Autor Subiect: Rulmenti fata la Jimny  (Citit de 10583 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #10 : 03.Oct.2009, 02:48:22 p.m. »
Problema este ca a ignorat acea scurgere de ulei, crezand ca este normal sa curga asa. Pe considerentul ca astfel se face ungerea" bilei" (nu stiu cum se numeste aceasta piesa ce se afla in capatul puntii fata).
Posibil ca toata tarasenia sa nu fie din rulment ci din capul de planetara. Mai precis burduful spart => scurgerea vaselinei grafitata => intrat praf, mizerie, nisip care in contact cu vaselina care a mai ramas, lucreaza exact ca un smirghel pt bilele din articulatie.

Intrebare: in curbe, auzi un cloncanit pe stinga sau dreapta ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Edy_M

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
  • Gen: Bărbat
Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #11 : 03.Oct.2009, 06:17:54 p.m. »
Problema este ca a ignorat acea scurgere de ulei, crezand ca este normal sa curga asa. Pe considerentul ca astfel se face ungerea" bilei" (nu stiu cum se numeste aceasta piesa ce se afla in capatul puntii fata).
Posibil ca toata tarasenia sa nu fie din rulment ci din capul de planetara. Mai precis burduful spart => scurgerea vaselinei grafitata => intrat praf, mizerie, nisip care in contact cu vaselina care a mai ramas, lucreaza exact ca un smirghel pt bilele din articulatie.

Intrebare: in curbe, auzi un cloncanit pe stinga sau dreapta ?
Planetara la jimny este in interiorul puntii montata. Nu are nici un burduf. Sti ceva, insa nu suficient. Sa o spun pe fata. SUNT MECANIC! Si stiu exact ce are masina (ce defecte). Vroiam sa vad ce fel de pareri (lamuriri) pot obtine de pe acest site. Va multumesc oricum ptr parerile voastre. Apreciez ca incercati. Bafta. Va doresc numai bine.
Tel. Mob. 0740090677
 

Offline hugbear

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #12 : 03.Oct.2009, 07:18:08 p.m. »
Poate nu ai oservat, dar acest site este un forum al (in principal) posesorilor de Suzuki si nu un call-center de asistenta tehnica! "Forum" insemand "loc unde se schimba idei, opinii si informatii". Ti-ar fi facut cinste, tie si experientei tale ca mecanic,  sa incepi prin a impartasi ceva din aceasta experienta. "Testarea profesionala" propusa de tine nu numai ca e inutila (iti puteai da seama citind ce s-a scris pana acum), e si meschina: daca prezenta ta aici se rezuma la ce poti obtine atunci, ca sa te citez, apreciez ca ai incercat si-ti multumesc pentru prezenta!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Edy_M

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
  • Gen: Bărbat
Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #13 : 03.Oct.2009, 07:49:04 p.m. »
Poate nu ai oservat, dar acest site este un forum al (in principal) posesorilor de Suzuki si nu un call-center de asistenta tehnica! "Forum" insemand "loc unde se schimba idei, opinii si informatii". Ti-ar fi facut cinste, tie si experientei tale ca mecanic,  sa incepi prin a impartasi ceva din aceasta experienta. "Testarea profesionala" propusa de tine nu numai ca e inutila (iti puteai da seama citind ce s-a scris pana acum), e si meschina: daca prezenta ta aici se rezuma la ce poti obtine atunci, ca sa te citez, apreciez ca ai incercat si-ti multumesc pentru prezenta!
Am citit regulamentul acestui forum, si printre altele era trecut la un punct "daca nu stiti ce anume sa scrieti, nu dati raspunsuri doar de dragul de a scrie ceva". Asta este o chestie care pe mine ma oboseste. Am mai intrat si in alte forumuri ca membru si am dat peste acelesi obositoare explicatii inutile. In loc sa fi lamurit in legatura cu ce problema ai (ptr ca in acest forum exista si acest punct, destinat problemelor tehnice), iesi de pe aceste site-uri mai confuz decat ai fost inainte de sti cate ceva despre acea problema. Deci, mi se pare cinstit sa verific seriozitatea si claritatea informatiei ce o poti obtine din acest forum. Nu am criticat pe nimeni, am spus simcer ca va multumesc ptr ce ati incercat. Doar atat. Numai bine.

Post Merge: 03.Oct.2009, 07:56:45 p.m.
Poate nu ai oservat, dar acest site este un forum al (in principal) posesorilor de Suzuki si nu un call-center de asistenta tehnica! "Forum" insemand "loc unde se schimba idei, opinii si informatii". Ti-ar fi facut cinste, tie si experientei tale ca mecanic,  sa incepi prin a impartasi ceva din aceasta experienta. "Testarea profesionala" propusa de tine nu numai ca e inutila (iti puteai da seama citind ce s-a scris pana acum), e si meschina: daca prezenta ta aici se rezuma la ce poti obtine atunci, ca sa te citez, apreciez ca ai incercat si-ti multumesc pentru prezenta!
Sunt detinatorul acelui Suzuki Jimny de care vorbeam. Si am aceste probleme cu el. Tocmai pentru ca vroiam sa fac cunoscute aceste probleme pe forum (pentru a servi celor care se gandesc sa achizitioneze acest fel de masina la mana a doua), am decis sa postez aceste topicuri. Felul in care am facut-o nu stiu daca ar trebui sa fie asa de important. Oricum, imi cer scuze daca am suparat pe cineva.Eu asa am considerat ca este mai bine. Restul, poate sa judece si sa aprecieze fiecare. Numai bine.
« Ultima Modificare: 03.Oct.2009, 07:56:45 p.m. de Edy_M »
Tel. Mob. 0740090677
 

Offline >pexic<

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #14 : 04.Oct.2009, 09:19:24 p.m. »
Salut Edy
deci pana la urma de la ce se tragea problema rulmentilor ? era sau nu de la o lovitura ?
a, pt. esti mecanic si ai jimy da-mi un PM si o sa-ti dau manualul de service, iti va fi de mare ajutor pe viitor.
bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline Laurentiu

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #15 : 05.Oct.2009, 08:03:59 p.m. »
Planetara la jimny este in interiorul puntii montata. Nu are nici un burduf.
Ne poti pune o poza sau sa faci o descriere a planetarei "pusa in punte" ?
Daca masina are tractiune fata, cum actioneaza tractiunea la denivelari si curbe ?
Ceea ce spui tu inteleg a fi la o masina "totul spate", "motor fata-tractiune spate" sau este cumva pe principiul vechilor camioane de armata - Carpati, Bucegi ( SR Brasov http://tramclub.org/files/sr_114_bucegi_124.jpg ) si IMS - M461 ( http://www.anunturi-auto.ro/vand/vand_ims/181127.html  si un mic istoric pt cei interesati http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.veteran.ro/images/user/file/poze%2520mari/ims/ims_461.JPG&imgrefurl=http://veteran.ro/articole/web/2/57&h=394&w=600&sz=282&tbnid=lpyQ3paP9NVlGM:&tbnh=89&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3DIMS&hl=ro&usg=__w_9f9nTqZ5wEd-tgDRXV_6CwMWY=&ei=XzzKSqiTCJLWmwPy0e1K&sa=X&oi=image_result&resnum=12&ct=image ) cu tractiune 4X4 si cu reductor de turatie ?

Nu sint mecanic dar, am facut scoala de soferi in 1979 pe masinile mentionate mai sus. Daca este asa cum banuiesc eu ca este puntea fata la Jimny, inseamna ca metoda retro in conceptia masinilor isi face aparitia.

P.S.
...semeringurile de la planetare ...
Denumirea corecta este "sImering".
« Ultima Modificare: 05.Oct.2009, 10:16:17 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Edy_M

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
  • Gen: Bărbat
Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #16 : 06.Oct.2009, 07:50:37 a.m. »
post sters

Pexic :  doar discutii tehnice si la subiect va rog !
« Ultima Modificare: 06.Oct.2009, 09:37:15 a.m. de pexic »
Tel. Mob. 0740090677
 

Offline unde

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #17 : 06.Oct.2009, 10:07:24 a.m. »
 @Laurentiu: puntea fata la Jimny arata asa:



 In mod normal este o masina care trage cu spatele si in situatii critice poate fi cuplata puntea fata si in situatii foarte critice se cupleaza si reductia (raport de transmisie la jumatate). Nu exista diferential central, cutia de transfer se comporta ca un diferential blocat si din acest motiv nu e recomandat ca masina sa fie condusa in modul 4x4 pe asfalt, ci doar pe suprafete cu aderenta proasta.
 Puntile sint rigide atit pe fata cit si pe spate si suspensia seamana cu cea de IMS. Puntile rigide prezinta avantajul ca pastreaza constanta garda la sol, ceea ce e un avantaj in off-road. Fiind o masina 4x4, exista diferential pe fiecare punte (cel de pe fata se vede in poza).

Later edit: asa cum se vede din poza, nu exista nici caseta de directie, asa cum exista ea la SX4  :D
« Ultima Modificare: 06.Oct.2009, 10:21:16 a.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline Laurentiu

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #18 : 06.Oct.2009, 12:00:02 p.m. »
Puntile sint rigide atit pe fata cit si pe spate si suspensia seamana cu cea de IMS.
Este exact cum am banuit. "Moda retro" revine in actualitate.
Miine voi face niste poze cu "tractiuni" in acest sistem de pe masinile TV si ARO.

Multumesc mult pt explicatii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline unde

Re: Rulmenti fata la Jimny
« Răspuns #19 : 06.Oct.2009, 12:21:41 p.m. »
 Nu stiu daca e vorba de moda, totusi Jimny a aparut prin 1998, iar modele anterioare (Samurai) au folosit solutii asemanatoare. Cred ca mai degraba e vorba de aplicarea unei "proven technology": punti rigide, sasiu separat, rotile impinse in extrem (fata ,respectiv spate), reductie, fara caseta de directie, bascule, pivoti (pe fata rolul pivotului e jucat de articulatia aia sferica), etc.
 Jimny e o masina autentica off-road si nu incearca sa pretinda ca e altceva (vezi SUV-urile pe care multi le confunda cu masinile de teren).
Suzuki Jimny 1.3i 2004