Autor Subiect: DEALERI & SERVICE SUZUKI  (Citit de 107482 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #180 : 04.Ian.2018, 08:29:08 a.m. »
Atata vreme cat activam pe o piata libera, concurenta este cea care face diferenta - daca Autonet-ul n-ar avea clienti pentru revizia de 800 ron, inclin sa cred ca ar avea doua posibilitati: ar inchide pravalia sau ar reduce preturile. Dar atata vreme cat lista de asteptare e de 2-3 saptamani, e un semn ca exista cerere pentru oferta lor.

Între timp am aflat ca una din cauzele aglomerării este ca se ocupa si de niște flote cu care-au rămas din vremea in care erau dealeri Daewoo. Si, bineinteles, in ultimii ani un factor de aglomerare este si faptul ca au devenit dealeri Kia.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline toma

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #181 : 04.Ian.2018, 09:20:37 a.m. »
La modul general, situatia este nuantata: nu statul e mereu vinovat cum nici patronul veros nu e mereu vinovat. Sa le luam pe rand:

1. E stupid sa compari preturile unui service de reprezentanta cu unul de cartier. Costurilor lor de operare sunt diferite si cred ca si corectitudinea cu care isi fiscalizeaza activitatea este diferita (de exemplu de cate ori ati primit bon de casa la cele de cartier sau la cate dintre ele se poate plati cu cardul?). De activitatea independenta a unui mecanic nici nu mai vorbesc - acolo nu e nimic fiscalizat.

2. Intr-o economie de piata functioneaza (asa la modul simplist) mecanismul cererii si al ofertei (mai putin in condii de monopol). Preturile prea mari ale un dealer ar trebui sa duca la faliment. Rolul statului nu e sa stabileasca preturi maximale (asta e o porcarie comunista care distruge economia) ci sa se asigure prin institutiile lui ca jucatorii respecta regulile jocului - de exemplu ca nu apar intelegeri necurate intre dealeri pentru stabilirea preturilor.

3. In privinta mentinerii unei echipe competente de mecanici este vorba din nou despre mai multi factori: este importanta competenta de manager a celui care ia deciziile in privinta personalului precum si concurenta de multe ori "neloiala" care apare in piata muncii din Romania. Un manager prost nu va intelege care sunt membrii cheie ai echipei (cei care au cele mai bune competente tehnice si/sau cea mai buna etica de munca) si ii va pierde. Din punct de vedere al concurentei "neloiale": tu ca patron care vrea sa faca totul corect din punct de vedere fiscal e greu sa concurezi cu altul care ii da doar salariul minim pe economie in contract si restul banilor in plic. Sau ca mecanicul foarte bun care are deja o clientela formata alege sa devina antreprenor si nu angajat dar fara sa-si deschida firma ci lucrand doar la negru.
Asta tine tot de activitatea statului: cum sunt controlate service-urile de cartier sau cei care lucreaza "pe barba lor" in garajul/curtea proprie.

4. Cine porneste o afacere vrea sa faca bani si este firesc sa fie asa. Bineinteles ca sunt unii care incearca sa maximizeze profit-ul printr-o discrepanta nejustificata intre costuri si incasari dar pe acestia ar trebui sa-i cearna mecanismele economiei de piata...


Nu iau apararea service-urilor de reprezentanta orbeste, sunt multe situatii (mai ales in relatia cu firmele de asigurari) in care costurile sunt umflate nejustificat. Dar atitudinea asta "uite domne' cum ne fura si jecmanesc" bazata nu pe vre-un studiu de caz argumentat ci pe comparatia cu un service de cartier "cvasi fiscalizat" sau cu un mecanic freelancer care lucreaza complet in ilegalitate mi se pare absolut gresita (asta ca sa ma exprim elegant).

Subiectul este mult mai amplu, eu doar am punctat foarte pe scurt cateva idei.

