Autor Subiect: Cel mai mic off-roader din lume  (Citit de 29147 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #60 : 09.Apr.2013, 10:50:01 a.m. »
La Japi sunt multe Jimny cu motorul ala micut de 600 si ceva de cmc. Ragalii pe 4 roti  :-))

 Motorul ala de 650 turbo exista pentru a incadra masina la kei car: https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #61 : 09.Apr.2013, 10:52:15 a.m. »
Si daca e doar 30 de mil testul la rar sa-ti omologheze motorul, mi se pare super putin, pt ca e un upgrade MASIV de putere si e fix ce-i lipsea unui jimny.

 Nu e un upgrade masiv, e doar un upgrade semnificativ, si oricum RAR-ul nu omologheaza asa ceva. Nu pentru ca nu se poate omologa, dar gindeste-te ca aia e o institutie politica, deci oamenii sint acolo pe criterii de partid, nu pe criterii de competenta si in felul asta se pot vedea usor limitele lor tehnice.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #62 : 09.Apr.2013, 10:55:31 a.m. »
Chestia cu ragaliile pe 4 roti cred ca e putin discutabila...

Unele din respectivele motoare de +600cmc (mai precis, 658cmc in cazul Jimny-ului JB23) sunt turbo -> 64cp/6,500rpm si 108Nm/3,500rpm. Comparativ cu G13BB si M13A de pe Jimny-urile noastre, care au 108-110Nm/4,000-4,100rpm n-as zice ca stau chiar rau in off-road (unde - din cate stiu - conteaza mai mult cuplul si turatia la care acesta e livrat decat puterea).

 Corect, insa ar fi interesant de vazut cum arata curba de cuplu in toate cazurile, cuplul maxim nu e foarte relevant. Faptul ca cuplul maxim este atins abia la 4000 de ture imi spune ca turbina intra tirziu. Cred ca realizeaza toata lumea ca un motor de 650 cm3 (in 2 - 3 cilindrii) in afara zonei de supra-alimentare e cam degeaba.
« Ultima Modificare: 09.Apr.2013, 10:59:32 a.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline shpeedy

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #63 : 09.Apr.2013, 11:54:46 a.m. »
Mai jos in pagina e o poza cu diagrama de cuplu pentru motorul K6A de pe Jimny JB23.


Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #64 : 09.Apr.2013, 01:38:38 p.m. »
4400$ kitul pentru un motor de 650 cm3?  :-O Cea mai buna dovada ca motoarele supra-alimentate nu au sens, decit in cazuri cu totul si cu totul speciale. Dar asa e cind sistemul de impozitare e gindit cu unicul scop de limitare, nu de a impozita vreo caracteristica reala (exemplu: puterea).
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #65 : 09.Apr.2013, 04:12:42 p.m. »
De ce sa fie taxata puterea si nu nivelul de poluare?
 

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #66 : 10.Apr.2013, 10:11:44 a.m. »
 De ce sa fie taxat nivelul de poluare? Daca vrei sa taxezi poluarea cu adevarat, taxezi consumul, lucru care deocamdata nu se intimpla decit in US, ceea ce e muuult mai corect decit pare la prima vedere.
 Daca ai taxa nivelul de poluare intre un Matiz euro4 si un Porsche Cayenne euro 4 nu ar fi nici o diferenta, in schimb daca ai taxa consumul...  ;)
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline shpeedy

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #67 : 11.Apr.2013, 11:43:28 a.m. »
In cazul in care discutiile de mai sus despre taxare/impozitare au pornit de la Kei Car, am gasit un articol despre ratiunea din spatele acestor masini.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline unde

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #68 : 11.Apr.2013, 12:27:08 p.m. »
 Si care e aia, dupa articolul ala? Nu de alta, dar eu nu am gasit nici una, doar sint detaliate niste costuri si alte info.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline shpeedy

Re: Cel mai mic off-roader din lume
« Răspuns #69 : 11.Apr.2013, 01:10:13 p.m. »
@unde: scuze, ai dreptate. Am gresit link-ul - la acesta faceam referire. Ca referinta, 100Yen=3.5Ron . In plus, pentru a avea masina trebuie sa faci dovada ca ai si un loc de parcare pentru ea, loc de parcare care te costa - dar aceasta conditie nu se aplica si la kei-car.

Salariul mediu in 2010 era de 317,000Yen.

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X