Autor Subiect: TARA UNDE SUNT NEVOIT SA TRAIESC.....si unde probabil va creste si copilul meu!  (Citit de 700739 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

  Personal n-am prea inteles ce vrei sa spui, ...ca raportezi.. nu stiu ce "concluzii personale de rahat" ai gasit/vazut/tras :-O, am avut cateva zile prea grele si incarcate ca sa ma mai obosesc  cu astea acum...
  Ai mai zis acum cateva postari ca sunt ipocrit, nu ti-am dat atentie,  dar am raspuns acum din bun simt, fiindca m-ai intrebat si citat, in rest, probabil ca te-ai adresat lui @gabineg...

   Am inteles ca e foarte bine, in opinia ta, ca unii raporteaza angajati in somaj dar sunt in continuare activi, adica "supravietuiesc"  incasand bani de la stat si am mai observat ca din nou folosesti un limbaj care nu-ti face onoare("angajati o freaca").
   Dar astea sunt chestiuni care nu ma privesc...doar le-am remarcat.
   
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000


1. Colegul ntire nu a precizat ca oamenii ar mai si munci desi sunt in somaj tehnic - si chiar daca ar fi asa, tinand cont ca somajul tehnic se acorda doar pentru o luna, in lipsa altor masuri de ajutorare a mediului privat, nu stiu ce ar fi atat de condamnat ca incearca sa faca ceva pentru supravietuirea dincolo de luna aia.

Nu stiu ce au înteles altii, dar oamenii aia de care zic eu stau acasa în somaj tehnic, cu 75% din salariul mediu pe economie.
Cât timp, nu se stie - la prima strigare - o luna.
Dupa ce trece luna, mai vedem....

La bugetari nu se aplica aceeasi unitate de masura - e vorba de salariul de baza - care poate fi 70 de milioane vechi (la toamna cica sunt alegeri si trebuie sa voteze si altcineva decât dracu').
Acolo e stres mare, se da spor de xerox, de cantina sau alte chestii care afecteaza psihic si fizic angajatul (ar trebui introdus si sporul de munca - o activitate epuizanta).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline Vecchio

Și când te gândești că ieri autoritățile române au declarat public că nu ar fi știut nimic de plecarea "sparangheliștilor" de la Cluj  :-))
https://flux24.ro/agentia-germana-de-stiri-dezvaluie-exista-un-acord-guvernamental-romano-german-pentru-80-000-de-muncitori-agricoli/?fbclid=IwAR0yqUPv_9v4yQrqaOCY7e8PkIr3-NIULTWUiJ7KSj5r43Q-tsUl8sZ2ZBI
În ce țară trăim  :-?
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline shpeedy

"Sparanghelisti"?!

Pentru mine continua sa ramana un mister aceasta dorinta a unora de a judeca si de a urî - intr-un mod cu totul gratuit - un segment dintre semenii lor...

Nu toti românii au avut norocul de a creste intr-un anumit mediu care sa asigure aceleasi oportunitati (acces la educatie, la cultura, la locuri de munca mai bine platite samd) pentru a ajunge la un anumit statut in România. Din aceasta cauza avem 3-5 milioane de semeni peste granita. Si, din aceleasi sau din diferite motive, nu toti cei plecati au avut oportunitatea de a ajunge acolo unde au ajuns la o stabilitate a.i. sa nu se mai intoarca in Romania (cum ar fi copiii tai). Cu toate astea, acest segment de populatie care practica munca sezoniera in afara granitelor, este concomitent unul mai greu incercat, dar si mai important pentru economia României.
- greu incercat - lucreaza in conditii nu tocmai usoare, timpul in care stau acolo in strainatate se priveaza de multe chestii (traiul la comun, cheltuielile la minim, pentru a se intoarce cu bani in tara), parte din familia apropiata ramasa in tara (parinti, copii);
- important pentru economia României - la finalul perioadei de munca se intorc in tara cu bani (adusi din surse externe Romaniei - echivalentul investitiilor straine facute in tara); si o fac constant (au fost unul dintre pilonii constanti ce faceau infuzie de capital in criza din 2008-2010 si vor fi - sper - si in criza economica ce bate la usa). Asta in timp ce tu, eu si altii de p'acilea ne-am permis aroganta de a scoate - prin achizitia unei masini facute in afara Romaniei - banii (printre care si cei injectati de acesti "sparanghelisti") din tara.

Aaa, ca operatiunea de plecare a lor din tara se putea face organizat/calculat - asta e problema pe care tot refuzam s-o privim in fata, si anume ca asta este tara pe care am construit-o...
« Ultima Modificare: 10.Apr.2020, 08:44:09 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Fujitsu

Așa a declarat una din persoanele intervievate că merge "la sparanghel". Dacă zicea că merge la căpșuni, s-ar fi numit căpșunari .
Nu e neapărat un termen peiorativ. Nu ii desconsideră nimeni și nici nu le neaga aportul la economia României.

