Autor Subiect: Garda la sol, unde se măsoară ?  (Citit de 7113 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online NicNic

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #10 : 11.Feb.2021, 10:59:01 p.m. »
Oare cei care masoara exact garda la sol, se bazeaza pe asa ceva?   :-?
Cand vad cate un obstacol, coboara sa il masoare, apoi compara cu garda la sol a masinii?


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #11 : 12.Feb.2021, 12:24:08 a.m. »
   Dar cine masoara garda la sol, aici e dilema?
Daca esti pe un teren accidentat, cum masori, care este planul de referinta, de unde stii ca masina va fi in pozitia optima sa corespunda cei 18,5cm specificati, cu realitatea, cat ii afecteaza incarcatura garda la sol, s.a.? Sunt prea multe variabile, zic eu...
 
   Dupa ce constatam ca manualul masinii este ca roata de rezerva(la care poate nu umblam niciodata!)  pentru multi dintre noi, ca dovada existenta acestui topic, as zice ca singura informatie relevanta de aici este asta :

Cel mai jos punct (cel puțin la a mea) este scutul diferențialului spate și e de 16,4 cm(@Vecchio)
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online NicNic

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #12 : 12.Feb.2021, 09:07:12 a.m. »
   Dar cine masoara garda la sol, aici e dilema?
[...]

Tizule, ce rost are intrebarea asta? Daca tot citezi in continuare, asa ceva:

   [...]
Cel mai jos punct (cel puțin la a mea) este scutul diferențialului spate și e de 16,4 cm(@Vecchio)
 
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ...

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #13 : 12.Feb.2021, 09:26:45 a.m. »
Garda la sol e irelevanta de multe ori, in functie de teren/denivelare/sleauri poti lovi ceva pe sub masina in mai multe puncte. Ba cu scutul motor, ba cu teava de esapament, ba cu partea inferioara a botului...
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline Utilizator_Anonim

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #14 : 12.Feb.2021, 09:40:52 a.m. »
Se masoara la ce l mai jos punct al caroseriei
La scross nu prea cred ca e cat scrie in carte
Am parcat yeti si scross paralel pe o platforma betonata, la scross sub baia de ulei garda e mult mai mica ochiometric fata de cealalta
Ps ca specificatii amandoua au 18 cm, insa din ochi scross e cu 2 degete mai jos la burta, sub baie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #15 : 12.Feb.2021, 10:56:19 a.m. »
Tizule, ce rost are intrebarea asta? Daca tot citezi in continuare, asa ceva:
  Pai simplu(cred ca era destula "substanta", dar n-ai observat-o!) : ca nu sta nimeni sa masoare garda la sol, iar daca vrei s-o faci sunt atatea variabile incat putin probabil sa obtii ceva real.
  Pe de alta parte, colegul citat a facut un efort si a obtinut cota de la diferential la asfalt, loc unde i s-a parut lui ca ar fi punctul cel mai jos al masinii. Deci asta e singura informatie concreta.
   Constructorul specifica la Vitara 18,5cm, iar la S-Cross 18cm, dar nu mentioneaza conditiile : masina goala sau cu sofer, ca sa nu mai spun  ca unul are roata de rezerva, altul kit, s.a.m.d.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online NicNic

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #16 : 12.Feb.2021, 11:13:07 a.m. »
Extras din Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2:

5. VEHICULE DE TEREN (simbol G)
Prin masă maximă se înţelege masa maximă tehnic admisibilă.
5.1 Vehiculele din categoria N1, având o masă maximă ce nu depăşeşte 2 tone, precum şi vehiculele din categoria M1 sunt considerate vehicule de teren dacă :
- au cel puţin o axă faţă şi cel puţin o axă spate, concepute pentru a fi motoare simultan, inclusiv vehiculele la care antrenarea unei axe poate fi decuplată,
- au cel puţin un dispozitiv de blocare a diferenţialului sau un mecanism care asigură un efect similar şi dacă pot urca o rampă de 30%, calculată numai pentru vehiculul separat.
În plus ele trebuie să satisfacă cel puţin cinci din următoarele şase condiţii:
- să aibă un unghi de atac de cel puţin 250;
- să aibă un unghi de degajare de cel puţin 200;
- să aibă un unghi de rampă de cel puţin 200;
- să aibă o gardă la sol de cel puţin 180 mm sub axa faţă;
- să aibă o gardă la sol de cel puţin 180 mm sub axa spate;
- să aibă între axe o gardă la sol de cel puţin 200 mm.


5.5 Definiţii şi schiţe pentru garda la sol.
5.5.1 Prin garda la sol între axe se înţelege cea mai mică distanţă între planul de sprijin şi punctul fix cel mai coborât al vehiculului. Axele multiple se consideră ca fiind cu o singură axă.
5.5.2 Prin garda la sol sub o axă se înţelege distanţa determinată de arcul de cerc care trece prin mijlocul suprafeţei portante a roţilor unei axe (a roţilor interioare în cazul pneurilor jumelate) şi care atinge punctul fix cel mai coborât al vehiculului între roţi. Nici o parte rigidă a vehiculului nu trebuie să pătrundă în segmentul haşurat al graficului. Dacă este cazul se va indica garda la sol a mai multor axe, în ordinea amplasării acestora, de exemplu 280/250/250.


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabi males

Re: Garda la sol, unde se măsoară ?
« Răspuns #17 : 12.Feb.2021, 02:38:28 p.m. »
La a mea jucarie, garda la sol ,conform constructorului,este de 120 mm. Totusi...drumul spre partia Transalpina l-am abordat...din ochi. Si...m-am bucurat de masina si de drum!
Cred ca sunt off-topic  :pardon: :pardon: :pardon:
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 
The following users thanked this post: dthem