Autor Subiect: Discutii generale despre tuning  (Citit de 1365 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline balanel

Discutii generale despre tuning
« : 22.Feb.2021, 05:09:37 a.m. »
Cei care va inaltati masinile/ va puneti cauciucuri de alte dimensiuni, ce faceti la ITP/ control RAR in trafic?

Intreb la modul serios.

Si pe mine ma deranjeaza rigiditatea acestor legi care te impiedica sa faci modificarile dorite la masina proprie, de parca ar fi a lor, nu a ta :).
Posibil ceva reminuscente ale regimului de dinainte de '89, in ceea ce priveste modul de gandire.

Era bine daca traiam in SUA sau UK, dar asta e, ne-am nascut in Ro si trebuie sa ne descurcam aici.
"Caracterul fără inteligență face mult, inteligența fără caracter nu face nimic." — Cicero
 
The following users thanked this post: ntire2000, teutzue

Offline bogdanpiatra

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #1 : 22.Feb.2021, 08:30:12 a.m. »
Banuiesc ca nu sunt reminiscente comuniste.
Ci faptul, ca daca fiecare ar modifica masinile, pot deveni un pericol la siguranta circulatiei, nu pentru tine, tu poti sa te sinucuzi daca vrei, ci pentru mine, care circul normal, cu o masina normala.

Orice modificare a masinii trebuie facuta cu teste si cu stiinta

In SUA si UK nu si modifica fiecare masina cum vrea, din contra.
  • nici una inca
 
The following users thanked this post: toma

Offline shpeedy

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #2 : 22.Feb.2021, 09:44:00 a.m. »
Si in State, si in UK sunt permise modificarile (ganditi-va numai la industria de kit-car-uri sau conversiile facute diferitelor modele de masini). Pâna si in Germania (cu toata rigiditatea lor) este permisa modificarea masinilor atata vreme cat se face cu spirit de raspundere - modificarile sunt validate de specialisti in domeniu si trecute chiar in documentele masinii...

La noi inclin sa cred ca este teama de responsabilitate a celor care ar trebui sa dea cu semnatura ca modificarile sunt ok. Basca nivelul de competenta (lipsa)...

Daca nu am avea frica asta de a fi generatori de schimbare, ar trebui toate comunitatile auto sa ne unim si sa impunem aducerea in ton cu vremurile a legislatiei ce reglementeaza aceste modificari aduse masinilor...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma

Offline bogdanpiatra

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #3 : 22.Feb.2021, 09:53:55 a.m. »
Specialisti in domeniu vezi multi in Romania in ciuningul auto?
4 arcuri si un soft nu inseamna specialist.
Orice modificare trebuie sa aiba la baza studii de dinamica, franare, poluare, etc.
Atat pe baza teoretica(calcule) cat si teste.

Vizavi de modificarile din SUA si UK, trebuie sa fim rezervati. Nu va luati dupa toate firmele existente.
Si detectoare de radar se vand in Grecia, Austria, etc dar sunt interzise. CA si exemplu.

Tu poti sa iti faci masina cum vrei, dar o pui pe platforma si te duci pe circuit.
Iar daca intr adevar sunt , acesti "modificatori" au niste autorizatii, pe baza unor dovezi certe a ceea ce fac.

La noi ciuningul se face in garaj, in mare parte fara acte, ca asa i in tenis.

De am fi noi niste soferi responsabili, si cu respect unii fata de altii......sa vezi ca nu mai ai nevoie de modificari...

MA rog, uniti va ca si comunitate si faceti acte la ARR. Ce va costa?
  • nici una inca
 
The following users thanked this post: teutzue, toma

Offline teutzue

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #4 : 22.Feb.2021, 10:06:05 a.m. »
Sustin ideea respectarii legii. Am prieteni care fac modificari de genul si dau la ITP spaga. Oricat de tentat as fi sa fac si eu asa, nu ma complic. Nu vreau probleme cu asiguratorii sau sa pun in pericol catusi de putin siguranta altora. Daca se doresc modificari, consider ca e de bun gust sa iei o masina care le suporta de la fabricant.

La o adica pui arcurile mad omologate si cam atat.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline shpeedy

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #5 : 22.Feb.2021, 10:26:05 a.m. »
Specialisti in domeniu vezi multi in Romania in ciuningul auto?
4 arcuri si un soft nu inseamna specialist.
Orice modificare trebuie sa aiba la baza studii de dinamica, franare, poluare, etc.
Atat pe baza teoretica(calcule) cat si teste.

Vizavi de modificarile din SUA si UK, trebuie sa fim rezervati. Nu va luati dupa toate firmele existente.
Si detectoare de radar se vand in Grecia, Austria, etc dar sunt interzise. CA si exemplu.

Tu poti sa iti faci masina cum vrei, dar o pui pe platforma si te duci pe circuit.
Iar daca intr adevar sunt , acesti "modificatori" au niste autorizatii, pe baza unor dovezi certe a ceea ce fac.

La noi ciuningul se face in garaj, in mare parte fara acte, ca asa i in tenis.

De am fi noi niste soferi responsabili, si cu respect unii fata de altii......sa vezi ca nu mai ai nevoie de modificari...

MA rog, uniti va ca si comunitate si faceti acte la ARR. Ce va costa?

Cred ca faceai referire la 'tuning'...

Si nu cred ca ai inteles - nu la competenta preparatorilor ma refeream, ci la competenta verificatorilor. Si o verificare ar trebui sa acopere doar doua aspecte (in aceste vremuri) - siguranta in trafic si emisii. Si pentru astea doua aspecte exista instrumente:
- testerul de emisii;
- standul de frane;
- standul de suspensii;
- cantarul pentru vehicule;
- stand verificare lumini;
- tester verificare db (pentru verificarea poluarii sonice - scuze - fonice);
- stand dyno (pentru eventualitatea maririi puterii motorului peste o anumita limita, fara a lua in calcul adaptarea corespunzatoare a sistemului de franare).

Toate aceste instrumente daca se folosesc iti dau confirmarea (infirmarea) modificarilor aduse unui vehicul. Daca se seteaza niste limite de toleranta si masina astfel verificata se incadreaza in respectivele limite, nici nu mai are importanta unde se face (ori cine face) modificarea.

Asa cum este legislatia acum in RO, nu poti avea nici macar alte dimensiuni de anvelope fata de ce ai inscris in CIV (cel mult - cu modificare CIV - la dimensiunile care s-au mai montat pe aceeasi generatie a modelului, in alte nivele de echipare). Ceea ce este cam aberant in conditiile in care in lumea civilizata se accepta +/-3%.

Nu sunt pentru incalcarea legii (chiar vehement impotriva), dar - atata vreme cat nu afecteaza viata cetatenilor - legile trebui aduse in pas cu vremurile... 

@teutzue : nici scuturi nu ai pe masina ?
« Ultima Modificare: 22.Feb.2021, 10:50:20 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline teutzue

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #6 : 22.Feb.2021, 10:54:18 a.m. »
Nu, nu am scuturi. :D Ma gandesc insa sa iau un set de arcuri MAD pt S-cross (ca sa nu fiu off-topic).
« Ultima Modificare: 22.Feb.2021, 11:24:11 a.m. de teutzue »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #7 : 22.Feb.2021, 11:43:51 a.m. »
 Vederea de cal, lipsa legislatiei, lipsa asumarii/implicarii autoritatilor, sunt numai cativa din factorii care ne tin inca in lumea anilor '90.
 
 E limpede ca multitudinea de companii de tuning din Germania, Olanda, etc. n-ar exista numai cu piata extracomunitara.

 Daca se respecta legea(si sunt pentru asta), tuning-ul da, se poate face in garaj, pentru ca si acolo pot exista mijloace tehnice performante!
Sa avem in vedere faptul ca anumite modificari aduse masinii, sunt de fapt imbunatatiri care, de ce nu, pot aduce chiar un plus la siguranta rutiera !
  Si iarasi, trebuie avut in vedere ca firmele de tuning au venit cu produse tocmai sa acopere anumite zone lasate "libere" de producator, care, pentru un cost de productie mai mic, a optat pentru o varianta contructiva  mai simpla.

  Din punct de vedere economic, aici toata lumea pierde : zona de tuning(ca industrie) din Ro este(aproape) in ilegalitate, iar statul pierde ptr. ca niste taxe de omologare ar aduce bani buni la buget, ar aduce locuri de munca, s.a.
  Ce tuning legal avem acum : montat alarme, senzori de parcare, unitati media, boxe auto, folie auto, polishare si vanzare cosmetice auto, toate probabil cu angajati cu salariul minim, fara factura si cu casa de marcat defecta !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline bogdanpiatra

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #8 : 22.Feb.2021, 01:23:50 p.m. »
Pai, sa le mai dai liber si la siguranta circulatiei?
  • nici una inca
 

Offline toma

Re: Discutii generale despre tuning
« Răspuns #9 : 22.Feb.2021, 02:26:24 p.m. »
Deoarece discutia despre tuning devenise prea generala am mutat-o aici si am creat un topic dedicat.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: enicky