0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Hmm, nu stiu daca are vreo relevanta - la a mea masina - cutie manuala, daca apas pedala franei de vreo 10 ori cu motorul oprit, placutele raman lipite de discuri si nu mai pot apasa pedala pana nu pornesc motorul...
Citat din: BlueBear din 25.Iul.2024, 10:23:47 a.m.Salut,Vreun update la problema mai sus mentionata? De 2-3 zile intampin aceeasi situatie. Dimineata la pornire gasesc pedala frana "tare" . Lucru care nu s-a mai intamplat pana acum. Cutie AT, keyless.Pregateste-te psihic pentru ca asta pare a fi inceputul unor probleme mai mari...O sa revin eu cand voi termina. Cred ca am dat de mecanicul potrivit. Voi vedea la final. Momentan nu are sens sa spun mai mult pentru ca sunt doar presupuneri argumentate partial.
Salut,Vreun update la problema mai sus mentionata? De 2-3 zile intampin aceeasi situatie. Dimineata la pornire gasesc pedala frana "tare" . Lucru care nu s-a mai intamplat pana acum. Cutie AT, keyless.
Ar putea avea legatura, dar nimeni nu garanteaza ca daca o schimba va disparea fenomenul.Masina mea a facut parte din campania de rechemare, mi-a fost schimbata supapa iar la primul schimb de ulei cu Ravenol în loc de Motul n-am avut frâne în primele sute de metri parcurse.Mie asta mi se pare aberant - sistemul de frânare sa depinda de ungerea motorului, puteam lejer sa omor un biciclist daca-mi taia calea.
Citat din: GoneFishing din 25.Iul.2024, 04:28:28 p.m.Citat din: BlueBear din 25.Iul.2024, 10:23:47 a.m.Salut,Vreun update la problema mai sus mentionata? De 2-3 zile intampin aceeasi situatie. Dimineata la pornire gasesc pedala frana "tare" . Lucru care nu s-a mai intamplat pana acum. Cutie AT, keyless.Pregateste-te psihic pentru ca asta pare a fi inceputul unor probleme mai mari...O sa revin eu cand voi termina. Cred ca am dat de mecanicul potrivit. Voi vedea la final. Momentan nu are sens sa spun mai mult pentru ca sunt doar presupuneri argumentate partial.In acelasi timp am si o problema mai veche in care masina trage f greu in plaja 1200-1800 rpm si se aude un zgomot f ciudat de la motor ca si cum intra turbina in rezonanta ceva de genul. Cum trece de pragul ala, trage f bine.Daca as cupla problemele astea 2 ar reiesi ca pompa de vacuum sau traseul are ceva probleme . In reprezentata cred ca am sanse de 1% sa rezolv ceva mai ales ca turbo intra doar in mers. Mecanic care sa stie Suzuki nu am... iar la o firma de reparatii turbo la fel mi-a zis sa verific sistemul de vacuum. Daca ar avea probleme turbina ar face la fel la orice turatie. Ciudat e ca problema asta cu rezonanta o am de 5-6 luni pe cand problema cu pedala tare la prima pornire e de cateva zile . Poate treaba asta cu vacuumul incepe sa se extinda mai mult si de aceea ar afecta si partea de franare abia acum. Chiar nu stiu cine ar putea sa investigheze asa ceva
Revenind la problema , m-am gandit si eu la acea piesa care se schimba in programul de rechemare doar ca fostul proprietar a schimbat-o deja . Ca sa fac o paranteza mica : el o schimbase INAINTE de a fi instiintat de Suzuki deoarece avea probleme cu franarea. Astfel VIN-ul masinii inca aparea ca fiind activ pentru schimbare. La un schiimb de ulei la DAB si cerand eu sa schimbe piesa , au vazut ca e "noul" model de piesa si au zis NU. Au facut poze, trimis la Suzuki Ungaria si la scurt timp a disparut VIN-ul din lista de rechemari.
Daca avem vreun coleg/mecanic pasionat, sa-mi dea si mie de stire La majoritatea service-urilor raspunsul e simplu : nu stim masina, nu prea am lucrat la acest model. Le era "frica" sa schimbe un burduf de planetara spate.... m-am dus cu video de pe youtube sa le arat cat de simplu e Revenind la problema , m-am gandit si eu la acea piesa care se schimba in programul de rechemare doar ca fostul proprietar a schimbat-o deja . Ca sa fac o paranteza mica : el o schimbase INAINTE de a fi instiintat de Suzuki deoarece avea probleme cu franarea. Astfel VIN-ul masinii inca aparea ca fiind activ pentru schimbare. La un schiimb de ulei la DAB si cerand eu sa schimbe piesa , au vazut ca e "noul" model de piesa si au zis NU. Au facut poze, trimis la Suzuki Ungaria si la scurt timp a disparut VIN-ul din lista de rechemari.Tind sa cred ca cele 2 probleme (pedala tare inainte de prima pornire si turbo cu "lag" si zgomot ) sunt interconectate la acest sistem de vacuum al masinii. Urmarind traseul conductelor de vacuum, plus supape/valve/solenoizi ce o mai avea pe acolo , mi-e clar ca doar cineva care stie cu ce se mananca poate descoperi unde e problema. La fel de clar e si faptul ca tb un tester de presiune si interpretare pentru fiecare traseu in parte. Cam complicata treaba..... Sincer preferam un cod de eroare aruncat direct la cea mai mica variatie. Macar aveam de unde sa incepem investigatiile.Apropos : are cineva ideea daca turbina poate fi pacalita sa intre in actiune cand masina sta pe loc ?