In incheiere, cel mai potrivit mi se pare urmatorul banc:

Un mecanic-auto ajunge in cer si i se plange Sfantului Petru:
– Cum se poate sa mor la 38 de ani?
– Uite, noi am adunat toate orele de manopera de pe chitantele eliberate de tine si reiese ca ai 90 de ani.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: gabineg, shpeedy, Utilizator_Anonim

Offline enicky

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #182 : 04.Ian.2018, 10:36:58 a.m. »
@toma in bancul de 3 randuri se regaseste mai mult adevar decat in toate discutiile noastre ! :)

 @shpeedy cei din privat nu trebuie(neaparat) sa fie recunoscatori statului pt. legile date (multe din ele strambe), ci doar sa le urmeze cadrul.
 
 Evident ca discutia este ampla, dar ca sa fie si eficienta, ar trebui ca cei implicati sa aiba si experienta sistemului privat, pe de-o parte, dar sa aiba si curajul sa spuna adevarul, pe de alta parte.
 
  Pana una-alta cred ca trebuie sa stim ca un pret(mai) mare nu inseamna intotdeauna servicii mai bune si ca ramane doar la latidunea noastra sa decidem unde este cel mai bun raport pret/calitate.(prin informari, referinte, etc.)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline emil_greus

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #183 : 04.Ian.2018, 12:19:02 p.m. »
Referitor la experientele proprii si referinte : Ce service Suzuki (din zona Bucuresti + 150 km) ati putea recomanda pentru reviziile periodice?

Sunt consitent ca la orice service se pot face reviziile periodice, cam in acceasi zona de pret, dar micile detalii fac diferenta (verificarile pe sub masina, gresari, curatare, echipamete si solutii tehnice profesionale (de exemplu am vazut cum se inlocuieste lichidul de frana intr-un service de cartier si cum intr-un service de marca... :) ).

Ma intereseaza in primul rand sa pot sta langa masina pe toata durata reviziei.

La revizia de 1000km am fost la Dageco, am stat langa masina, dar nu am fost impresionat de service/echipamente.

Offline f.cristi

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #184 : 04.Ian.2018, 12:33:12 p.m. »
Ma intereseaza in primul rand sa pot sta langa masina pe toata durata reviziei.
Atunci NU Marshal Rm.Valcea.

Offline Utilizator_Anonim

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #185 : 04.Ian.2018, 01:03:48 p.m. »
Parca era o lege data prin 08-09, prin care sunt obligati sa-ti permita accesul sau macar vizionarea pe toata durata reparatiei. Cand ajung la birou o caut in programul legislativ.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline emil_greus

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #186 : 04.Ian.2018, 01:05:28 p.m. »
Majoritatea service-urilor pun problema protectiei muncii.
Oricum, pana acum nu au fost probleme. Le spuneam ca nu intru sub masina. Am avut un Ford Focus. De cele mai multe ori, faptul ca stai langa masina pe perioada reviziei (mai ales in Romanica), face diferenta.

Sper sa gasesc un service bun si la Suzuki.

Offline f.cristi

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #187 : 04.Ian.2018, 01:07:34 p.m. »
Parca era o lege data prin 08-09, prin care sunt obligati sa-ti permita accesul sau macar vizionarea pe toata durata reparatiei. Cand ajung la birou o caut in programul legislativ.
Este este. Sunt obligati sa puna la dispozitia clientului vizualizare video sau un geam de vizualizare.

Offline enicky

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #188 : 04.Ian.2018, 01:08:27 p.m. »
....Sper sa gasesc un service bun si la Suzuki.
    Ambele revizii le-am facut la Radacini(Otopeni si I.Maniu) si la ambele am stat langa masina. Mecanicii au fost ok. pretulrile parca mai mici ca la ceilalti. Dar suni si intrebi.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: emil_greus

Offline Utilizator_Anonim

Re: DEALERI & SERVICE SUZUKI
« Răspuns #189 : 04.Ian.2018, 01:08:43 p.m. »
Corect, partea cu protectia muncii e de inteles, daca te bagi sub elevator nu e ok
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp