Autor Subiect: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB  (Citit de 1353 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
 Buna ziua,

Am un Suzuki Jimny din 2003 cu cutie automata motor G13 BB cu distributie pe curea, venit din Belgia si reconditionat bine la caroserie nu are rugina.

De o vreme functioneaza defectuos:


Nu fac hard enduro cu el, doar plimbari pe munte in general pe drumuri forestiere

Acum vreun an, cand urcam pante mai abrupte si motorul tura peste 2500 avea cate o cadere de sarcina de sub 2 secunde, apoi isi revenea fara sa se aprinda vreun bec la bord.

Problema a inceput sa se intensifice cu timpul, la un moment dat am vazut ca daca o tineam sub 2000 ture mergea bine, daca saream de turatia asta ... la deal (niciodata la vale) facea balbaieli

Acum cand face urat se aprinde becul IMOBILIZATOR si da sa moara motorul apoi se aprinde si CHECK ENGINE

Motorul da sa moara, pierde putere foarte mult . Scoti din viteza pe neutru si motorul toarce ca o pisica

deh

Am crezut ca ramane fara benzina; am verificat pompa de benzina: am luat de la hidrofor manometrul, am facut o constructie cu furtune pneumatice si vad ca pompa baga 2,7 Bar. si are si debit. Ca la carte. Intre timp am cautat si cumparat pompa si filtru de benzina noi, daca cineva are nevoie se poate adresa sa i le vand. Concluzia, nu e de la benzina.

Pare ca nu mai da scanteie

am schimbat bujiile desi si cele vechi erau Ok

nimic,  face la fel.

Am 2 chei, am zis ca o fi imobilizatorul de vina, am luat cheia a doua, nimic, face la fel

Am tras de toate mufele posibile  pe la motor, scos, inspectat bagat la loc, nimic, face la fel

Am schimbat senzorul de la axa cu came (G13 BB are un singur senzor nu are si la  arborele cotit) nimic, face la fel, am acum un senzor de rezerva functional daca va trebuie.

M-am hotarat sa ma duc la service. Masina era la tzara la Chiojdu, zic sa o duc la Valenii de munte la Oras, a mers brici, fara probleme pina la Valeni. Am fost la 2 service-uri, unul nici nu a putut citi calculatorul, altul l-a vazut si a zis ca e totul OK. La acel moment masina functiona bine

Ajung cu ea acasa, fac plinul cu benzina din cea mai buna, zic sa dau o tura pe deal, cand sa ies din curte , hop

face galci. A naibi masina.

Ciudat este ca atunci cand o apuca la mersul inainte pe D pe L pe 2 abia merge, ai impresia ca e in 2 cilindri , dar la mersul inapoi pe R baga tare urci orice deal. In P si in N motorul toarce ca o pisica

Am zis ca o aduc la Bucuresti unde sunt tehnicieni mai deshteptzi.

Ma sui la masina, cu greu pornesc de pe loc, dar stau pe deal si la vale iau viteza si asa cu chiu cu vai ajung la Bucuresti. Dupa ce trec de  piata presei brusc masina isi da drumul si merge rotnd, schimba viteze cum trebuie etc. Ajung la service, masina functioneaza. Mecanicul zice sa o las 2 zile sa se raceasca si vede el. Peste 2 zile masina functioneaza.

O cauta cu doua testere care vad atat motorul cat si cutia de viteze (Multumesc Costin Lazar Multumesc Adi Minitehnicus de la jimny4x4.ro) nu are nici o eroare activa.

Baga mecanicul cu ea teste peste teste. Merge ca noua, nu da eroare.

Daca stie vreunul un popa care descanta jimniuri o duc sa se spovedeasca.

Am schimbat uleiul din cutia de viteza, era intradevar oarecum separat in ceva vascos pe fund si ceva lichid si negru.

Inca nu am luat-o din service sa o probez, oi vedea ce fac cu ea. Daca aveti si alte sugestii sunteti bine veniti cu sfaturi constructive.

Am citit pe o mie de forumuri si am colectat o multime de informatii pe care zic sa le pun aici poate mai are si altcineva nevoie:

Schimb ulei SUZUKI JIMNY cutie de transmisie automata Cutie de viteze automata :

https://globusks.ru/en/kak-zamenit-maslo-v-korobke-akpp-suzuki-jimny-kak-zamenit-maslo/

sunt multe Jimny in rusia si pe forumurile rusesti gasesti informatii

Schimb ulei motor SUZUKI JIMNY

Am atasat si pozele de prin alte forumuri rusesti.




  • Suzuki Jimny
 

Offline Leutz

Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #1 : 25.Feb.2022, 01:19:47 a.m. »
Ai incercat sa cureti clapeta de acceleratie? Am avut si auzit si de la altii (inclusiv aici pe forum) simptome similare care erau de la clapeta.

Poti incerca. E o operatiune usoara si ieftina.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #2 : 25.Feb.2022, 09:10:19 a.m. »

Multumesc frumos de sugestie. o sa fac si asta.

Am schimbat filtrul de aer, credeam ca e de acolo dar nu s-a schimbat nimic.
Pe aer e totul curat ca lacrima.
Masina nu e cu carburator e cu injectie .
Clapeta de acceleratie doar lasa mai mult sau mai putin aer sa intre

Cand face urat moare scanteia, se aude cum troznesc gazele ne arse cand se aprind in toba de esapament.

  • Suzuki Jimny
 

Offline ntire2000

Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #3 : 25.Feb.2022, 09:26:03 a.m. »
Bobinele de inductie le-ai verificat?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #4 : 25.Feb.2022, 10:23:21 a.m. »
Da, le-am verificat
par Ok

cu masina in pozitia Neutru motorul toarce perfect, accelerezi pina la 5-6000 tur, no problem
cu masina in R mers inapoi, merge, mai da rateuri dar rar

Face ineosebi doar cand e pe mers inainte
O bobina de inductie nu ar sti can masina e pe loc sau merge inainte sau inapoi

asta o stie doar cutia de viteza automata si computerul ei

  • Suzuki Jimny
 

Offline petre74

Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #5 : 25.Feb.2022, 04:13:12 p.m. »
La relanti singura sarcina e motorul care se invarte in gol nefiind cuplat la roti. S-ar putea sa-ti faca doar in sarcina figuri, cand motorul e cuplat la roti via cutia de viteze si te deplasezi efectiv. Poate sa-ti moara motorul de la varfuri de sarcina date de cutie la fel cum iti moare cand lasi brusc ambreiajul la o cutie manuala. Daca iti merge cu spatele dar nu cu fata, ai probleme la cuie, nu la motor. Uzura, prostii. Uite la cati km trebuie schimbat uleiul:

Automatic gear box oil    1.0 l    Dexron IIE or Dexron III    160 000 km;
In practice: 50 000 km or 3-4 years
« Ultima Modificare: 25.Feb.2022, 04:43:42 p.m. de petre74 »
  • SX-4 S-Cross 1.4 allgrip
 

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #6 : 13.Iul.2022, 01:44:15 p.m. »
AM GASIT PROBLEMA

Am fost ieri  Adi de la jimny4x4.ro in incinta Apaca la Bucuresti sa-i fac o diagnoza.
Nu am gasit nimic in neregula. Fara coduri de eroare in calculator. Din cutie oricum nu vin multe informatii pentru ca e foarte veche.
Am mers cu masina zguduinduse, tot nu da nici o eroare.

Am stat la o discutie si i-am zis ca am schimbat Senzor ax came, Bujii, Fise bujii, Bobine inductie, filtru de aer, am cumparat dar inca nu am schimbat pompa de benzina si filtrul de benzina, am probat toate mufele de deasupra de la motor pentru conectica, am probat senzorii lamda de pe catalizator, etc si fara vreun rezultat pozitiv
El imi zice dar la senzorul de la arborele cotit te-ai uitat?? Eu zic NU pentru ca am vazut un englez cu un tutorial care zicea ca motorul G13 BB nu are senzor la arborele cotit. CEEA CE ERA FALS. Adi imi zice ca exista dar nu se vere usor caci este jos linga baia de ulei fix sub capacul de plastic de la distributie.

Aseara am mai cautat aici pe forum si am gasit un post din 2012 cu film, masina aceea facea exact ca a mea. Am citit toate 3 paginile de raspunsuri si pina la urma rezolvarea a fost schimbarea senzorului de la arborele cotit.

Azi in parcare cu un carton pe jos m-am tavalit si am gasit senzorul.
Am gasit izolatia cablurilor care duc la senzorul de la arborele cotit un pic crapata la 10mm de mufa.
Era plin atat in mufa cat si pe linga aceasta de uleiul care da pe la semeringul de la arborele cotit pe la distributie
Le-am curatat cu alcool, izolat , protejat de ulei si acum intr-o proba mica a mers perfect,

Probabil ca la Suzuki Jimny cu motor G13BB nu tine minte codul de eroare daca nu e eroare permanenta, de ex cablu rupt.
In cazul meu din cand in cand acolo facea un mic scurt circuit aiurea intre cele doua fire cu izolatia compromisa si pline de ulei ceea ce da semnal aiurea catre calculator nu lipseste semnal, ci primeste mai multe semnale decat trebuie, si mai departe da scanteie aiurea.

Se aprindea intermitent becul de la imobilizator si cand da sa moara motorul chiar si cel de la Check Engine

Nu retine erori in calculator pentru ca de fapt nu pierde semnale ci da mai multe,

Atentie la film! acolo vedeti cum joaca becurile pe bord, e caracteristic pentru misfire la acest motor

EXTREM de ciudat era ca facea mai mult la mersul inainte si la deal decat la mersul inapoi sau pe loc. Ceea ce te duce cu gandul la probleme de cutie de viteze. Facea la cald dar si la rece pentru ca era izolatia rupta si plin de ulei acolo.

Sper sa va ajute sudoarea stoarsa de mine un an intreg in cautarea acestui defect!!!





  • Suzuki Jimny
 
The following users thanked this post: ntire2000, NicNic

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #7 : 13.Iul.2022, 01:49:41 p.m. »
cautati un post din 2012 al lui RISTOCU cu titlul

scade brusc turometrul si da rateuri

De acolo m-am inspirat.
  • Suzuki Jimny
 

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
  • Suzuki Jimny
 

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Re: Suzuki Jimny cutie automata transmisie automata 2003 motor G13 BB
« Răspuns #9 : 13.Iul.2022, 02:06:00 p.m. »
Coduri OE MITSUBISHI: J005T10771, J5T10771
Coduri OE SUZUKI: 3322070E00

acesta era codul senzorului meu
  • Suzuki Jimny