Autor Subiect: TARA UNDE SUNT NEVOIT SA TRAIESC.....si unde probabil va creste si copilul meu!  (Citit de 709158 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Batranul

A, si inca ceva, un cuvant care ar trebui scos din dictionar - rusine. Sa ajungi intr-o functie sau post pe cai laturalnice sau pe bani si sa n-ai nici cea mai mica jena, asta da impertinenta.  >:D<

In umila mea viziunea, pe langa aspectul de mai sus, o alta chestiune este/a fost la fel de grava: majoritatea bugetarilor (indiferent de domeniul in care activeaza) aveau salarii mult mai mari decat pozitii similare in domeniul privat.

Asadar, faptul ca in orice colectiv de bugetari sunt oameni ajunsi acolo pe bune, din pasiune, din placere samd sunt si oameni ajunsi pe bani va duce la scindari in cazul miscarilor sindicale/greve. Pentru ca niciodata unu intrat pe bani nu o sa intre in greva. Asta, cred eu ca e unul din motivele principale pentru care grevele/mitingurile in Romania ultimului an au fost un mare fas.

Al doilea aspect tine de faptul ca sistemul devine prin constructie nesustenabil. Niciodata sectorul privat nu va produce destul pentru sistemul bugetar. Inainte de marea criza, referenti de pe la finante, absolventi de mare liceu castigau cel putin dublu fata de mine care lucram ca inginer in sistemul privat.

Oricum ar fi, vina apartine intotdeauna si in totalitate conducatorilor (de la psd pana la pdl).

Si da, orice putere trebuie criticata, oricate 'succesuri' poarta pe plan economic/social samd. Pentru ca este fireasca dorinta oamenilor de a o duce mai bine. Asadar intotdeauna e loc de mai bine.

In plus, faptul ca in tara asta inginerii nu se ocupa cu ingineria (cum este si cazul meu) denota faptul ca nu se construieste si nu se realizeaza activitati industriale - economia nu merge doar cu bugetari, cu constructii de case si vanzare de ferrari.
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14586
  • Thanked: 3527 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
majoritatea bugetarilor (indiferent de domeniul in care activeaza) aveau salarii mult mai mari decat pozitii similare in domeniul privat.

Nu e chiar asa. Iata de exemplu invatamantul si sanatatea. La noi, in invatamantul superior, este aproape imposibil sa angajezi un absolvent pe post de asistent. Daca prin absurd obtii postul (dupa sintagma la sapte plecati unul venit), constati ca nu se inscrie nimeni la concurs, din cauza salariilor neatragatoare. Chiar si la nivele superioare de vechime, la competente egale, in domeniul privat se castiga cu 20-30 % mai bine.

In plus, faptul ca in tara asta inginerii nu se ocupa cu ingineria (cum este si cazul meu) denota faptul ca nu se construieste si nu se realizeaza activitati industriale - economia nu merge doar cu bugetari, cu constructii de case si vanzare de ferrari.

Si aici depinde de zonele de dezvoltare. In unele zone se mai angajeaza ingineri (in Bucuresti de exemplu), intr-altele, mai putin.
Un indicator de functionare a industriei este productia de energie electrica. Desi distorsionata de starea vremii, ea este destul de mare acum, de circa 9300 MW. (www.transelectrica.ro)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577

Asadar, faptul ca in orice colectiv de bugetari sunt oameni ajunsi acolo pe bune, din pasiune, din placere samd sunt si oameni ajunsi pe bani va duce la scindari in cazul miscarilor sindicale/greve. Pentru ca niciodata unu intrat pe bani nu o sa intre in greva. Asta, cred eu ca e unul din motivele principale pentru care grevele/mitingurile in Romania ultimului an au fost un mare fas.

In plus, faptul ca in tara asta inginerii nu se ocupa cu ingineria (cum este si cazul meu) denota faptul ca nu se construieste si nu se realizeaza activitati industriale - economia nu merge doar cu bugetari, cu constructii de case si vanzare de ferrari.

