So, m-am programat vineri la "Folieri Design" IASI, iar azi am fost prezent la ei. Baieti OK, am avut un timp de asteptare de aprox. 10 min., dar asta datorita unui politician care nu se mai dadea iesit de la ei cu Roverul nou.
Am fost preluat imediat ce am intrat. Tipul de acolo lucrase anterior in service auto si parea degajat in demontarea oglinzii frontale de pe parbriz si a mufelor senzorilor aferenti. L-am rugat sa-mi decupeze mai multe bucati de folie LLumar si sa le monteze temporar pe parbriz si nu a comentat deloc, nici macar bani nu mi-a luat pentru folia consumata special pentru mine.
Am testat asa, in ordinea cronologica montarii:
- Transparenta de 10%, tenta bleu - nu mi s-a parut ca se merita, abia daca se observa diferenta de atenuare a luminii (pe tavan erau montate mai multe spoturi si astfel am putut testa).
- Transparenta de 50%, tenta verde inchis - destul de vizibila de la exterior, dar nu neaparat in sensul negativ. Posibil pentru unii sa fie OK acest nivel de transparenta, dar mie mi s-a parut cam inchisa ca nuanta, asa ca am decis sa incerc si o transparenta intermediara.
-
Transparenta de 35%, tenta gri (apropiat ca transparenta de fabrica a portierelor spate) -
asta e aleasa, deoarece e slab vizibila din exterior si "ochiometric" sesizez rapid o nuanta mai inchisa a cerului, deci clar ajuta la blocarea partiala a luminii care vine de sus, chiar daca nu la fel de bine ca folia de transparenta de 50%. Semafoarele se vad perfect atunci cand pica pe unghi cu folia, deci chiar nu vad niciun fel de impediment.
L-am intrebat pe tipul de acolo daca e vreo problema la ITP sau daca ma va opri pe strada Politia, dar omul a zis ca atata timp cat latimea foliei nu o depaseste pe cea a parasolarului masinii nu e nicio problema. Practic, regula e sa se incadreze intr-un maxima absolut de 15-17 cm latime, iar la mine l-am rugat sa o taie la
15 cm latime pe margini (unde e cea mai lata).
Intrucat si la fostele masini (Renault Clio Symbol si Seat Leon 1P) m-a ajutat acest parasolar atunci cand nivelul Soarelui ajungea la nivelul ochilor, iar nivelul de transparenta de 35% mi se pare decent, recomand cu caldura acest tip de folie, montata profesional, pe post de parasolar. Prin "profesional" se intelege demontare oglinda frontala si decuparea corecta a foliei.
Imi aduc aminte la Leon ca montasem dashcam-ul in asa fel incat razele Soarelui sa treaca prin parasolar si sa nu iasa reflexii deloc pe filmare; in felul asta castigasem o dinamica super pe timp de zi si soare puternic. Nu pot face acelasi lucru pe Suzuki deoarece am alt tip de dashcam acum, pe care nu-l pot monta in acelasi mod.