Autor Subiect: TARA UNDE SUNT NEVOIT SA TRAIESC.....si unde probabil va creste si copilul meu!  (Citit de 708218 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bogdanb

nu inteleg meeu ce se intimpla dar nu pierd nici o emisiune.

Constat din ce in ce mai multe dovezi in favoarea acelui studiu care spune ca 48% din Romani cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului...
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14589
  • Thanked: 3525 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
   Am citit si eu articolul ala de mai sus... mi se face parul maciuca. Traiesc zi de zi cu ideile alea in minte, dar in articolul asta le-am gasit si puse cap la cap... e un fel de ciob in rana. Am ajuns uneori sa ma rog la Dumnezeu, sa gaseasca un nebun ingenunchiat de sistem, sa le zboare capatinile catorva din cei ce ne conduc. Numai ca Celui De Sus nu-i plac crimele. Alteori ma intreb care este punctul terminus? ... fundul paharului... care o fi? Asta ma sperie mai rau... ca nu-mi dau seama cand va fi ziua in care treburile vor lua o intorsatura pozitiva pentru natia asta. Si dupa atatea procese, in mintea si in prostia mea, ma gandesc ca poate nu ne-a scapat Dumnezeu din poala inca, poate ne pune doar credinta la incercare... ca poate cei rai vor plati pentru ce au facut, si cei din urma vor fi cei dintai, dar nu pe lumea cealalta... aici, pentru ca aici se intampla toate astea.
   Au trecut 20 de ani de cand trebuia sa se schimbe ceva. In toti acesti ani au murit oameni sperand in mai bine, s-au nascut altii, dar intr-o societate bolnava si contagioasa. Este nedrept...
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline Laurentiu

Am ajuns uneori sa ma rog la Dumnezeu, sa gaseasca un nebun ingenunchiat de sistem, sa le zboare capatinile catorva din cei ce ne conduc....   Au trecut 20 de ani de cand trebuia sa se schimbe ceva.
De ce mereu asteptam sa faca altcineva treaba pe care am putea-o face oricare dintre noi ???
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline body

Am primit prin mail materialul de mai jos la care subscriu in totalitate .


Sunt suficient de bătrân ca să-mi amintesc cu precizie cum se făcea taximetria în perioada dinainte de 1989. Parcă văd Daciile de la Cobălcescu, aparatele de taxare mecanice, care aveau un fel de robinet negru de plastic de care dădea şoferul – TRANC, 5 lei plecarea – când pornea aparatul.
Şoferii de taxi erau îmbrăcaţi în costume speciale, aveau sacouri şi pantaloni bleomarin, şepci în cap.
Acum nu. A dat libertatea-n noi, de fapt o greţoasă lipsă de reguli şi norme care să aducă civilizaţie în relaţia oricărui prestator de servicii cu clientul.
Taximetria din zilele noastre nu este decât o şoferie golănească, pe care o poate face cam oricine ştie cât de cât să dea de covrig.
Taximetristul se îmbracă de la Prada
Sau nu. În general, nu. Şlapii, adidaşii de plastic, tricourile Lacoste din China şi cel mai mult pielea goală şi maieul au făcut carieră în taximetria românească a ultimilor 20 de ani.
Venea omul din Fraţa după ce făcuse un master în domeniul adicţiilor la Universitatea Paris 7 – Denis Diderot, pentru ca în faţa aeroportului să-l aştepte un tuciuriu cu maieul suflecat deasupra buricului şi cu ţigara în colţul gurii:
„Ia zi şefu unde te duc? Să moară familia de nu-s băiat corect nu ca golanii ăştia!”, şi râdea spre gaşca de taximetrişti din care tocmai se rupsese, zicându-le:
„Fiţi antenă ce-l fac pe fraier!”
Mi se pare elementar că taximetristul trebuie să aiba o costumaţie specială. Poate fi discutată măsura, dacă să aibă toate firmele aceeaşi costumaţie asupra căreia să cadă de acord sau fiecare firmă să aibă propria costumaţie pentru care să primească aprobare de la Ministerul Transporturilor, să zicem.
Cert este că ar trebui să arate într-un anumit fel, decent, nu să le miroşi maieurile şi tenişii transpiraţi pe care şi-i dau jos în pauzele dintre clienţi. Nici să le vezi sfârcurile şi şuncile tremurând pe gropi.
Taximetristul e un amator
Statutul şoferesc al taximetristului este de amator, ceea ce nu mi se pare corect, din moment ce efectuează transport de persoane.
Aici este vorba de nişte lacule legislative asupra cărora ne vom mai opri – în legătură cu categoriile auto.
Deci ar trebui să fie cumva şi o categorie pentru aceast tip de activitate, şoferul să fie mai şofer, cu o pregătire specială, de vreme ce câţiva oameni îşi pun viaţa în mâinile lui.
De Teo Peter ne amintim, da? Taximetristul nu a considerat obligatoriu să se asigure la intrarea în intersecţie, pentru că mergea pe un drum prioritar. Şi clientul lui a murit cu prioritatea în mână.
În prezent, taximetrie poate face oricine are carnet de minimum doi ani şi are un atestat care este practic o formalitate.
Taximetristul e şefu
Nu clientul. Drept care ajungi la maşină, îl găseşti pe taximetrist înconjurat de fum, cu şaormaua în gură şi trebuie să îl întrebi foarte politicos dacă vrea să te ducă până nu ştiu unde. Că poate omul n-are drum încolo sau îi pute zona.
Lucru total anormal, firesc este odată ce un taxi este LIBER să te urci în el, să spui destinaţia şi să pornească.
Are obligaţia să te ducă şi 3 străzi, nu numai cât vrea el.
Cu toţii vedem în filemele americane cum omul se aruncă într-un taxi şi spune: „La gară. Fast, fast!”
La noi e cu:
„Sefu, mă duci şi pe mine pân’ la gară?” Zici că te duce degeaba.
Taximetristul se poartă cum vrea muşchii lui
Dacă n-ai chef de vorbă, eşti obosit, vrei să-ţi pui ordine în gânduri până ajungi la o întâlnire, nu contează pentru unii taximetrişti.
Ei îi dau înainte. Răspunzi monosilabic, fiindcă eşti un tip educat, el înţelege că vrei să afli mai mult. În mod sigur abia aştepţi să auzi ultimele lui teorii politice, despre bulangiii ăştia care nu face nimic şi măreaţa cugetare:
„Ne descurcăm cum putem, dacă nu ne ajutăm noi ăştia mici între noi, atunci cine?”, rânjind strâmb şi foarte încântat de aluzia de mare fineţe la ciubuc.
Când firesc ar fi să li se facă un instructaj în care să fie învăţaţi şi cât să vorbească cu clientul, dacă e cazul sau nu. Şi chiar dacă la început clientul discută puţin cu tine, taximetrist, asta nu înseamnă să nu mai termini şi să-i faci capul mare. Te păstrezi în limitele generalismului unei conversaţii amabile, îi dai dreptate clientului, vorbeşti neapărat mai puţin decât el şi numai când simţi că e o fereastră şi interlocutorul mai aşteaptă ceva. Dacă nu, iei o pauză.
Taximetristul e fan telefon
Taximetristul trebuie să ajungă la nivelul la care să priceapă că el acolo, în maşină, este la muncă. Şi cum nu te opreşti din discuţia cu clientul despre meniu, dacă eşti ospătar, ca să vorbeşti cu mă-ta, aşa nici când conduci maşina cu client înăuntru.
Nu are de ce să audă clientul conversaţiile tale private, cu:
„Da ia şi tu, fă, cartofi! Mai dă-l în pula mea de nesimţit!” şi tot aşa.
Vine clientul şi te-a prins vorbind, închei şi suni când rămâi singur.