Din toata expunerea doua observatii adaug: probabil grevele/mitingurile au fost un mare "fas" deorece multi tremurau pentru locurile de munca ocupate (unii fiind sau nu destul de competenti pe acele locuri) iar altii sub posibila "amenintare" a superiorilor cu diverse sanctiuni ulterioare. "Superiorii", adusi in acele posturi politic. Asa pare din exterior.

Pentru ultima constatare pe care ai facut-o, habar n-am cum este piata muncii pentru ingineri dar am un bun amic, inginer, care a parasit ocupatia initiala de vreo 15 ani si se ocupa doar cu meditatii la matematica, pentru admitere in facultate. Are un PFA si este propriul lui "stapan". A avut totusi sansa sa fie exceptional pe partea de matematica altfel n-ar fi rezistat.
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline adrian_r5

„Cuvântul tovarăşului Mihai Ungureanu", premier desemnat, din Scânteia Tineretului

Premierul desemnat, Mihai-Răzvan Ungureanu, a absolvit în 1987 Liceul de matematică-fizică „Costache Negruzzi“ din Iași ca şef de promoţie. Din 1985 şi până la Revoluţie a fost membru supleant în Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist (UTC).
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Adevarata fata si viata de CFRist LC (linie de contact) - http://www.realitatea.net/imagini-apocaliptice-cu-vremea-rea-filmate-din-tren-video_912617.html

Cind voi gasi si un film cu cei de L(inii), cam in aceleasi conditii, il voi posta.

P.S. La CFR nimic nu se intimpla pe vreme buna.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Poate ca masura propusa e putin exagerata si s-ar fi putut cauta diverse solutii alternative, insa cu asta:
Citat
E inadmisibil sa iti tii masina in parcare, astupata de zapada si sa vina altcineva sa ti-o curete.
sunt ABSOLUT DE ACORD. Nu exista nici o scuza ca atunci cand ninge (indiferent daca intentionezi sau nu sa folosesti masina) sa nu o cureti de zapada - inclusiv caile de acces din jurul ei. Chiar asa mult ne-am "domnit" cu totii incat nu mai stim cum arata o lopata? Administratiile locale or avea ele o caruta de pacate da' nu-i jobul lor sa-mi dea jos zapada de pe masina si dimprejurul ei.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14586
  • Thanked: 3527 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Da nici sa-i apuce grija de ea, atunci cand nu deranjeaza fluenta traficului vehiculelor sau pietonilor.
Si prin Capitala sunt masini-igloo prin parcari. Eu le acord circumstante atenuante proprietarilor, in conditii le in care cred ca e mai bine sa stea acolo decat sa se dea pe sleauri, sa incurce transportul in comun sau sa nu mai gaseasca aseara un loc de innoptat. Parerea mea  :good:

Dar chiar lasand-o in parcare, eu mi-am despresurat masina
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline hugbear

atunci cand nu deranjeaza fluenta traficului vehiculelor sau pietonilor.[/url]
Pai despre astea era vorba: despre masini abandonate pe spatiul public (banda 1, trotuare etc.) pana da dezghetul si care pentru noi doi probabil nu reprezinta mare lucru dar pentru batrani, copii s.a.m.d. sunt o cursa cu obstacole. Probabil e vorba de acei soferi care vocifereaza ca, dupa o noapte de ninsoare crancena soseaua nu e "la negru" iar apoi urla ca nu pot pleca din cauza nametilor lasati de wole. Dar urla, bineinteles, cu mainile in buzunar si fug de lopata de parca ar avea ciuma.

De cand incep anunturile de ninsori, in portbagajul meu stau permanent doua seturi de lanturi si o lopata "de beton" cu coada scurtata pe care nu mi-a fost rusine s-o folosesc iarna asta de vreo 6 ori...

Ne-am obisnuit sa cerem intotdeauna totul de la altii, niciodata nimic de la noi.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon