Autor Subiect: TARA UNDE SUNT NEVOIT SA TRAIESC.....si unde probabil va creste si copilul meu!  (Citit de 709093 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Silfax

Acum doua Duminici in urma, postam aici un filmulet ce continea printre altele un accident filmat live in fata mea. Conditiile as putea spune ca au fost asemanatoare, diferenta a facut-o faptul ca viteza nu a fost atat de mare, iar din sens opus nu venea nimeni. Pot spune ca am simtit si la masina mea o pierdere a aderentei de cel putin 20% datorita temperaturii de sub 10grd, a suprafetei umede si a anvelopelor de vara ce devenisera mai rigide.
Si in cazul accidentului lui Serban H. , clar au fost o suma de factori ce au influentat decisiv aceasta drama, iar unul dintre ei fiind viteza excesiva. Dar eu unul nu pot sa ridic piatra si nu o voi face atata vreme cat recunosc ca au fost momente in existenta mea de sofer in care cineva a vegheat de sus, dincolo de prostia si orgoliul personal. Imi pare nespus de rau ori de cate ori vad cate un asemenea eveniment si tot de atatea ori simt ca se mai adauga cate un dram de constiinta la experienta acumulata. Cred ca s-ar putea face un documentar impresionant despre destine si cariere schimbate iremediabil de aceste evenimente. Imi doresc sa nu ajung vre-o data sa completez cazuistica si sincer in ultima vreme, de cate ori plec la drum lung imi rememorez aceasta dorinta.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline danker

Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline shpeedy

La ce caracter are CTP, nu m-ar mira sa-si fi "tras" si el un "gip" din 2004 pana azi...
« Ultima Modificare: 18.Oct.2011, 07:13:58 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline miaunica

Orice om sanatos nu poate simti, in fata avalansei de stiri si opinii docte despre cumplita tragedie care a lovit patru familii, atentie, patru nu una singura, altceva decat compasiune. O tristete nesfarsita in fata racelii de metal din ochii sticlosi ai corbilor din presa. Compasiune fata de cele trei familii care si-au pierdut soti, bunici, prieteni dragi, niste suflete. Compasiune fata de familia acestui nefericit, tata a doi copii, aflati cu totii la un pas de nenorocire.

Veti spune: compasiunea n-are ce cauta la ziaristi aflati in exercitiul functiunii. Nu aveti dreptate. Compasiunea, acest sentiment foarte uman care ne separa, intre altele, de fiare, ar trebui sa ne oblige la abordari decente. Cand tasneste spontan, pune in asteptare orice resentiment, amana putin dezlantuirea animalului din noi. A nu se confunda compasiunea cu iertarea repezita, compasiunea cu mila vulgara sau compasiunea cu indulgenta senila.

Compasiunea e o stare de perplexitate dureroasa, un imprumut temporar al suferintei celorlalti. Mai poate fi tipatul mut al neputintei de a-ti ajuta aproapele, al spaimei de conspiratia eterna dintre hazard si moarte, poate fi un fel de a-ti aminti - paralizat de angoase - de propria-ti viata amenintata de incertitudine.

Compasiunea selectiva sau indusa se manifesta mai urat decat indiferenta crasa. Putem accepta ignorarea suferintei, ca mijloc de igiena sufleteasca. Insuportabila este bisnita cu sentimente, traficul ordinar cu durere, nefericire si deznadejde, atatarea indignarii irationale, infierbantarea profitabila a viscerelor. Din acest comert ilicit cu nevroze se naste materia prima a urii.

Au murit trei oameni intr-un accident si asta e cumplit. Trei familii vizitate de moarte plus a patra la un pas de ea, marcata pe viata de mustrari si alte spaime nestiute de noi ceilalti. Exploatarea acestei tragedii la TV in scopuri pur comerciale se produce intr-un mod inspaimantor de brutal si cinic. Are ceva inuman, profund indecent si josnic, cu toata straduinta hoitarilor de a parea afectati sau intransigenti.

De ce sa chemi zgripturoaice afectate sa latre zgomotos cu alt scop decat speranta bolnavicioasa ca punctul de rating va urca vertiginos? De ce sa inviti nebuni misticoizi sa-si exhibe nedisimulata satisfactie ca "Dumnezeu vegheaza"? De ce sa propagi in spatiul public icnete din ficati, mici razbunari meschine, fiere varsata de suflete uscate? De ce sa faci parada de indiferenta ta fata de semenii tai? De ce va repeziti, voi, sa-l victimizati sau sa-l condamnati pe cel despre care nu stiti, de fapt, mare lucru? La ce va foloseste sa va racoriti matele cu scuipatul injuraturii? Ce relevanta are insistenta asupra  pamfletelor sale televizate si asupra personajelor ridculizate, care astazi galgaie de o stranie, nestapaninta satisfactie?

Prea multi hoitari se adapa din apa de mort a televiziunilor. Nici un interes public nu justifica atata curiozitate morbida, nici o boala psihica nu poate explica placerea macabra de a scurma printre cadavre.

