Autor Subiect: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)  (Citit de 885 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline newfolder

cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« : 07.Sep.2021, 11:17:08 p.m. »
Plecasem sa vad niste pasari pe o balta din Buzau (Balta Alba). N-am avut noroc. Urc un deal la iesirea din Sibiu si se sparge un furtun, temperatura apei se duce maxim in sus, pierd putere si trag pe dreapta cam dupa 1 km pt. ca doar acolo se putea. Chem platforma si aduc masina la Sibiu.

Scurtat furtunul si pus la loc, ma invart prin oras 2 zile si se sparge radiatorul. Iar service, pun radiator nou, schimb pompa si termostatul.

Indicatorul de temperatura apa incepe sa oscileze intre  liniuta de la mijloc (unde ar sta in mod normal) si liniuta de mai jos (a doua liniuta de pe cadran). Pe radiator se vede cum da apa afara pe la buson.

Dar nu bulbuceste apa in vasul de expansiune, nici urme de ulei, nici spuma pe busonul de ulei. N-are semne dar tot acolo ma gandesc, la chiuloasa. Asa ca fac un test de compresie si ies urmatoarele:
-cilindrul 1 - 9 bari
-cilindrul 2 - 8 bari
-cilindrul 3 - 8,5 bari
-cilindrul 4 - 8,5 bari

Si dupa testul asta de compresie ma gandesc sa il refac la un alt service si daca tot asa iese sa dau o petrecere.

A picat rau pt. ca sunt in concediu de 5 zile si aveam planuri; cat risc daca plec asa cu masina? 300 dus si 300 inapoi, doar asfalt.
  • SX4
 

Offline ntire2000

Re: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« Răspuns #1 : 07.Sep.2021, 11:31:56 p.m. »
Daca ai M13A sau M16A compresia e cam în limite normale (acuma depinde si de uzura motorului, banuiesc ca ceva ulei mai consuma între schimburi)

PS: la cilindrul 2 e cam mica...în rest, daca ai peste 100k de km eu nu m-as îngrijora prea tare....cu o segmentare toti suntem datori....
PS2: eu zic sa petreci ceva concediu prin service - daca lasi problema sa se agraveze atunci masina o sa-ti pape mai multi bani si vei ramâne si cu amintiri naspa din concediu.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline migabi

Re: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« Răspuns #2 : 08.Sep.2021, 09:18:43 a.m. »
Nu cred ca e de la garnitura de chiulasa.
Iti bulbuceste apa in radiator fiindca fierbe pe undeva prin bloc si excedentul de volum (apa transformata in abur) trebuie sa iasa pe undeva. Poate aia de la service au pus apa plata in loc de amestec antigel/apa si din cauza temperaturii scazute de fierbere (a apei vs antigel) ai problema asta. Fa un flush temeinic in ideea de a eliminina apa plata si alte mizerii care pot bloca circuitul de apa.
SX4 SE m16a awd 2011
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« Răspuns #3 : 08.Sep.2021, 11:22:03 a.m. »
Cred ca schimbarea antigelului si reetanșarea răcirii este soluția. Nu vad de ce ar da apa pe la bușon la radiator si sa nu ai nimic in vasul de expansiune decât daca ceva este blocat. Termostatul nou lucrează?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: newfolder

Offline newfolder

Re: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« Răspuns #4 : 18.Sep.2021, 09:23:56 p.m. »
Scuze ca am disparut atatea zile din subiectul deschis de mine. N-am avut net.

Suzuka si-a petrecut linistita concediul meu in parcare. Eu m-am agitat rau.

M-am urcat in tren si i-am dat talpa prin sate, am facut drifturi prin giratorii si benzinarii: am dat flash-uri si clacsoane la fraieri si le-am taiat fata. Cand am intrat pe forestiere le-am dat praf la saracii aia care n-au masina si umbla pe jos pe unde vine Boss cu trenul. Prietenii mei cu Enduro stiu smecheria: daca-i traseu turistic marcat trebuie obligatoriu intrat pe acolo si dat gaz.

Revin

Daca ai M13A sau M16A compresia e cam în limite normale (acuma depinde si de uzura motorului, banuiesc ca ceva ulei mai consuma între schimburi)

Scuze, nu am precizat: am M16A, 1,6 benzina , 120 CP.  Eu am gasit ca valoarea normala a compresiei este intre 11 si 14. Asa mi-au spus si la service. Am 185,000 km pana acum. Nu prea consuma ulei adica intre schimburi nu e nevoie sa completez. Scade doar un pic.

Nu cred ca e de la garnitura de chiulasa.  Fa un flush temeinic

Multumesc de sugestie, o sa fac asta (spalarea/curatarea circuitului apei).

Ma gandesc si la radiatorul de habitaclu pt. ca oricat as aerisi instalatia tot clipoceste apa in instalatie cand pornesc dimineata (motorul rece).

Cred ca schimbarea antigelului si reetanșarea răcirii este soluția. Nu vad de ce ar da apa pe la bușon la radiator si sa nu ai nimic in vasul de expansiune decât daca ceva este blocat. Termostatul nou lucrează?

Ce inseamna "reetansarea racirii"? Am schimbat in service termostatul si pompa de apa. Ma gandesc ca functioneaza...



  • SX4
 

Offline Myhay

Re: cand iti e lumea mai draga (chiuloasa?)
« Răspuns #5 : 19.Sep.2021, 09:05:13 a.m. »
Probabil nu ti au montat bine pompa de apa sau este defecta. Si daca puneau apa plata nu conta isi facea treaba. Problema este in alta parte. Ori nu s a aerisit corect instalatia ori ce am zis mai sus. Desi aerisirea se face si automat chiar daca nu o facea mecanicul.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: newfolder