Autor Subiect: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora  (Citit de 13313 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #110 : 06.Iul.2022, 08:18:01 p.m. »
Trepidatia este bine merci la locul ei. De la roti sigur nu este. Am o pereche noua (a 3-a) - jante otel 16 noi cu anvelope noi de vara.
    Dupa o logica simpla, o trepidatie, sau vibratie se produce de la un element sau ansamblu de elemente care produc miscare, sau care este pus in miscare !
Deci miscarea o produce evident motorul, acesta o transmite cutiei de viteze, care o distribuie planetarelor si cardanului.  Deci daca jantele sunt noi, rotile echilibrate, iar anvelopele nu sunt ovalizate(situatie care survine dupa un "soc" incasat de roata si anvelopa trebuie aruncata/inlocuita), atunci trebuie mers inapoi pe lantul cinematic.
Eu unul nu vad legatura intre o trepidatie si amortizoare sau arcuri, decat cel mult daca astea ar fi atat de uzate, incat ar trebui inlocuite. De retinut ca au inlocuit multi arcurile si n-a avut nimeni probleme.
   Pe de alta parte, eu as urca un alt sofer la volan, caruia nu i-am expus problema si l-as invita sa faca o tura, iar la final sa-si spuna parerea despre felul cum merge masina. Apoi as trage concluzii...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #111 : 06.Iul.2022, 10:58:38 p.m. »
Trepidatia este bine merci la locul ei. De la roti sigur nu este. Am o pereche noua (a 3-a) - jante otel 16 noi cu anvelope noi de vara.
    Dupa o logica simpla, o trepidatie, sau vibratie se produce de la un element sau ansamblu de elemente care produc miscare, sau care este pus in miscare !
Deci miscarea o produce evident motorul, acesta o transmite cutiei de viteze, care o distribuie planetarelor si cardanului.  Deci daca jantele sunt noi, rotile echilibrate, iar anvelopele nu sunt ovalizate(situatie care survine dupa un "soc" incasat de roata si anvelopa trebuie aruncata/inlocuita), atunci trebuie mers inapoi pe lantul cinematic.
Eu unul nu vad legatura intre o trepidatie si amortizoare sau arcuri, decat cel mult daca astea ar fi atat de uzate, incat ar trebui inlocuite. De retinut ca au inlocuit multi arcurile si n-a avut nimeni probleme.
   Pe de alta parte, eu as urca un alt sofer la volan, caruia nu i-am expus problema si l-as invita sa faca o tura, iar la final sa-si spuna parerea despre felul cum merge masina. Apoi as trage concluzii...

Cat mai multe pareri, cat mai bine. Problema e ca mecanicii ii dau kick down-uri, nu simt si recomanda tot kick down, rudele nu sesizeaza, eu simt, la cine sa mai apelez? :)
Tot ce stiu clar este ca imediat dupa inlocuirea arcurilor OEM cu MAD am observat trepidatia asta obraznica :) Ii spun trepidatia pentru ca asa simt. Pare ca se propaga de undeva in alt loc.

@enicky Esti invitatul meu in Buzau. Iti achit eu benzina dus-intors :) si dau si 2Kg carnati de Plescoi (din cei de calitate..)
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online ntire2000

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #112 : 06.Iul.2022, 11:22:51 p.m. »
Masina fiind cu o cutie automata si modificând o suspensie mai "elastica" cu una foarte rigida ma risc sa-mi dau si eu cu parerea ca acele vibratii se transmit exclusiv din transmisie catre restul caroseriei.
Am avut si eu un rulment de presiune spart (Ignis 2006) la un moment dat si pe lânga huruitul specific masina avea si o oarecare vibratie care se propaga din transmisie inclusiv în volan.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #113 : 07.Iul.2022, 09:59:17 a.m. »
Masina fiind cu o cutie automata si modificând o suspensie mai "elastica" cu una foarte rigida ma risc sa-mi dau si eu cu parerea ca acele vibratii se transmit exclusiv din transmisie catre restul caroseriei.
    Da, e foarte posibil sa fie asa, nu e rea ideea. Mai mult ca sigur ca trepidatia exista si inainte, dar vechile arcuri, avand diametrul spirei pe jumatate cat e la Mad-uri, mult mai moi, absorbeau si nu mai transmiteau mai departe.

