Ii scrisesem pe privat si eu.
Dar, daca tot suntem 3 deja aici... Se pare ca nu doar eu as aprecia
Ok, hai sa incerc o paralela:
@alindarie n-am sesizat o diferenta negativa intre scaunul vechi(S-Cross 2020) si cel nou(2022), dar am stat doar cateva minute, urmeaza sa fac si un drive test. Scaunul are posibilitati multiple de reglaj, iar masura mea xxl e totusi solicitatnta.
Acum legat de
Hybrid(H) si
aspirat 1,6(A), ca si confort sunt la fel, doar ca scaunul(ca oricare) prinde forma corpului, mai devreme sau mai tarziu.
-la volan, plecare de pe loc :
H intra mai greu in viteza, amreiaj mai usor, volan mai "usor"
A intra inca de la inceput usor in aIa, apesi mai tare pe pedala de ambreiaj, volan ceva mai "greu"
-pornirea motorului:
H mai zgomotos, 1500r/min. la temp. 0_-3
A mai silentios, aceeasi rotatie, dar se-ncalzeste mai repede (
ambele sunt insonorizate)
-demaraj:
H plecare de pe loc rapida, urca repede in turatii si viteza, NU are lag, turbina e ajutata de demarorul electric si urcarea este constanta, liniara.
A plecarea de pe loc mai lenta, aIa lunga, parca facuta ptr. off road, aIIa urca mai bine, la aIIIa se simte forta, daca urci peste 3000rot/min. ai impresia ca e alta masina, intre 3 si 5000 crezi ca e ...electrica
-trafic :
H schimbi vitezele la 2500, echivalent cu A la 3000
H viteza aVIa e de mare ajutor, in sensul ca (parca) pe la 2500 ai 130km
A se simte lipsa vitezei aVIa, la 130 parca ajunge pe la 3200-3500(posibil sa gresesc, dar oricum e turatie mai mare decat la H)
-croaziera
A ca sa fiu sigur de o rezerva de forta, la o depasire retrogradez in aIVa si/sau comut in sport(pe autostrada e mai lejer)
H pt. depasire are forta fara sa retrogradez in aVa sau aIVa, iar daca cuplez sport sunt chiar linistit+raspunde repede la pedala
ACC- la H e comod de condus odata fixat la 130km/h, se
lipeste de masina din fata, pastrand distanta, dar atentie la masini-platforma, radarul nu le
vede,testat.
-consum
A extra maxim 6,7 mers normal de autostrada+DN. La peste 160km/h ajunge la 10%, testata.
H extra dupa 7000km a(scazut) ajuns la acelasi consum, max.6,9, (dar pana atunci a fost 8-9%)
A-H urban, nerelevant, factori de influenta multi, dar intre 8-10.
-temperatura in interior
A incalzeste repede iarna, mentine caldura in interior(posibil din cauza izolarii)
H incalzeste mai greu decat Vitara, dar dupa insonorizare s-a apropiat ca timp de Vitara.
Idem la racire vara. Vara ajuta mult si folia de pe geamuri, tenta de culoare din fabrica e zero. Recomand folia si ptr. siguranta(nu se vede un obiect uitat, geamul e tinut de folie in caz de soc.
-tinuta de drum
A sta bine in curbe(chiar si inaltata), ba arcurile cred ca-i asigura un plus si pe sosea si off road.
Pozitia inalta la volan iti da o senzatie placuta si un zambet tamp pe fata.
H sta la fel de bine in curbe, e inca noua(11 000km), arcuri/amortizoare noi, dar e mai joasa fata de Vitara, asa ca-i face bine un set de Mad.
-fiabilitate
Tabla subsire si sensibila la ambele. Vopseaua se pateaza, cere spalat cu solutii bune si polish macar de 2x/an. Poate fi si manual in fata blocului(fitnes)
A n-a cerut nimic special in 7ani(cand au trecut???!!!), bateria inca merge, doar consumabile. Sperante mari, fiind aspirat !
H n-a cerut nimic special in... 2ani, dar avem turbina, hybrid si... garantie de zece ani. Sperante ...sa nu se strice !
Ca si concluzie, noi le simtim ca doua masini diferite(le conducem si eu si sotia), dar ne plac la fel de mult, cat ne-am stradui, tot difera: pozitia la volan, sunet motor, pedale, dotari, vizibilitate.
Posibil sa mai fie ceva relevant, poate mi-a scapat....