Problema era de organizare a plecării: vina este a firmei de recrutare și a partenerului german. Trebuiau trimise listele exacte de pasageri pe destinații, avioane și ore de plecare , respectiv transportul eșalonat la aeroport , nu toți grămadă cum s-a întâmplat.
Părerea mea că nu se rezolva nimic prin faptul că aeroportul va fi obligat să informeze ministerul transporturilor asupra curselor charter ce urmează să plece de la Cluj.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline Vecchio

"Sparanghelisti"?!.
Departe de mine gândul de a desconsidera vreo categorie socială, iar termenul nu este peiorativ ci arogat de participanți!
Problem mea este cu autoritățile române care continuă să ne ia de proști și să ne jignească inteligența!  :-?
« Ultima Modificare: 10.Apr.2020, 10:04:32 a.m. de Vecchio »
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline shpeedy

https://www.g4media.ro/drama-muncitorilor-sezonieri-in-pandemie-a-procedat-corect-statul-roman-ridicand-in-cazul-lor-restrictiile-de-circulatie.html

Statul German s-a pregatit. Aeroportul stia de sosirea charter-elor care sa duca oamenii in Germania, dar aici s-a rupt filmul - nu a comunicat mai departe a.i. sa se poata face o minima organizare...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

   Cadou oferit de liberali bugetarilor: 0% muncă şi 75% din salariu
   Ce înseamnă acest şomaj tehnic? Că bugetarii vor putea sta acasă să îşi petreacă timpul aşa cum ei doresc, vor primi 75% din salariu, dar vor presta 0% din muncă. Sigur că noi, antreprenorii privaţi, nu putem face acest lucru. Dacă afacerea nu funcţionează, nu produci valoare adăugată, nu ai de unde oferi 75% din salariu.  Logica elementară de management spune că mai bine plăteşti 100% din salariu, dar totuşi să poţi presta 50% din activitate şi să preiei beneficiile acelei munci. Nu ştiu cum îşi fac unii calculele dar e mai bine să aduci la muncă angajaţii de la stat, să le oferi salariile normale, dar să te asiguri că prestează ceva muncă.  Să trimiţi acasă o parte din angajaţi, căci cereri vor exista cu siguranţă, înseamnă că cei rămaşi la muncă vor trebui să acopere acest deficit colosal şi vor avea mai mult de muncă decât înainte de criză. Şi ce va face privatul? Va trebuie să aştepte la coadă deoarece nu sunt suficienţi bugetari să îşi onoreze obligaţiile, deoarece cealaltă jumătate se află în vacanţă. Şi cine va intra în şomaj tehnic? Binenţeles că oportuniştii, adică prietenii şi rudele politicienilor români, împânziţi prin toată structura de stat. Autorităţile locale au implimentat soluţii cu mult mai bune în această perioadă pentru personalul angajat. El a fost implicat în problemele de moment ale comunităţilor, cum ar fi implimentarea măsurilor de limitare a efectelor crizei şi a extinderii infecţiei. În schimb, guvernul liberal îşi propune să ofere o vacanţă binemeritată bugetarilor. Dar  poliţiştii, armata, cadrele medicale, sistemul privat, nu merită oare mai mult respect? Iar acel respect ar fi munca celorlalţi în timp de criză, nu statul acasă. Aş dori să văd şi eu din partea actualilor parlamentari şi guvernanţi responsabilitate.
   Aş dori să văd cum propun ei ca timp de cel puţin o lună au votat să nu îşi mai ia salariile, de la miniştri, secretari de stat, parlamentari şi primari. Să vedem şi noi o operaţiune de bun simţ şi de care să ne simţim mândri. Să vedem că donaţi banii celor care au nevoie de susţinere în această perioadă.

      In alta ordine de idei, cel putin in sectoarele 2 si 3 din capitala salubritatea este a primariilor(nu mai este firma privata), in situatia somajul tehnic cine/cat va mai ridica gunoiul, cine va mai face curat pe bulevarde/strazi, cine le mai uda(mai nou la noi in sect.2 se da cu o solutie care miroase puternic a clor)?
   La intrarea in scara a aparut dozatorul cu dezinfectant pe care scrie ADP2, daca erau in somaj cine le monta(conf.Ordonantei)?
   In situatia actuala nu mai avem nevoie de curent, internet, de IT s.a.? Nu stiu, zic si eu...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Pentru asta meriti un like.  >:D<

PS: o sa fie distractiv de prin iulie-august când statul va ajunge la fundul sacului.
Atunci o sa fie tânguieli si jale, în sfârsit vor întelege si cei de la stat ce înseamna cu adevarat mediul privat si rolul sau în bugetul tarii.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Fujitsu

https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/patru-curse-charter-cu-muncitori-sezonieri-programate-sa-plece-din-iasi-si-cluj-au-fost-anulate-1289772
Astăzi au fost anulate 4 chartere (2 de la IS și 2 de la CJ) le motiv că nu fusese anuntat ministerul transporturilor.
Asta după ce oamenii au fost duși la aeroport.
E normal ?
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4