Buna ziua,
Am un Suzuki Jimny din 2003 cu cutie automata motor G13 BB cu distributie pe curea, venit din Belgia si reconditionat bine la caroserie nu are rugina.
De o vreme functioneaza defectuos:
Nu fac hard enduro cu el, doar plimbari pe munte in general pe drumuri forestiere
Acum vreun an, cand urcam pante mai abrupte si motorul tura peste 2500 avea cate o cadere de sarcina de sub 2 secunde, apoi isi revenea fara sa se aprinda vreun bec la bord.
Problema a inceput sa se intensifice cu timpul, la un moment dat am vazut ca daca o tineam sub 2000 ture mergea bine, daca saream de turatia asta ... la deal (niciodata la vale) facea balbaieli
Acum cand face urat se aprinde becul IMOBILIZATOR si da sa moara motorul apoi se aprinde si CHECK ENGINE
Motorul da sa moara, pierde putere foarte mult . Scoti din viteza pe neutru si motorul toarce ca o pisica
deh
Am crezut ca ramane fara benzina; am verificat pompa de benzina: am luat de la hidrofor manometrul, am facut o constructie cu furtune pneumatice si vad ca pompa baga 2,7 Bar. si are si debit. Ca la carte. Intre timp am cautat si cumparat pompa si filtru de benzina noi, daca cineva are nevoie se poate adresa sa i le vand. Concluzia, nu e de la benzina.
Pare ca nu mai da scanteie
am schimbat bujiile desi si cele vechi erau Ok
nimic, face la fel.
Am 2 chei, am zis ca o fi imobilizatorul de vina, am luat cheia a doua, nimic, face la fel
Am tras de toate mufele posibile pe la motor, scos, inspectat bagat la loc, nimic, face la fel
Am schimbat senzorul de la axa cu came (G13 BB are un singur senzor nu are si la arborele cotit) nimic, face la fel, am acum un senzor de rezerva functional daca va trebuie.
M-am hotarat sa ma duc la service. Masina era la tzara la Chiojdu, zic sa o duc la Valenii de munte la Oras, a mers brici, fara probleme pina la Valeni. Am fost la 2 service-uri, unul nici nu a putut citi calculatorul, altul l-a vazut si a zis ca e totul OK. La acel moment masina functiona bine
Ajung cu ea acasa, fac plinul cu benzina din cea mai buna, zic sa dau o tura pe deal, cand sa ies din curte , hop
face galci. A naibi masina.
Ciudat este ca atunci cand o apuca la mersul inainte pe D pe L pe 2 abia merge, ai impresia ca e in 2 cilindri , dar la mersul inapoi pe R baga tare urci orice deal. In P si in N motorul toarce ca o pisica
Am zis ca o aduc la Bucuresti unde sunt tehnicieni mai deshteptzi.
Ma sui la masina, cu greu pornesc de pe loc, dar stau pe deal si la vale iau viteza si asa cu chiu cu vai ajung la Bucuresti. Dupa ce trec de piata presei brusc masina isi da drumul si merge rotnd, schimba viteze cum trebuie etc. Ajung la service, masina functioneaza. Mecanicul zice sa o las 2 zile sa se raceasca si vede el. Peste 2 zile masina functioneaza.
O cauta cu doua testere care vad atat motorul cat si cutia de viteze (Multumesc Costin Lazar Multumesc Adi Minitehnicus de la jimny4x4.ro) nu are nici o eroare activa.
Baga mecanicul cu ea teste peste teste. Merge ca noua, nu da eroare.
Daca stie vreunul un popa care descanta jimniuri o duc sa se spovedeasca.
Am schimbat uleiul din cutia de viteza, era intradevar oarecum separat in ceva vascos pe fund si ceva lichid si negru.
Inca nu am luat-o din service sa o probez, oi vedea ce fac cu ea. Daca aveti si alte sugestii sunteti bine veniti cu sfaturi constructive.
Am citit pe o mie de forumuri si am colectat o multime de informatii pe care zic sa le pun aici poate mai are si altcineva nevoie:
Schimb ulei SUZUKI JIMNY cutie de transmisie automata Cutie de viteze automata :
https://globusks.ru/en/kak-zamenit-maslo-v-korobke-akpp-suzuki-jimny-kak-zamenit-maslo/sunt multe Jimny in rusia si pe forumurile rusesti gasesti informatii
Schimb ulei motor SUZUKI JIMNY
Am atasat si pozele de prin alte forumuri rusesti.