Autor Subiect: TARA UNDE SUNT NEVOIT SA TRAIESC.....si unde probabil va creste si copilul meu!  (Citit de 700691 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Salariul minim pe economie si legea salarizarii unitare sunt lucruri diferite.
Sunt curios cum functioneaza....
              @toma la stat cele doua nu sunt lucruri diferite, ba dimpotriva, sunt strans unite. E scuzabil ca nu stii, lucrand in privat. Salariul minim pe economie este folosit ca baza de calcul pt. salariul unui functionar. Ca exemplu, mitingul politistilor de acum cateva zile era cauzat de nemultumirea ca baza de calcul a salariului lor era sal.m. pe ec. din 2009 care era de 600lei.
           Dupa cum mentiona si @gabineg mai sus, pe percursul activitatii se mai acorda grade/trepte care, prin calcul, pornesc tot de la salariul minim pe economie.
           Apropos de curiozitatea ta, da e vorba de o prima al carei cuantum este direct proportional cu nota obtinuta la evaluare. Evaluarea performantelor se face f. serios si perioada respectiv este destul de tensionata. Din fericire nu a existat niciodata situatia de concediere, pt. simplul motiv ca au fost oameni de calitate.
           Angajatii de la stat, prin angajator, sunt obligati sa  faca un curs de perfectionare, cel putin unul la doi ani, curs cu tema exact pe specificul activitatii lor.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: toma

Offline shpeedy

Si totusi competitivitatea asta in organismele/companiile/organizatiile de stat unde este? Cum se face ea simtita?

A fost cineva concediat in urma unui rezultat dezastruos la evaluare?

Teoretic macar, dupa evaluarea periodica cu un rezultat dezastruos urmeaza deschiderea unui plan de actiune personalizat pe omul respectiv cu niste tinte clare de atins intr-o anumita perioada, si dup-aia de abia ar veni concedierea, daca rezultatele sunt tot dezastruoase...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rexkrokiDAU

Values & Behaviours astea de care zici tu @shpeedy le gasesti doar la mult hulitele multinationale  :)

Offline shpeedy

Mda... Eu descriam cum am intalnit (si cum mi se pare normal sa se-ntample)...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online Catalln

Tare as vrea sa-i vad si pe bugetari cum robotesc ca niste sclavi moderni si ca le tataie „dosul” cand au termene limita, obiective impuse, evaluarile periodice, restructurari pardon limbajul, „optimizari” de procese la fiecare 6-9 luni care evident se traduce prin reduceri de personal, ore suplimentare neplatite pe motiv ca esti tesa si nu operativ si apoi sa mai discutam.
Reglementatorii (aka bugetarii/functionarii rupti de realitate) dau niste directive de care habar nu au nici ei cum se pun in practica, de cele mai multe ori este imposibil, pentru ca nu sunt corelate unele cu altele pe acelasi domeniu nu mai spun de domenii diferite, tehnic, economic, juridic etc.
Fiecare „functionar” sa isi justifice existenta mai inventeaza un timbru, o agrafa, un opis, etc. iar tu fraierul din privat trebuie sa joci tunturoi ca altfel se supara bugetarul „aka functionarul” si te arde cu amenzi, sanctiuni, pentru ca se merge din start pe considerentul ca esti hot si trebuie sa fii pedepsit.
Si astea toate le spun din perspectiva unuia care si-a „mancat” ultimii 12 ani din viata la mult laudatele/hulite multinationale, care majoritatea cred ca vin sa ne faca noua viata mai buna, gresit vin sa faca bani pe spinarea noastra, daca nu ar fi profitabil pentru ele nu ar sta la noi.

Apropos adevarul e undeva la mijloc.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline enicky

Si totusi competitivitatea asta in organismele/companiile/organizatiile de stat unde este? Cum se face ea simtita?
  Ceea ce nu stiti voi si @Catalln (care ar matura podelele cu noi) si din acest punct de vedere mi-a venit si mie greu la inceput, este ca inainte de randament/competitivitate, angajatul/functionarul trebuie sa invete  legi, metodologii si proceduri pe care sa le respecte si aplice in intreaga activitate. Asta e prima parte si cea mai importanta, dupa care urmeaza activitatea in sine. Activitate care de multe ori este franata/incetinita tocmai de faptul ca trebuie sa aplici acele proceduri. Daca in privat de ex. un document simplu are 1-3 semnaturi, la stat nr. acestora se dubleaza. De ceea ce va spun eu acum v-ati lovit probabil si voi de-a lungul timpului pe la Adm. financiara sau in alta parte cand(spre mirarea voastra) trebuia sa va aprobe si semneze un inscris,  3-4 functionari. Totul e facut de asa maniera incat sa nu calce nimeni "stramb", chiar daca ar dori. Abuzurile in serv. si spagile imense de care auzim la tv. se fac evident la ultimul nivel, la capat,  unde cei mici nu mai ajung si cel mare nu mai are nicio veriga de control.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online Catalln

@enicky nu la spalat podele ci sa facem unschimb de LM.
Si de venituri nu de salar,  plus beneficii de bugetari vs privat, macar pentru cateva luni.

Problema e ca cele 3,4  semnaturi e cea mai mica problema,  lasand la o parte faptul ca vezi Doamne sa nu calce nimeni stramb,  realitatea e ca unul semneaza pe bune restul "ca primarul" ca asa e procedura, plus ca orice procedura,  este perfectibilă,  iar partea de responsabilitate lipseste cu desavarsire.

Legat de faptul ca ei stiu foarte bine procedurile, legile, normele etc.  sa avem pardon... pe aceiasi speta  cati functionari atatea interpretari.

Trebuie sa ne trezim la realitate, majoritatea sunt intr-un loc cald,  sigur,  fara batai de cap si se ghideaza dupa principiul "timpul trece, leafa merge,  noi ne facem ca muncim cu spor".

Si majoritatea pleaca de acasa sa abia de unde se intoarce.

Nu mai spun ca unde mergi toti sunt numai "in cumatrii!". Soti, sotii,  fii,  fice, cumatri,  cuscri etc. tot clanul.
Iar cei care muncesc cu adevarat sunt cei care sunt rataciti prin te miri ce imprejurari pe acolo.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline toma

Un "razboi" bugetari contra privati convine de minune partidelor si cam atat. Frustrari indreptatite se gasesc si de o parte si de alta si ingreuneaza un dialog constructiv. Din pacate masurile se iau pentru a obtine voturi nu pentru a imbunatati situatia.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Un "razboi" bugetari contra privati convine de minune partidelor si cam atat. Frustrari.... se gasesc
             Ai mare dreptate, din pacate : cei de la stat zic de privati ca au salarii mult mai mari, iar cei din privat cred ca cei de  la stat se fac ca muncesc !
@enicky nu la spalat podele ci sa facem unschimb de LM.
Si de venituri nu de salar,  plus beneficii de bugetari vs privat, macar pentru cateva luni.
           @Catalln tu ai niste frustrari adanci si esti prea inversunat(si deci usor de manipulat!) ca sa poti intelege si cu atat mai mult ca sa purtam un dialog ! Dovada ca n-ai inteles nici sensul expresiei " (care ar matura podelele cu noi) ".
   P.S. De ce nu te angajezi bre in administratie daca zici ca e asa bine, ca sunt locuri libere? :dknw:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Leutz

@enicky, mai usor cu pianul pe scari.

In discutia anterioara, @Catalln pare interesat de- si isi exprima parerea despre- salarii si alte chestii conexe; in timp ce tu iti exprimi in mod direct si fara echivoc parerea despre EL.
S-avem pardon !!  :-t

Atentionarea este verbala si prieteneasca, dar oficiala si finala. Grija mai mare, sa nu avansam catre capitolul depunctari.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019