Salutare,
Nu mi-a pornit azi dimineata motorul, se simtea cum se chinuie sa invarta, dar totusi nu facea ca o baterie goala.
Am pus imediat charger-ul pe baterie si mi-a aratat 4 linii din 5, resp. 13.2 V, ceea ce inseamna baterie incarcata. Dupa mai putin de 1 h deja se oprise chargerul, nu mai avea ce incarca, iar tensiunea la juma' de ora dupa incarcare era de 13,3 V (normala pt. mers in gol fara alternator pornit).
Borna negativa era vizibil oxidata, iar contactul nu se mai efectua corect. Piulita de 10 mm de pe borna fusese stransa (de fabrica!) cel mult acceptabil, dar nu perfect, deoarece am mai invartit-o cu lejeritate inca vreo cateva ture, fara sa simt ca o strang prea tare. Interiorul bornei negative era clar de alta culoare decat cea a cuprului, de parca ar fi fost o pilitura de plumb lucitoare depusa acolo.
Nu am avut rabdarea si nici timpul necesar (trebuia sa plec rapid undeva) ca sa las borna scufundata in apa pt. a se duce coroziunea, asa ca am spalat-o bine cu spray de contacte electrice, i-am dat si cu glass-papir, am facut borna "boboc" si am cuplat-o la locul ei, iar acum totul pare OK. Am sa verifica lunar daca se mai sulfateaza borna negativa.
Las si niste foto explicative, in caz ca ajuta pe careva vreodata, dar efectul este omniprezent la mai toate marcile auto, inclusiv pe subforumul Vitara:
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=9692.msg289376#msg289376.
P.S.: Mare noroc mare am avut ca nu incuiasem masina ieri seara. A propos, stie cineva cum descui S-Cross-ul daca nu mai are deloc baterie? Intreb deoarece nu gasesc nicio gaura in caroserie unde as putea introduce cheia mecanica.