   @GoneFishing multam de invitatie, dar eu deja stiu problema si parerea mea n-ar fi relevanta, cred eu.
Trepidatia ta la o anumita viteza este ca atunci cand sunt rotile neechilibrate, la o anumita viteza trepideaza volanul, peste acea viteza nu se mai simte. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kordosoft

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #114 : 07.Mar.2023, 08:31:17 p.m. »
Am schimbat astazi amortizoarele spate. Sunt multumit de Bilstein B4. Se pare ca am aceleasi gusturi ca si @kiko77 :) Daca pana acum nu eram sigur cu ce amortizoare venise masina din fabrica acum sunt. Pe ele scrie KYB.


Stai.... vrei sa spui ca din fabrica vine cu KYB?  :-O

La 28 de mii de km trebuie sa schimb amortizoarele deoarece toate vibratiile mi se transmit in caroserie, si la test de eficienta au iesit 68/61 fata si 50/50 spate - adica ca si cum n-ar fi.
Tocmai am lasat avans la service sa inlocuiesc amortizoarele si imi pot pune doar KYB, desi eu vroiam B4, dar cica nu se mai gasesc ... si daca alea "originale" mi-au tinut doar 28 de mii atunci n-am facut mare branza cu KYB
  • Vitara 1.4 2WD AT GLX
 

Online cristidav

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #115 : 07.Mar.2023, 08:36:54 p.m. »
Ce e de mirat ? Multe modele Suzuki au KYB din fabrica. Fosta mea masina SX4 tot KYB avea, SCrossul din cate stiu tot KYB sunt.

Da, sunt si eu dezamagit de KYB. Pe SX4 mi-au fost curse din prima zi. Pe Scross au curs in primele mii de km, apoi pauza. Isi fac treaba, aparent. Am 40.000 km cu masina si numai eu stiu pe ce drumuri denivelate am tras de amortizoare, asa ca nu ma plang. E dubios cum la tine dupa 28.000 sunt varza  :-?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline kordosoft

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #116 : 07.Mar.2023, 09:48:16 p.m. »
Ce e de mirat ? Multe modele Suzuki au KYB din fabrica.

Pentru ca in reprezentanta m-au incarcat frumos acum ceva vreme cu pretul unui amortizor - undeva la 1300 ron, si daca-i KYB atunci inseamna ca m-au facut de vreo 800 de ron - de fapt nu pe mine ... ci pe aia de la asigurari  :-))

E dubios cum la tine dupa 28.000 sunt varza  :-?
Vorba aia - conteaza si soferul ...  :fluier:
  • Vitara 1.4 2WD AT GLX
 

Offline trl

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #117 : 29.Iun.2023, 05:11:21 p.m. »


La min. 4:30 arata noile suruburi si bucse pt. coborarea motorului in vederea schimbarii unghiului planetarelor. Cine e interesat poate sa ii contacteze pe baietii din filmare pt. a obtine piesele necesare, operatiunea putandu-se executa in orice service autorizat. Valabil si pt. coborarea cutiei de viteze.
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, GoneFishing

Online ntire2000

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #118 : 29.Iun.2023, 08:51:04 p.m. »
coborarea motorului in vederea schimbarii unghiului planetarelor.

Si uite asa, din dorinta de a le face mai stabile si semete pe drumurile patriei uitam ca orice modificare aduce o cascada de alte probleme.
Modificarea unghiului planetarelor se traduce în timp prin uzura capetelor acestora si a cuplajelor din cutie.
Nu mai vorbim ca toate vibratiile se transmit în cutie care ajunge si aia sa crape la un moment dat de atâta stres mecanic.

De asta inginerii aia care proiecteaza o masina o testeaza pe toate partile pâna ajung la concluzia ca ultima varianta se poate produce si vinde fara ca baietii de la marketing (agresiv) care iau banii clientului sa-si riste integritatea fizica în fata unora nemultumiti ulterior.
Si chiar si asa apar tot felul de situatii neplacute pentru care se fac dupa aia rechemari în service....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #119 : 01.Iul.2023, 06:29:35 p.m. »
       Depinde de modificare. Arcurile Mad au fost construite astfel incat la montaj sa nu fie facute si alte modificari masinii.
Chiar existenta acestui topic creeaza o falsa impresie, pentru ca nimeni n-a avut aceasta problema, binenteles cu o singura exceptie, dar care nu s-a dovedit a fi de la arcuri.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip