0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Citat din: ntire2000 din 26.Iun.2021, 11:16:42 p.m.Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.Intr-adevar, 5W-30 de la prima revizie si am continuat cu el. Nu am avut probleme cu motorul in cei 50k km parcursi si probabil as fi continuar tot cu Mobil ales ulterior daca nu as fi citit pe acest forum, la Vitara daca imi aduc bine aminte, despre uleiuri precum Eneos si Ravenol. Si am decis sa incerc si unul japonez. De la Szakal mi-au zis ca sunt facute in Belgia toate celelalte mai putin Sustina - nu stiu ce inseamna asta, ambalate probabil - iar despre Sustina mi s-a spus ca merge si 5W30. Atata tot, va multumesc pentru raspunsuri, prieteni.
Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.
Despre uleiurile recomandate de producător 0w16/0w20 versus 0w30/5w30. Uleiurile recomandate de mulți producători auto sunt uleiuri mediocre ce urmăresc încadrarea în normele de poluare și nu protecția la uzură a motorului. Uite, pot demonstra asta cu analize oficiale de ulei la cele recomandate de Hyundai. Nu cred să fie altfel la Suzuki. Pentru încadrarea în normele de poluare se folosesc uleiuri cu grad mic de vâscozitate, "subțiri", ce reduc consumul de carburant (direct proporțional cu indicatorii de poluare) dar a căror peliculă se rupe mai repede la solicitări mari. Pentru utilizarea de uleiuri puțin vâscoase la motoarele moderne au fost micșorate distanțele între piesele lubrifiate din motor, reducându-se astfell riscul de rupere a filmului de ulei. Cu uleiuri subțiri (gen 0w16 sau 0w20) ești avantajat la consum și la pornirile la rece din iarnă dar teoretic te expui unui risc ceva mai mare de a rămâne fără ungere la temperaturi și presiuni mari. Cum la aspiratele K12C temperaturile și presiunile nu cresc la fel de mult ca la benzinarele cu turbină K14X riscul de rupere a filmului de ulei e scăzut. Și totuși… Simplificând, pe un taler al balanței ai consum mic și protecție sporită la pornirile la rece, pe celălalt ai protecție mai bună la uzură. Adică HTHS mai mare. Ce alegi?
Protectie a motorului la uzura mai buna!
Citat din: zambru din 01.Iul.2021, 12:05:48 p.m.Protectie a motorului la uzura mai buna!Da! Cred ca ai vrut sa spui : Protectie mai buna a motorului la uzura.