Autor Subiect: Geam sofer  (Citit de 1127 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline augustinionut

Geam sofer
« : 08.Iun.2021, 07:19:08 p.m. »
Stie cineva procedura de invatare? Parca impinge prea mult in sus la inchidere, se indoaie fata de usa.
  • Baleno 1.2
 

Offline enicky

Re: Geam sofer
« Răspuns #1 : 08.Iun.2021, 08:17:16 p.m. »
  Ce procedura de invatare ??!!!

Daca tot deschizi un topic nou, cel putin fii explicit in ceea ce-ti doresti sa afli, o intrebare aruncata in bascalie nu-ti rezolva problema.
  La inchiderea geamului, fata de usa de la cel putin doua modele(care le am eu) se misca, cauza tehnica ti-o poate explica la service.
 
In rest, asteptam detalii despre "procedura"!!! :dknw:
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ...

Re: Geam sofer
« Răspuns #2 : 08.Iun.2021, 08:25:10 p.m. »
Colegul nu cred ca a avut nicio intentie de bascalie, vrea sa afle daca mecanismul geamului are un sistem de invatare din software, care sa previna ridicarea prea sus. Probabil printr-o combinatie de butoane apasate, eu nu stiu sa existe.
 

Offline Myhay

Re: Geam sofer
« Răspuns #3 : 08.Iun.2021, 10:00:08 p.m. »
Macaraua nu are nimic. Problema e la fata de usa. Nefiind corespunzator prinsa si avand joc , asa e lasata intentionat de fabricant normal ca se intampla asta. Plasticul fiind moale , prinderea de asa natura nu stiu… proiectate ca un rahat si fixarea si materiale si tot , daca apasati pe fetele de usa de la toate modelele suzuki cred , o sa vedeti joc , ca se misca. La alte masini sunt fixe , beton monatate parca sunt turnate dintr o bucata cu usile. Motivul? Nu stiu si nici nu imi pasa. M am obisnuit cu chestia asta ca si cu multe altele. Si la Baleno si la Vitara , aceeasi chestie. In showroom am incercat toate fetele de usa si la swift si la ignis , vitara , baleno ( cand era) , scross. La toate la fel. Joc
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline enicky

Re: Geam sofer
« Răspuns #4 : 08.Iun.2021, 11:29:45 p.m. »
 Hai bre, "combinatie" la ridicarea geamului ! Te doare capul !
Am dat fetele jos de vreo trei ori, dar tot n-am inteles de ce se misca, dar recunosc ca nu m-a preocupat, eu am demontat-o ca sa insonorizez, sa schimb boxele...
 
Mazda CX3 la fel face fata de usa cand ridici geamul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline teutzue

Re: Geam sofer
« Răspuns #5 : 09.Iun.2021, 10:13:42 a.m. »
Haideti sa fim on-topic si sa ajutam daca stim. Nu are nici un sens sa aruncam cu raspunsuri emotionale care nu fac nimanui un serviciu (daca nu intelegem ce se doreste defapt). Colegul se refera la procedura de reinvatare a motorasului care ridica/coboara geamul pana la capat. Sunt cazuri in care geamurile nu se inchid de tot sau limitele lor de miscare nu mai sunt respectate.

Pentru referinta, postez si un link unde se prezinta modul de a reseta/reinvata motorasul cu pozitia corecta a geamului () dar este pentru VW din pacate. Am cautat si pentru baleno insa la o scurta cautare nu am gasit nimic.

As vrea sa confirm ceea ce spune @Myhay Si la S-Cross fata de usa se ridica putin in momentul in care geamul ajunge in pozitia lui maxima dand impresia ca se ridica mai mult decat trebuie. Pare un lucru prost facut dar aia e.

Acum ar fi oportun de stiut daca in cazul colegului geamul chiar se ridica prea mult sau doar misca fata de usa.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: ...

Offline Myhay

Re: Geam sofer
« Răspuns #6 : 09.Iun.2021, 02:23:42 p.m. »
Eu cred ca este in parametrii. Am Baleno deci stiu. Oricum de ridicat mai mult unde sa se ridice? Se opreste in locul destinat , in / pe ghidaj , indiferent daca ar avea cursa mai lunga sa zicem si oricum nu ti ai da seama de lucrul asta ca doar nu “da pe afara” geamul ca sa zic asa. Ne puteam da seama fara probleme daca avea cursa mai scurta….nu se ducea pana sus.

Eu banuiesc ca initiatorul s a saturat de chestia asta cu miscatul fetei de usa la actionarea geamului sau a suportat o prea mult si a devenit enervanta si vrea o schimbare ( sa nu mai se miste). Zic si eu….

De exemplu , la Vitara geamul se inchide mai urat la final de cursa sus la inchidere decat la Baleno. Ba scoate chiar un sunet atipic , parca vine cu putere prea mare. Cand este frig afara nu se aude asa. La final de cursa la inchidere sus , se aude normal ( cum atenueaza buretele / peria dintre geam si fata de usa). Cand este cald afara ca acum , se aude ca si cum nu mai este nimic intre fata de usa si geam , ca si cum da direct intr un cauciuc tare. Prima oara cand am sesizat am crezut ca a lovit geamul in fier. Asta se intampla mai ales pe partea soferului. O fi doar la vitara mea vreun defect sau nu….nu stiu…probabil la o revizie le mentionez celor de la service sa vedem.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline augustinionut

Re: Geam sofer
« Răspuns #7 : 09.Iun.2021, 06:32:17 p.m. »
Asa, flacaii mei.....


Deci in afara de miscarea fetei de usa geamul se opreste apoi motorasul mai actioneaza un pic geamul. Practic face finalul de cursa de doua ori, fara sa coboare.

Asta care nu stie ca exista proceduri de invatare.... relax. Poate urc si un clip video.
  • Baleno 1.2
 

Offline augustinionut

Re: Geam sofer
« Răspuns #8 : 09.Iun.2021, 07:14:05 p.m. »
Iote, pagina 48, invatare. Nu cred ca e ce vreau eu...dar e smart https://marutistoragenew.blob.core.windows.net/nexaexperience/Baleno-Manual.pdf
  • Baleno 1.2
 

Offline Myhay

Re: Geam sofer
« Răspuns #9 : 09.Iun.2021, 07:37:06 p.m. »
Nu are nicio legatura cu ce discutam. Se refera la sistemul de protectie prindere mana / degete a geamului. Asta se dezactiveaza daca ii iei bornele sau cand schimbi bateria si trebuie reinitializat cum spune acolo. De asemenea , functia de coborare geam automata o sa fie si ea dezactivata. Functionala ramane ridicare auto. Deci , invatare nu inseamna ca setezi cum si cat sa se deschida / inchida geamul sau cat de lunga sa i fie cursa ci se refera strict la sistemul anti-prindere mana ( in traducere libera anti-ciupire).
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: enicky