Taximetristul are plămâni de fier
Fumează când şi cât îi vine. Dar dacă vine un astmatic sau un nefumător durează până se aeriseşte maşina. Nu aştepta să-ţi zic eu să nu fumezi în maşină.
DJ Taxi
Taximetristul ar trebui să priceapă că tu, client, poate vrei linişte. Să păstreze radioul încet sau chiar oprit. Liniştea n-a omorât pe nimeni. Mie îmi place să mă gândesc la ale mele când sunt în dreapta, admir oraşul, nu vreau mizeriile de la puştii din FM-uri.
Hai ca nu e greu!
Ştiu, toate acestea par SF şi chiar încălcarea drepturilor omului, ne-am învăţat să fie toate la voia întâmplării, vraişte, las-o mă că merge-aşa.
Nu. Sunt lucruri elementare ce pot fi realizate uşor prin înfiinţarea unei Şcoli naţionale de taximetrie care să fie de stat, să aparţină de Ministerul Transporturilor. Astfel, această meserie chiar frumoasă ar căpăta şi respectabilitate.
La această şcoală, pe o durată de să zicem 6 luni sau 1 an, oamenii să înveţe, în baza unei metodologii serioase, tot ce trebuie pentru a ajunge taximetrişti adevăraţi, şoferi buni, nu care pun frâne tari şi hâţână clienţii la fiecare oprire şi tipi care să ştie cât de cât să se poarte, să nu-ţi fie jenă sau groază să te urci la ei în maşină.
BONUS
M-am urcat într-un taxi şi i-am zis meseriaşului care plutea în fum din prima: vă rog fără fumat şi închideţi radioul.
L-am simţit încordându-se, a fost la limită să mă ardă. Să-mi pună dinţii pe sârmă, să mă dea jos în picioare.
Cum mă să pretinzi aşa ceva în maşina lui?
Seic de ploiesti cu Mitsu Outlander si nevasta cu Vitara
 

Offline csb

Am patit la DARINA - Tg. Mures :

Am fost la o nunta (frumoasa) la Restaurantul LAGUNA care apartine grupului DARINA.
Mirii au rezervat 7 camere pt. invitatii veniti de departe (eu eram printre ei).
La ora 14:00 am vrut sa ma cazez dar la receptie am fost informat ca nu sunt eliberate camerele si sa stau linistit ca oricum ne trebuie camera dupa nunta...  :-?
La ora 23:00 la receptie primesc informatia ca nu sunt camere deloc deoarece niste turisti au prelungit vacanta !!!  :-O
Nimeni nu stia nimic, nimeni nu avea solutii si la 1 noaptea stateam pe scarile hotelului certandu-ma cu fetele de la receptie.  X-(
In final am plecat nervos prin oras si pe la 2 am gasit o camera decenta pt. odihna. Bine am facut pt. ca ceilalti care au ramas au fost imprastiati in alte locatii DARINA in conditii mizere...
Cel mai mult m-a suparat ca angajatii DARINA in loc sa caute o solutie incercau sa ne convinga ca n-au nici o vina...  :dknw:

Dragi concetateni asa se face turism in ROMANIA ! dna Udrea poate sa-si fluture frunza pana se ofileste..   B-)
« Ultima Modificare: 06.Sep.2010, 11:44:58 p.m. de csb »
  • Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip - 2017
 

Offline Laurentiu

Am primit prin mail materialul de mai jos la care subscriu in totalitate .


Sunt suficient de bătrân ca să-mi amintesc cu precizie cum se făcea taximetria în perioada dinainte de 1989. Parcă văd Daciile de la Cobălcescu, aparatele de taxare mecanice, care aveau un fel de robinet negru de plastic de care dădea şoferul – TRANC, 5 lei plecarea – când pornea aparatul.
Inca din primele rinduri, se vede treaba ca scriitorul nu e suficient de batrin ca sa- si aminteasca cu precizie unele lucruri de d'inainte de 1989. Nu exista firma de taxi Cobalcescu iar marea majoritate a firmelor, in special cele de transport, erau de STAT.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14589
  • Thanked: 3525 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Ei, draga @Laurentiu, aici te inseli, poate pentru ca nu esti bucurestean. Numele de Taxi Cobalcescu nu vine de la numele patronului, ci de la numele strazii pe care se afla garajul. Si, da, in acel garaj au fost taxiuri si inainte de 1990, chiar daca se chemau Getax sau doar Taxi.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Leutz

N-am vietuit prea multi ani inainte de revolutie, dar totusi au fost suficienti incat sa-mi dau seama de partea buna a acelor vremuri.

Si on-topic: un articol despre taximetrie ...
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/valiza-burdusita-cu-bani-uitata-in-taxi~ni4969
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline rexkrokiDAU

sper ca ai constientizat si partea rea...