Păi atunci, cei în drept să pună mâna și să creeze cadrul legislativ necesar.
Cadrul legislativ există, doar că este încălcat cu o nonșalanță indescriptibilă de acte normative de grad inferior.
Spre o pildă într-un mândru oraș moldav, firma ce ridică abuziv autoturisme parcate uneori în afara carosabilului sau chiar în locuri special amenajate (!) aparține unui viceprimar. Operația se desfășoară sub competenta supraveghere a poliției numite când locale, când comunitare (istoria e lungă) în baza unei hotărâri a consiliului local. Ori legea desemnează ca unică autoritate competentă pentru aceste măsuri poliția rutieră iar baza legală o constituie acest art 64 din OUG nr. 195, nu poate fi invocat vreun poem compus de aleșii locali.
În reglementarea veche, lucrurile erau mai clar definite prin aceea că erau strict reglementate situațiile în care autovehiculele pot fi ridicate, respectiv situațiile în care era îngreunată / blocată circulația rutieră. Un autovehicul ce staționează neregulamentar poate fi blocat iar conducătorul auto amendat.
Ajungem la alte nelegiuiri ... Aleșii locali încalcă cu bună știință prevederile art. 2 alin 2 din O.G. nr. 2 din 2001 (ignorând sancțiune prevăzută de alin 5 al art. menționat) stabilind drept contravenții fapte definite drept contravenții de către acte normative de rang superior CU SCOPUL DE A STABILI CUANTUMURI MULT MAI MARI ALE AMENZILOR pentru respectivele contravenții comparativ cu actul normativ cu aplicabilitate națională. Că deh, are fiecare republica / cnezatul / principatul proprietele de la mumă...
Curat constituțional, coane Fănică !