu atentie la planetare....

Spor sau bafta, cum e cazul! :)

-
Citat
poate trebuie curatate culisoarele etrierilor
= a fost facuta operatiunea la ultima revizie ca cica erau blocate pistonasele la un etrier dar o sa iau in calcul si asta
-
Citat
As cere sa o verifice suspendata pe elevator
= iau si asta in calcul
-
Citat
...atunci m-as uita cu atentie la planetare....
= iau si asta in calcul

Multumesc pentru sugestii!  :)
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online NicNic

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #95 : 27.Apr.2022, 05:52:14 p.m. »
Atentie, verificarea planetarelor,cu masina suspendata va fi mai greu de facut/apreciat, pentru ca unghiul de lucru al planetarei va fi modificat odata ce suspensia va fi destinsa, cu roata libera.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #96 : 27.Apr.2022, 11:04:12 p.m. »
Trepidatiile sunt tot acolo dar in rest masina pare mai putin barca. Dupa ce schimb si flanse+rulmenti fac un test pe asfalt plan si continui maratonul cu service-urile sau ma enervez si o las balta pana vad ce piesa/piese crapa.
   In fapt, eu nu stiu ce sa cred : deci cu amortizor+arcuri noi=masina pare mai putin barca !
Ori eu nu stiu ce masina am avut si am(cu si fara mad springs) ori ai tu o anumita intelegere pentru "barca"!!!!
  Pai barca n-a fost de "originala", pentru ca-ti muscai limba la fiecare denivelare, in acceptiunea mea barca, inseamna o lansare placuta, usoara, inseamna confort.
   Deci tu ai pus un lucru bun, nou, corect pe o articulatie complet defecta, iar faptul ca arcul este mai dur ti-a evidentiat toate defectele de care ai scris mai sus(si poate mai sunt!).
   Iar credinta mea(ca ai articulatiile defecte)  este sustinuta chiar de afirmatia ta :fac un test pe asfalt plan, deci mergi constant numai in afara drumului afaltat(asfaltul plan trebuie sa-l cauti), de aici si articulatiile varza !
  E clar ca ai spus doar franturi din situatie, inca odata sustin inutilitatea acestui topic, iarta-ma ca nu vreau sa te cert, dar daca dai toate datele problemei, primesti un ajutor mult mai bun si eficient, altfel, n-am avut decat o falsa problema !
  Parerea mea(ca nu-mi permit sa dau sfaturi!) este ca trebuie sa verifici toata articulatia temeinic si s-o pui la punct si la final vei fi cel mai fericit posesor de Vitara ! 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #97 : 28.Apr.2022, 11:32:14 a.m. »
Trepidatiile sunt tot acolo dar in rest masina pare mai putin barca. Dupa ce schimb si flanse+rulmenti fac un test pe asfalt plan si continui maratonul cu service-urile sau ma enervez si o las balta pana vad ce piesa/piese crapa.
   In fapt, eu nu stiu ce sa cred : deci cu amortizor+arcuri noi=masina pare mai putin barca !
Ori eu nu stiu ce masina am avut si am(cu si fara mad springs) ori ai tu o anumita intelegere pentru "barca"!!!!
  Pai barca n-a fost de "originala", pentru ca-ti muscai limba la fiecare denivelare, in acceptiunea mea barca, inseamna o lansare placuta, usoara, inseamna confort.
   Deci tu ai pus un lucru bun, nou, corect pe o articulatie complet defecta, iar faptul ca arcul este mai dur ti-a evidentiat toate defectele de care ai scris mai sus(si poate mai sunt!).
   Iar credinta mea(ca ai articulatiile defecte)  este sustinuta chiar de afirmatia ta :fac un test pe asfalt plan, deci mergi constant numai in afara drumului afaltat(asfaltul plan trebuie sa-l cauti), de aici si articulatiile varza !
  E clar ca ai spus doar franturi din situatie, inca odata sustin inutilitatea acestui topic, iarta-ma ca nu vreau sa te cert, dar daca dai toate datele problemei, primesti un ajutor mult mai bun si eficient, altfel, n-am avut decat o falsa problema !
  Parerea mea(ca nu-mi permit sa dau sfaturi!) este ca trebuie sa verifici toata articulatia temeinic si s-o pui la punct si la final vei fi cel mai fericit posesor de Vitara !


Poate nu am explicat suficient de clar. Vreau sa fac test pe asfalt fara denivelari (foarte mici, mici, medii, marii) pentru ca trepidatia respectiva se diminueaza sau dispare de la zgomotul rezultat in urma rulajului pe asfalt cu imperfectiuni. Majoritatea kilometrilor i-am facut pe sosea (in oras, drum european, drumuri judetene bune, etc.) iar cand ies de pe sosea nu-mi bat joc de masina. Ca fapt divers am o cunostinta cu un logan de aprox. 120.000KM care a batut toate sleaurile posibile la pescuit si nu cu grija ca mine dar deabia acum urmeaza sa umble la suspensie.
N-am stiut ca in Bucuresti exista doar asfalt de calitate superioara desi am locuit aprox. 18 ani acolo.

Trepidatia nu este foarte puternica. Mecanicul si seful de service care au mers cu masina mea nu au observat trepidatia dar eu ca posesor si dupa +60.000KM n-am cum sa nu observ un greiere in plus.

Masina devenise un pic barca (balans lateral neplacut) si asta datorita unui amortizor spate aflat la final de viata. Celalalt era doar ceva mai bun iar cele fata sigur nu mai erau noi :) Din cate stiam, rolul amortizoarelor este de a opri balansul arcurilor altfel exista riscul de rasturnare.

In urma verificarilor la service-ul (nr. 2 - nu cel unde am schimbat arcurile) unde mi-au fost schimbate amortizoarele spate si fata a rezultat ca trebuie schimbate flanse si rulmenti sarcina pe fata si ca uzura acestora poate fi cauza trepidatiei.

Poate e clar pentru tine ca am spus doar franturi din situatie dar din punctul meu de vedere am spus tot ce am observat atat cat mi-a permis lipsa experientei.

Apreciez partea cu verificarea articulatiilor.

Rog un moderator sa stearga topicul daca este necesar @toma @yeti

  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #98 : 28.Apr.2022, 03:11:51 p.m. »
Poate nu am explicat suficient de clar. Vreau sa fac test pe asfalt fara denivelari (foarte mici, mici, medii, marii) pentru ca trepidatia respectiva se diminueaza sau dispare de la zgomotul rezultat in urma rulajului pe asfalt cu imperfectiuni.
   Probabil ca ar trebui sa ne cunoastem personal. Probabil ca tu esti un tip perfectionist, eu nu prea.
Nu este in Bucuresti asfaltul cel mai bun, dar se mai gasesc si zone bune, dar nici nu stiu cum este in zona ta... :)
"Mecanicul si seful de service care au mers cu masina mea nu au observat trepidatia" , astia de obicei vad si defecte "invizibile" numai ca sa-ti mai faca o reparatie, dar cine stie...
Iar eu inca sunt convins ca acea trepidatie de care zici era "ascunsa" de arcurile moi originale.
  Personal, dupa ce/cate masini am avut, consider ca orice masina, pe la 60-70000km poate cere orice reparatie la articulatie, mai ales in RO.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #99 : 09.Mai.2022, 07:12:53 p.m. »
   Probabil ca ar trebui sa ne cunoastem personal. Probabil ca tu esti un tip perfectionist, eu nu prea.
Nu este in Bucuresti asfaltul cel mai bun, dar se mai gasesc si zone bune, dar nici nu stiu cum este in zona ta... :)
"Mecanicul si seful de service care au mers cu masina mea nu au observat trepidatia" , astia de obicei vad si defecte "invizibile" numai ca sa-ti mai faca o reparatie, dar cine stie...
Iar eu inca sunt convins ca acea trepidatie de care zici era "ascunsa" de arcurile moi originale.
  Personal, dupa ce/cate masini am avut, consider ca orice masina, pe la 60-70000km poate cere orice reparatie la articulatie, mai ales in RO.

Astazi au fost schimbati rulmentii de sarcina si flansele.
Anexez fotografii cu flansele vechi pentru a se observa uzura lor. Se pare ca atunci cand mi-au fost schimbate arcurile, mecanicul a folosit un cuplu mai mare la strangere de unde si uzura acestora. Probabil au fost tensionate. Asta a fost si ramane parerea noului mecanic. Din testul pe rampa a reiesit ca elementele de suspensie sunt in regula.
Momentan pot sa zic ca nu mi-a mai "sarit in ochi" trepidatia. Am trecut si prin cateva sensuri giratorii pentru ca la viraj strans trepidatia se accentu. Urmeaza testul pe asfalt curat si sper sa rasuflu usurat.

In concluzie:
- am arcuri MAD noi fata si spate
- am amortizoare Kayaba Excel-G si rulmenti sarcina & flanse noi pe fata
- amortizoare Bilstein B4 noi pe spate
- trepidatia este aproape inexistenta dar nu sunt lamurit daca ce simt inca se datoreaza anvelopelor/asfaltului/sau ambelor
« Ultima Modificare: 09.Mai.2022, 07:37:49 p.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 
The following users thanked this post: enicky