Atentie: orice poate fi pus in discutie in cazul Huidu, realizatorul TV suspectat ca a ucis trei oameni din cauza imprudentei sale la volan. Putem dezbate orice justifica un interes public major. Trebuie sa discutam despre vidul legislativ care permite cuiva care a suferit un accident grav la ski sa-si pastreze dreptul de a sofa. Ne putem intreba de ce medicul n-a solicitat interdictia de a conduce vehicule pe drumuri publice unui pacient aflat pana acum cateva luni in plin proces de recuperare (si daca acesta era un mod, cam nesabuit, ce-i drept, de a-si recupera increderea in sine?). Tragem alarma ca nesabuinta soferilor care pun in pericol viata unor familii intregi face ravagii pe sosele. Putem pune in discutie siguranta circulatiei rutiere in Romania etc, etc.

Dar o putem face rational si calm, cu multa retinere si prudenta. Pensionati racnetul furios si atotstiutor! Alocati spatii decente dezbaterii pe teme secundare si foarte comune, oricat ne-am stradui sa le facem importante si extraordinare. Alungati bocitoarele, vrajitoarele, nebunii si toparlanii din acest peisaj indoliat! Renuntati la tonul senzationalist si detaliul intim, lasati ceva mai mult spatiu institutiilor chemate sa fac lumina in acest caz tenebros. N-am auzit de vreun verdict final al anchetatorilor, doar sentinte pronuntate de particulari policalificati in pareristica.

Absenta compasiunii in fata unei tragedii atat de mari ne tranforma in carcase de carne descompusa. La fel cum monstruos arata compasiunea de parada, in spatele careia se lafaie o uriasa nepasare, verdictul incrancenat sau obsesia ratingului.

Compasiunea nu ne face nici slabi, nu ne va intuneca judecata, nu ne va opri sa cautam adevarul. Doar indurerati de durerea celorlalti aflam cat de puternici suntem, cat de limpede ne va fi gandirea si cat de greu vom fi gasit, vorbind despre moartea sau durerea semenilor nostri, tonul potrivit.

aceste randuri nu-mi apartin, dar cumprind ceea ce simt...
cainii au stapan...pisicile au anturaj
 

Offline edy70

............................................................................................
...........................................................................................
aceste randuri nu-mi apartin, dar cumprind ceea ce simt...


Exercitiul uitat al compasiunii
de Dan Tapalaga - HotNews.ro
"Tara aceasta piere din lipsa de oameni, nu din lipsa de programe. Aceasta este parerea noastra."   
SX4 1.6i GS 107 CP 4x4 gri-metal
Raspunde la numele de ZAMBI.
 

Offline Laurentiu

Stilul cu care se circula pe sosea denota nivelul de civilizatie a natiei respective. Pina cind si la noi nu se va face o EDUCATIE in acest sens, vom vedea mereu asemenea accidente. Si cum ilustra noastra conducere considera ca nu avem nevoie de educatie si ca invatamintul scoate de pe bancile scolii tot felul de timpiti care ulterior vor pune mina si pe cite un permis de conducere, de majoritate luat pe P(ile) C(unostinte) R(elatii), trageti si voi concluzia de rigoare.

Un alt factor care zic eu ca a dus la accident, ar fi si calitatea drumului chiar daca asfaltul se prezinta in stare buna si fara denivelari. Faptul ca la noi drumurile au un asfalt "lis" face ca la orice picatura de ploaie acesta sa devina practic un patinoar. Prin strainatate am inteles ca asfaltul este "grunjos" ceea ce asigura o aderenta a cauciucurilor mult mai mare decit un asfalt "lis". Cred ca fiecare dintre voi a observat ca pe trecerea de pietoni NU E BINE sa frinezi pt ca, din cauza vopselei te duci sanie chiar daca asfaltul este uscat. Asa ca mare atentie, drumurile noastre si pe vreme buna iti intind capcane.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

La ce caracter are CTP, nu m-ar mira sa-si fi "tras" si el un "gip" din 2004 pana azi...

Retrag cele spuse mai sus cu privire la masina CTP-ului (nu si referitor la caracter): http://www.kamikazeonline.ro/2011/02/cristian-tudor-popescu-as-putea-sa-mi-cumpar-in-orice-moment-o-vila-cu-etaj .

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14586
  • Thanked: 3527 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline M_TM

..invataceii considera ca aprofesorii lor sunt un exemplu de urmat..si ca EDUCATIA-rutiera- primita e de cea mai buna calitate HAHAHA  :-))
..Pai ce educatie poate primi scolerul cand,el, ditamai profesorul(instructorul)sta pe scaun ca in fotoliul din living sau din bar,cu telefonul la ureche,atent la bunaciunile de pe trotuar sau la vitrinele magazinelor(am patit-o,era sa ma ia cu tot cu ...de pe zebra).La fel ca si in cazul Pitesti,se dau si se vor da licente de instructor pe baza de buzunar. Nu e o chestie cvasivalabila..sunt doar cateva exceptii care intaresc regula.
Ia sa fie solidar la accidente si instructorul pe perioada "portocalei"
Sunt convins ca nu oricine va fi posesor de carnet ,sau,cei care vor fi ,vor avea si habar si ceva educatie la baza..
Parerea mea...
 

Offline adrian_r5

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: