Povestea incepe asa: Ora 1700 asteptam acceleratul de Cluj in gara Filiasi (25 km de Craiova) sa vin acasa. Este anuntata o intarziere de 15 min si vine dupa o jumatate de ora. La ora 1730 ma sui in tren. La Draganesti, cam pe la jumatatea drumului, deja avea o ora intarziere, nimic neobisnuit, de 8 luni de cand merg pe ruta asta saptamanal este o exceptie sa ajunga la timp sau doar cu 5, 10 min intarziere. De aici incepe aventura. Intre Draganesti si Rosiori se opreste in camp, ceva normal de altfel, cand au intarziere se mai opresc asa sa faca loc altora care sunt in program. Astept cuminte in compartiment si dupa aprox 15 minute vazand ca nu se misca ma dau jos si surpriza se rupsese un captator sau cum s-o numi de la locomotiva si a cazut intre aceasta si primul vagon. Cu toate ca era destul de simplu sa declupeze locomotiva si sa o miste putin pentru ca acest captator sa cada de acolo procedura lor interna presupune oprirea alimentarii si chemarea unei echipe de interventie cu o drezina care surpriza trebuia sa vina tocmai de la Craiova, alta achipa de interventie mai aproape neexistand. Intre timp toata lumea era jos din tren, unii mai nervosi altii cu umorul tipic romanesc al hazului de necaz, unii chiar au pus-o de un picnic cu foc de tabara si porumb proaspat cules din camp. Nu exista nici un fel de comunicatie in aceste cazuri decat telefoanele mobile, nici nu stiau sigur de unde vine drezina, mecanicul ca vine din Craiova, seful de tren mai optimist, ca vine din Rosiori. Intr-un final' dupa doua ore de stat in camp vine si echipa de soc calare pe o chestie care cred ca a prins razboiul. Nu va spun ce dotari de 'ultima ora' aveau, nsite franghi si o lanterna care nu facea lumina nici la doi pasi in fata ei, noroc cu cativa calatori mai pregatiti pentru calatoria cu trenul prin Romania. Dupa 2 ore de stat in camp am reusit sa plecam. Este ora 2300 si inca sunt intren, aproape de Videle. Sper ca in jur de miezul noptii sa ajung in Bucuresti dupa un drum de 250 km facuti in doar 7 ore . Toata poveste a fost filmata' osa incerc sa o pun pe forum in zilele urmatoare si, cine stie, poate o trimit si la o televiziune
P.S. Minunata noastra locomotiva, productie 1968