0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Ar trebui la coborari sa o las in neutru ca sa nu stea in frana de motor? Am mai tinut-o pe neutru in coborari si parca mirosea mai putin.
... fiind incarcat (4 persoane si bagaje - portbagaj full), pe mod Sport (pentru ca mie mi se pare ca merge mult mai bine si, culmea, consuma mai putin) si mergand pe serpentine cu urcari/coborari a inceput sa miroasa a ambreiaj incins, .
Citat din: dvd56 din 24.Iun.2019, 10:44:41 p.m.... fiind incarcat (4 persoane si bagaje - portbagaj full), pe mod Sport (pentru ca mie mi se pare ca merge mult mai bine si, culmea, consuma mai putin) si mergand pe serpentine cu urcari/coborari a inceput sa miroasa a ambreiaj incins, . Daca ai mers numai in sport, urcat-coborat, numai tu stii cata "talpa" i-ai dat ! Daca dupa un "ac de par" unde te-ai infipt in frana, ai dat "blana" sa urci, motorul s-a turat si s-a infipt in cutie/ambreiaj, greutatea a tras "inapoi" si frecarea a generat miros ! Nu stiu daca ai inteles ceva, dar eu am inteles ca tu ai crezut ca ai sub tine un bolid de 200 de cai si suporta orice, dar nu-i chiar asa, las-o mai usor si nu te mai "gazeaza" ! Concediu placut !
Nu are cum să miroasă nimic din zona cutiei de viteze sau a ambreiajului pentru simplul motiv că nu are ambreiaj în sensul clasic. Funcția de ”debraiere” este îndeplinită de convertizorul de cuplu și se petrece în fluid, așa că nu au loc frecări ca la o cutie manuală între placa și discul de ambreiaj.Există totuși în cutie un ambreiaj de blocare (clutch lock-up) care după aproximativ 30 kmh cuplează mecanic turbina și statorul (cele două piese ale convertizorului), astfel încât transmiterea cuplului de la motor la roți nu se mai face prin fluid, ci se face mecanic. De la acel ambreiaj de blocare ar putea veni mirosuri, dar ar trebui ca mașina să aibă simptome de ”slip” după 30 de kmh, adică să crească turația în gol (fără a crește și viteza). Dacă nu ai experimentat așa ceva, este exclus ca mirosurile să vină de la cutia de viteze.Cât despre coborârea munților pe N, este o greșeală foarte mare. Cutia se pune pe N doar dacă vrei să stai pe loc și să nu ții piciorul pe frână.