Autor Subiect: Cand ai nevoie de asigurarea auto  (Citit de 23005 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online NicNic

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #20 : 25.Ian.2021, 08:48:39 p.m. »
@teutzue: imi pre tare rau de cele intamplate. Dar ai ramas totusi cu usurarea ca nu a fost nimeni ranit, din cate am inteles.

Referitor la constatare, nu exista posibilitatea de a fi pacalit, decat daca esti prea naiv.
In mod normal, tu vei avea de facut constatare daunelor la masina.
Cum lovitura este puternica, trebuie facuta si reconstatare dupa demontare. Nu e tehnic posibil altfel.

Doar la final, cand scoti masina din service, trebuie sa fii foarte atent daca e ceva inca nereparat. Aici e momentul cand poti fi "tras pe sfoara", adica sa ramai cu ce semnezi de primire inapoi.

Nu stiu daca ai mai fost intrebat, dar nu ai cumva RCA cu decontare directa, la un asigurator mai solvabil? Ar fi solutia cea mai buna, cand nu ai Casco.

Fiindca la Euroins s-ar putea sa ai ceva de tras. Ei, de obicei, iti spun ca se poate repara cu piese noi, after market. Si au ei contracte cu service-uri care sunt aprovizionate cu piese "foarte" after market, insistand  sa iti repari masina acolo.

Despre dauna totala: ai toate sansele sa fie luata in consideratie, avand in vedere ca masina e destul de veche. Aici te vor "juca" cei de la Euroins, insistand ca tu ai o masina de o anumita valoare (cat mai mica posibil, vor sustine ei). La aceasta valoare ei vor incepe sa iti spuna ca trebuie scazuta valoarea de epava a masinii, de cine stie cat (1000- 1500 euro), eventual. Asa  ca vor insista sa iti propuna plata unei sume de despagubire in situatia de dauna totala. E cel mai convenabil pentru ei asa ...
Pentru ca in loc sa plateasca o reparatie aproape de 100% din valoarea reala a masinii, se vor limita la circa 75% din valoare prin scaderea valorii de epava.

Daca vrei sa ne impartasesti pe parcurs ce evolueaza treaba cu reparatia, poate reusim sa venim si noi cu cate o sugestie in plus ...


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #21 : 25.Ian.2021, 09:27:07 p.m. »
Colegul nu cred c-a zis sa aiba RCA de la Euroins, eu am precizat într-o postare ca stiu o persoana care s-a fript rau cu ei.
Iar domnisoara care i-a lovit masina pare solvabila deoarece bunica-sa are asigurare la Asirom, iar aia nu sunt rau platnici.
Oricum modalitatile de fenta sunt destule, iar dintr-o astfel de aventura nu iesi fara ceva bani cheltuiti total neprevazut.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline teutzue

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #22 : 25.Ian.2021, 10:06:32 p.m. »
seara buna. a trecut ceva vreme de la incident si acum gandesc mai limpede si sunt gata de actiune, asta daca este nevoie. Din oficiu, trag nadejde ca fiecare om, oricat de "rau"
pare, are o intentie buna in el. Eu nu ma pregatesc nicidecum sa ma lupt, ci sa ma asigur ca ce mi se cuvine imi este dat: in cazul asta, masina sa fie reparata sau sa fiu despagubit in mod corect.

Asadar scopul este urmatorul: sa repar masina cu piese originale sau sa iau banii care ii face pe piata.

In aceelasi timp vreau sa fiu realist si sa privesc lucrurile pragmatic. Sunt pregatit de orice. Prin urmare am inceput sa fac cautari in lege si sa ma documentez.

Multumesc colegului @dthem pentru paragraful luat din lege care clarifica fara nici o indoiala problema daunei totale. Mie imi e clar ca daca ei evalueaza masina la un pret foarte mic, este posibila si aceasta dauna totala. Insa, acest lucru nu imi surade.

Din documentarea facuta pana acum din surse sigure (ghidluat chiar e la cei de la asirom, nu euroins, eu cu asirom am treaba) notez:
1. În cazul unui accident fără vătămări corporale
și/sau deces, în care au fost implicate doar
două vehicule, există două posibilități de
gestionare a evenimentului:
• completarea de către persoanele implicate
în accident a formularului de constatare
amiabilă sau (celalalt caz e cand vine politia si zice ce si cum)

Aici noi am facut amiabila, completat cu atentie toate campurile (verificat de 2 ori ca doar is programator ce naiba?!). Mentiune, domnisoara, a semnat ca e vinovata (vom vedea mai tarziu de ce nu e relevant acest lucru)

2. trebuie să vă
adresaţi asigurătorului care a emis contractul
de asigurare pentru vehiculul care a produs
dauna

Am mers a doua zi la Asirom si le-am dat declaratia scrisa unde am mai completat odata ce s-a intamplat. Fix ca la prosti, de parca amiabila nu era de ajuns. In fine.
Acolo oameni foarte plini de ei dar am reusit sa vorbim frumos si am comunicat destul de transparent.

In declaratia aia am avut de completat unde vreau sa repar masina. Nestiind daca Doly (reprezentanta) are contract cu ei, am zis sa astept sa intreb. La sediu au zis ca au colaborare cu toate reprezentantele dar din una in alta nu am mai completat casuta cu service-ul dorit. Sper ca nu e problema. Am sa merg sa corectez in timp util daca e cazul.

Inca ceva, noi am declarat masina nedeplasabila. Ei asa au inregistrat la dosar dar dupa ce am fost la centrul de daune, ne-au zis sa o ducem la reprezentanta (am dus-o pe platforma). E un lucru contradictoriu putin. Vom vedea ce si cum mai departe.

3. Despăgubirile se acordă în cuantum egal cu valoarea prejudiciului și până la limita maximă
de răspundere a asigurătorului RCA, asigurătorul fiind obligat să vă comunice valoarea
maximă de despăgubire în termen de 7 zile calendaristice de la data cererii dumneavoastră.

Pe 26, maine avem constatarea. Azi nu ne-a sunat nimeni in prealabil asa cum ar fi fost normal. Eu invat online, tata munceste. Cine are timp sa plece de acasa cand vor ei? Partea de workflow e cam varza (imi permit sa zic asta ca in IT workflowul e totul!)

4. Legislația prevede cazul daunei totale economice, care reprezintă
situația în care un vehicul sau un bun avariat are o valoare de
reparație care depășește valoarea de piață a acestuia. Această
evaluare este realizată de asigurător pentru a stabili valoarea
dinaintea accidentului, cu ajutorul unui sistem de evaluare
specializat sau a documentelor emise în condițiile legii. În această
situație nefericită, puteți opta fie pentru reparare până la nivelul
valorii de piață stabilită de evaluare, fie pentru despăgubirea ca
daună totală, adică să primiți contravaloarea diferenței dintre
valoarea de piață a vehiculului și valoarea epavei.
Valoarea epavei se determină în urma evaluării prin licitație utilizând
sisteme de evaluare specializate; în cazul în care nu se poate obține
o valoare a epavei prin licitație, aceasta se poate determina și prin
expertiză tehnică, cu acceptul persoanei păgubite.

Asta am vazut mai sus, informatie foarte corect data de colegul nostru.
De retinut: soft specializat si documente conform legii. Ma astept la piese cu cod oem din programul suzuki. Am dreptul sa le vad la constatare dupa ce se face evaluarea (am paragraf mai jos)

5. Pentru orice nelămurire în legătură cu o
asigurare RCA vă puteţi adresa asigurătorului
emitent. În situația în care considerați că
asigurătorul nu v-a clarificat problema,
va puteți adresa ASF, de unde veţi primi
asistenţă, îndrumări, recomandări, sprijin.

Noroc de ei, o sa ii sun.

6. Formularul „Constatare
amiabilă de accident”, completat și semnat de ambii conducători ai
vehiculelor implicate, conține informații privind cauzele și împrejurările
producerii accidentului. Acesta nu stabilește vinovăţia în producerea
evenimentului. Totodată, este important de ştiut că folosirea formularului
este opţională şi nu obligatorie, fiind o alternativă la varianta tradiţională
(constatarea poliţiei).

Deci, nu conteaza daca ea zice ca e vinovata. Multumesc colegii pentru inca o informatie ok.

7. Doar în baza formularului „Constatare amiabilă de accident” vehiculul nu poate fi introdus în reparație. În astfel de cazuri, părțile implicate
trebuie să se adreseze societății de asigurare emitente a poliței RCA a vehiculului „vinovat” sau asiguratorului facultativ pentru eliberarea documentului de constatare.

Pana la constatare sta masinaaaa.

8. Trebuie să știți că dumneavoastră aveți
obligația de a permite accesul asigurătorului
RCA la bunul avariat în vederea efectuării
constatării și dreptul de a se efectua
constatarea prejudiciilor de către asigurător
în termen de 3 zile lucrătoare de la data
avizării sau la o dată ulterioară convenită de
cu asigurătorul.

3 zile se fac pe 26, daca nu respecta termenul au penalizari. Si nu, nu am convenit o data ulterioara. "O sa va sune inspectorul....". Vom vedea.

9. Constatarea prejudiciului se finalizează cu
întocmirea unui proces-verbal de constatare,
care se întocmește de către specialistul
constatare daune şi se semnează de către
acesta și dumneavoastră, în calitate de
persoană prejudiciată. Specialistul constatare
daune (constatator) este avizat de ASF.
Constatatorul vă va înmâna, la momentul
efectuării constatării, un exemplar al
procesului-verbal de constatare, care cuprinde
(pe lângă datele referitoare la accident, părți și
vehicule implicate) data avizării, elementele
constatate ca avariate în respectivul accident și
soluțiile tehnice propuse inițial. Constatatorul
este obligat să înscrie eventualele obiecții ale
părților cu privire la prejudiciile constatate în
procesul-verbal de constatare sau într-o anexă
la acesta. De asemenea, sunteți informat cu
privire la lista documentelor necesare pentru
finalizarea dosarului de daună și efectuarea
plății.

De retinut: Dupa constatare, semnam (eu si el) procesul verbal. El contine piesele care trebuie schimbate, data si solutia tehnica INITIALA. (o sa mai fie una ulterior ;));
In PV, obiectiile mele vor fi notate.

10. După deschiderea dosarului de daună și
efectuarea constatării avariilor, asigurătorul RCA
va elibera persoanei păgubite documentul de
introducere în reparație a vehiculului. Pentru

Abia dupa constatare, cu hartia in mana (mana noastra cereasca la orice institutie) bagam masina in service.

11. Soluțiile tehnice finale de remediere a avariilor
se stabilesc de către unitatea reparatoare, în
acord cu documentația tehnică din manualul
de reparație al producătorului auto și sunt
acceptate de către persoana prejudiciată.

Evaluarea prejudiciului se realizează prin folosirea sistemelor specializate sau în cazul în
care acestea nu conţin elemente ale bunurilor avariate prin folosirea documente justificative.
Sistemele de evaluare specializate sunt aplicații informatice care se bazează pe un ansamblu
de date, metode și algoritmi de calcul și care sunt utilizate ca suport în stabilirea costurilor
de reparație a vehiculelor şi bunurilor avariate, precum şi/sau la stabilirea valorii de piață a
acestora la data evenimentului.

De retinut: nu repara ei cum vor, repara cum le spune programul specializat. Daca programul nu are piese, trebuie sa aiba document justificativ. Aici se face calculul piselor si manoperei. Fiind la reprezentanta ma astept sa fie piese ok si mana de lucru ok (nu am avut neplaceri cu ei deloc.

12. plată.
Dacă prin demontarea sau reparaţia bunului
avariat se constată şi alte pagube produse
ca urmare a accidentului, care nu au putut
fi constatate inițial, sau este necesară
modificarea soluției tehnice adoptate inițial,
asigurătorul RCA are obligația ca într-un
termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare să
întocmească un proces-verbal suplimentar
de constatare.

De retinut: se face reconstatare. In 3 zile tre sa faca alt proces verbal daca nu ii ia zbenga.

12. După efectuarea reparațiilor în conformitate
cu soluțiile tehnologice stabilite prin nota
de constatare a pagubelor, unitatea service
emite devizul de reparaţie şi factura
aferentă, în baza cărora se va putea solicita
despăgubirea (prin cererea de despăgubire).

De retinut: service-ul zice la asigurator ca vrea bani dupa reparatie. (ma ajuta sa stiu ce si cum se intampla)

13. .
Se recomandă ca persoanele prejudiciate
care apelează la serviciile de reparație
ale unităților service să țină seama și de
recomandările Autorității Naționale pentru
Protecția Consumatorilor – www.anpc.ro.

De retinut: anpc is my friend.

14.
• după efectuarea reparațiilor, caz în care trebuie să depuneți la
asigurător cererea de despăgubire, însoțită de devizul de reparație
și facturi emise de unități de specialitate.
Cererea de despăgubire se poate formula de către persoana prejudiciată
sau prin mandatari, inclusiv prin mijloace electronice (e-mail).
În termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis cererea
de despăgubire, asigurătorul RCA este obligat...

De retinut: tre sa fac tot eu cerere de despagubire (puii mei, eu n-ar treb sa fac nimic; asiromul si service-ul sa se descurce)

15.
Dacă în acest interval de 30 de zile asigurătorul RCA nu a notificat
respingerea pretențiilor de despăgubire și motivele respingerii, acesta
este obligat la plata despăgubirii.
de retinut: daca nu raspund in 30 de zile, platesc ei.

16. La stabilirea ofertei de despăgubire se iau în considerare:
• pentru evaluarea costurilor de readucere a vehiculului la starea
anterioară producerii evenimentului:
-piese și materiale noi care pot fi utilizate legal în procesele de
reparație în România și statele membre;
-manopera aferentă reparaţiei şi cea aferentă operaţiilor necesare
din punct de vedere tehnic şi tehnologic, conform tehnologiei
producătorului;

De retinut: ce-mi place partea asta!!! Piese noi!!!!!

17. La stabilirea ofertei de despăgubire sunt luate în considerare modificările structurii de echipare a vehiculului, survenite între data comercializării
și cea a producerii accidentului.
Dumneavoastră veți primi oferta de despăgubire care trebuie să
cuprindă:
• modul detaliat de calcul al costurilor reparației, inclusiv tarifele la
care este calculată manopera de reparație;
• în cazul daunei totale economice: modul de calcul al valorii bunului
la data evenimentului; modul de calcul al valorii epavei; sursele de
referință ale costurilor avute în vedere.
Despăgubirea se plătește de către asigurătorul RCA în maximum 10 zile
de la data acceptării de către dumneavoastră a ofertei de despăgubire
formulată de asigurătorul RCA

De retinut: trebuie sa-mi dea detaliat modul de calcul, tarife, modul de calcul al bunuli. In 10 zile tre sa plateasca despagubirea dupa ce o accept.

18. Dacă asigurătorul nu își îndeplinește obligațiile legale de plată sau le
îndeplinește defectuos (de exemplu, întârzie achitarea despăgubirii
sau diminuează nejustificat cuantumul acesteia), acesta va fi obligat
la plata unor penalități de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul
sumei de despăgubire cuvenită sau la diferența neachitată.

De retinut: au penalizari daca nu fac treaba ok.

19.
Dacă vehiculul dumneavoastră nu este
deplasabil prin forţă proprie, puteți solicita
despăgubiri pe baza documentelor justificative
şi pentru cheltuielile de transport a persoanelor
aflate în vehiculul avariat până la domiciliul
acestora, precum și a mărfurilor, în limita unor
tarife prevăzute de lege.
Prejudiciile ce rezultă din lipsa de folosință a
vehiculului asigurat RCA sunt stabilite pe baza
documentelor justificative din care rezultă
costurile de înlocuire temporară a vehiculului
avariat cu un vehicul de o clasa similară ori
inferioară, închiriat de la entități autorizate
sau pe baza documentelor justificative din
care rezultă costurile privind transportul zilnic
suportate de către persoana prejudiciată.
Perioada pentru care se calculează lipsa de
folosință este fie perioada de indisponibilitate
a utilizării vehiculului avariat începând cu
momentul efectuării constatării avariilor și
introducerea vehiculului în reparație, fie cea
cuprinsă între data constatării avariilor și data
înaintării ofertei de despăgubire, în situația
daunei totale economice.

de retinut: decontez platforma si masina la schimb sau inchiriata.

Si cam asta e pana acum. Astept sugestii daca aveti.

L.E.: Nu am decontare directa.

Seara buna!
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Online NicNic

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #23 : 25.Ian.2021, 10:07:54 p.m. »
Dap, am incurcat borcanele. Nu stiu de ce am inteles ca ar avea dosar deschis la Euroins ...

E ceva mai bine cu Asirom. Dar daca are asigurare RCA cu decontare directa la Generali, Groupama sau Allianz, i-as recomanda sa o foloseasca. In loc sa mearga direct pe Asirom.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #24 : 25.Ian.2021, 10:40:04 p.m. »
Multumesc tuturor. t.
Pareri, sugestii? Orele de manopera is prea multe sau prea putine?
  @teutzue imi pare rau de ce ati patit, dar ia-o usor, relaxeaza-te, ca se repara !!!!
Lasa calcule si presupuneri ca mai rau iti fac ! Ceva similar(chiar mai rau!) am avut la Ford, o lovitura in roata din dreapta-fata, aceeasi pozitie ca la a ta avea si roata mea, aripa, capota, bara, far, lonjeron indoit, clima varza, s.a. ca nu le mai stiu. Iar cel care m-a lovit a ricosat din mine intr-un stalp si a avut dauna totala, ca intelegi cat de puternica a fost lovitura !!
La tine nici vorba de dauna totala, "grupul" n-ar trebui sa aiba nimic iar 2(doua) saptamani de manopera este enorm, ca doar n-o face din nou ! Dureaza pana aduc piesele, iar reparatia max. o sapt. Va fi o constatare preliminara, apoi demontat si o reconstatare. Astea dureaza, instiintarea asiguratorului si aprobarea lui. De preferat ar fi sa faca constatare corecta chiar de la inceput, urcat pe rampa si acolo se vede usor ce probleme sunt. Stiu de cand am sch.arcurile cum e acolo.
   Daca te uiti cu atentie, mertzanu e praf fata de a ta.
Asa ca fii calm, ptr. ca vei avea masina ca  inainte.
  Nu stiu cum e pe la voi, dar incearca sa aveti o relatie amiabila si cu cel de la asigurari si cu service-ul si se rezolva.
 Eu iti doresc BAFTA !

P.S. Ups, ce-ai scris mai sus, nu se-ntampla totul, procese verbale, etc. si e important ca vinovatul sa-si recunoasca/semneze greseala.
Si nu trebuie sa te sune nimeni inainte(ca nu ai programare la medic!) mergi la ei la ora stabilita sa faca constatarea. Bine ar fi ca vinovata sa-ti plateasca platforma.
  Trebuia sa mergi la Doly direct, constatare si lasat masina la ei, Asirom are contract cu ei cu decontare directa, nu faci tu nicio cerere. Iti spun din experienta din primavara 2020 cand am avut bara fata lovita. Toate hartiile le-am facut pe mail inclusiv foto.
« Ultima Modificare: 25.Ian.2021, 11:00:03 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline cristidav

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #25 : 25.Ian.2021, 10:48:02 p.m. »
Toti iti dorim bafta si vrem sa vedem poze cu ea ca noua  :good:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: teutzue

Online NicNic

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #26 : 25.Ian.2021, 10:53:17 p.m. »
[...]. Eu nu ma pregatesc nicidecum sa ma lupt, ci sa ma asigur ca ce mi se cuvine imi este dat: in cazul asta, masina sa fie reparata sau sa fiu despagubit in mod corect.

Asadar scopul este urmatorul: sa repar masina cu piese originale sau sa iau banii care ii face pe piata. asta e foarte bine, ca te pregatesti pentru orice solutie posibila

[...] Mie imi e clar ca daca ei evalueaza masina la un pret foarte mic, este posibila si aceasta dauna totala. Insa, acest lucru nu imi surade.
Este solutia pe care o doresc asiguratorii,  cand valoarea reparatiei se apropie de valoarea reala a masinii inainte de accident. Am explicat in post anterior de ce.

Din documentarea facuta pana acum din surse sigure (ghidluat chiar e la cei de la asirom, nu euroins, eu cu asirom am treaba) scuze ca am amintit Euroins, insa ghidul trebuie sa fie acelasi pentru toti asiguratorii, adica legea aplicabila notez:


In declaratia aia am avut de completat unde vreau sa repar masina. Nestiind daca Doly (reprezentanta) are contract cu ei, am zis sa astept sa intreb. La sediu au zis ca au colaborare cu toate reprezentantele dar din una in alta nu am mai completat casuta cu service-ul dorit. Sper ca nu e problema. Am sa merg sa corectez in timp util daca e cazul.  nu ar trebui sa fie o problema. Duci masina la reprezentanta si ei o vor primi fara probleme, daca au decontare directa. Altfel, daca nu ar avea contrat cu Asirom, s-ar feri si ei, ca poate tu nu vrei sa scoti masina de la ei pana nu plateste asiguratorul. Ceea ce ar fi neplacut pentru ei ...

Inca ceva, noi am declarat masina nedeplasabila. Ei asa au inregistrat la dosar dar dupa ce am fost la centrul de daune, ne-au zis sa o ducem la reprezentanta (am dus-o pe platforma). E un lucru contradictoriu putin. Vom vedea ce si cum mai departe.

3. Despăgubirile se acordă în cuantum egal cu valoarea prejudiciului și până la limita maximă
de răspundere a asigurătorului RCA, asigurătorul fiind obligat să vă comunice valoarea
maximă de despăgubire în termen de 7 zile calendaristice de la data cererii dumneavoastră.care cerere? de despagubire? nu prea are cum sa fie emisa inainte de reparatie...




4. Legislația prevede cazul daunei totale economice, care reprezintă
situația în care un vehicul sau un bun avariat are o valoare de
reparație care depășește valoarea de piață a acestuia. Această
evaluare este realizată de asigurător pentru a stabili valoarea
dinaintea accidentului, cu ajutorul unui sistem de evaluare
specializat sau a documentelor emise în condițiile legii. În această
situație nefericită, puteți opta fie pentru reparare până la nivelul
valorii de piață stabilită de evaluare, fie pentru despăgubirea ca
daună totală, adică să primiți contravaloarea diferenței dintre
valoarea de piață a vehiculului și valoarea epavei.
Valoarea epavei se determină în urma evaluării prin licitație utilizând
sisteme de evaluare specializate; în cazul în care nu se poate obține
o valoare a epavei prin licitație, aceasta se poate determina și prin
expertiză tehnică, cu acceptul persoanei păgubite.

Asta am vazut mai sus, informatie foarte corect data de colegul nostru.
De retinut: soft specializat si documente conform legii. Ma astept la piese cu cod oem din programul suzuki. Am dreptul sa le vad la constatare dupa ce se face evaluarea (am paragraf mai jos)

5. Pentru orice nelămurire în legătură cu o
asigurare RCA vă puteţi adresa asigurătorului
emitent. În situația în care considerați că
asigurătorul nu v-a clarificat problema,
va puteți adresa ASF, de unde veţi primi
asistenţă, îndrumări, recomandări, sprijin.

Noroc de ei, o sa ii sun.mare noroc... mai bine sa nu ai nevoie sa ii suni!

6. Formularul „Constatare
amiabilă de accident”, completat și semnat de ambii conducători ai
vehiculelor implicate, conține informații privind cauzele și împrejurările
producerii accidentului. Acesta nu stabilește vinovăţia în producerea
evenimentului. Totodată, este important de ştiut că folosirea formularului
este opţională şi nu obligatorie, fiind o alternativă la varianta tradiţională
(constatarea poliţiei).

Deci, nu conteaza daca ea zice ca e vinovata. Multumesc colegii pentru inca o informatie ok. e normal sa fie asa. Pentru ca prin astfel de procedura se evita declaratiile false. Sunt si soferi care declara altceva, din interes....

7. Doar în baza formularului „Constatare amiabilă de accident” vehiculul nu poate fi introdus în reparație. În astfel de cazuri, părțile implicate
trebuie să se adreseze societății de asigurare emitente a poliței RCA a vehiculului „vinovat” sau asiguratorului facultativ pentru eliberarea documentului de constatare.

Pana la constatare sta masinaaaa.

8. Trebuie să știți că dumneavoastră aveți
obligația de a permite accesul asigurătorului
RCA la bunul avariat în vederea efectuării
constatării și dreptul de a se efectua
constatarea prejudiciilor de către asigurător
în termen de 3 zile lucrătoare de la data
avizării sau la o dată ulterioară convenită de
cu asigurătorul.

3 zile se fac pe 26, daca nu respecta termenul au penalizari. Si nu, nu am convenit o data ulterioara. "O sa va sune inspectorul....". Vom vedea.

9. Constatarea prejudiciului se finalizează cu
întocmirea unui proces-verbal de constatare,
care se întocmește de către specialistul
constatare daune şi se semnează de către
acesta și dumneavoastră, în calitate de
persoană prejudiciată. Specialistul constatare
daune (constatator) este avizat de ASF.
Constatatorul vă va înmâna, la momentul
efectuării constatării, un exemplar al
procesului-verbal de constatare, care cuprinde
(pe lângă datele referitoare la accident, părți și
vehicule implicate) data avizării, elementele
constatate ca avariate în respectivul accident și
soluțiile tehnice propuse inițial. Constatatorul
este obligat să înscrie eventualele obiecții ale
părților cu privire la prejudiciile constatate în
procesul-verbal de constatare sau într-o anexă
la acesta. De asemenea, sunteți informat cu
privire la lista documentelor necesare pentru
finalizarea dosarului de daună și efectuarea
plății.

De retinut: Dupa constatare, semnam (eu si el) procesul verbal. El contine piesele care trebuie schimbate, data si solutia tehnica INITIALA. (o sa mai fie una ulterior ;));
In PV, obiectiile mele vor fi notate.

10. După deschiderea dosarului de daună și
efectuarea constatării avariilor, asigurătorul RCA
va elibera persoanei păgubite documentul de
introducere în reparație a vehiculului. Pentru

Abia dupa constatare, cu hartia in mana (mana noastra cereasca la orice institutie) bagam masina in service. Teoretic, masina intra in service cand vrea proprietarul ei, Doar ca inainte de a avea hartia, o va face pe banii lui, cu speranta ca ii va recupera cumva. important e sa nu bagi masina in service si sa incepi reparatia fara a se termina constatarea/reconstatarea, ca asa se vor elimina dovezile ce permit evaluarea daunei/pagubei

11. Soluțiile tehnice finale de remediere a avariilor
se stabilesc de către unitatea reparatoare, în
acord cu documentația tehnică din manualul
de reparație al producătorului auto și sunt
acceptate de către persoana prejudiciată.

Evaluarea prejudiciului se realizează prin folosirea sistemelor specializate sau în cazul în
care acestea nu conţin elemente ale bunurilor avariate prin folosirea documente justificative.
Sistemele de evaluare specializate sunt aplicații informatice care se bazează pe un ansamblu
de date, metode și algoritmi de calcul și care sunt utilizate ca suport în stabilirea costurilor
de reparație a vehiculelor şi bunurilor avariate, precum şi/sau la stabilirea valorii de piață a
acestora la data evenimentului.

De retinut: nu repara ei cum vor, repara cum le spune programul specializat. Daca programul nu are piese, trebuie sa aiba document justificativ. Aici se face calculul piselor si manoperei. Fiind la reprezentanta ma astept sa fie piese ok si mana de lucru ok (nu am avut neplaceri cu ei deloc.  cel mai probabil vor folosi un soft Audatex ...

12. plată.
Dacă prin demontarea sau reparaţia bunului
avariat se constată şi alte pagube produse
ca urmare a accidentului, care nu au putut
fi constatate inițial, sau este necesară
modificarea soluției tehnice adoptate inițial,
asigurătorul RCA are obligația ca într-un
termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare să
întocmească un proces-verbal suplimentar
de constatare.

De retinut: se face reconstatare. In 3 zile tre sa faca alt proces verbal daca nu ii ia zbenga. E normal sa fie asa, rareori ai daune doar la exteriorul masinii ...Iar masina ta este clar avariata si intern (adica nu se vede fara demontare/ridicare pe elevator

12. După efectuarea reparațiilor în conformitate
cu soluțiile tehnologice stabilite prin nota
de constatare a pagubelor, unitatea service
emite devizul de reparaţie şi factura
aferentă, în baza cărora se va putea solicita
despăgubirea (prin cererea de despăgubire).

De retinut: service-ul zice la asigurator ca vrea bani dupa reparatie. (ma ajuta sa stiu ce si cum se intampla) Va trebui sa insisti. Putine service-uri considera necesar sa dea devizul catre proprietarul masinii. Ei considera ca cine plateste, trebuie sa vada ce anume ...

13. .
Se recomandă ca persoanele prejudiciate
care apelează la serviciile de reparație
ale unităților service să țină seama și de
recomandările Autorității Naționale pentru
Protecția Consumatorilor – www.anpc.ro.

De retinut: anpc is my friend.  mai proieten decat ANPC ar trebui sa fie ASF (adica mai de ajutor) :)

14.
• după efectuarea reparațiilor, caz în care trebuie să depuneți la
asigurător cererea de despăgubire, însoțită de devizul de reparație
și facturi emise de unități de specialitate.
Cererea de despăgubire se poate formula de către persoana prejudiciată
sau prin mandatari, inclusiv prin mijloace electronice (e-mail).
În termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis cererea
de despăgubire, asigurătorul RCA este obligat...

De retinut: tre sa fac tot eu cerere de despagubire (puii mei, eu n-ar treb sa fac nimic; asiromul si service-ul sa se descurce). Da, pentru ca tu esti beneficiarul in fapt al acelei plati. La acest punct, atentie mare ca multi reparatori spun ca pentru fluidizare proces de plata, sa le semnezi cererea de despagubire inainte de finalizare reparatie, ca ei sa se ocupe de birocratia platii cat timp s erepara masina. Iar tu nu vei mai astepta cu masina finalizata, dar in service, pana se face plata. E foarte cu dus si-ntors ...

15.
Dacă în acest interval de 30 de zile asigurătorul RCA nu a notificat
respingerea pretențiilor de despăgubire și motivele respingerii, acesta
este obligat la plata despăgubirii.
de retinut: daca nu raspund in 30 de zile, platesc ei.

16. La stabilirea ofertei de despăgubire se iau în considerare:
• pentru evaluarea costurilor de readucere a vehiculului la starea
anterioară producerii evenimentului:
-piese și materiale noi care pot fi utilizate legal în procesele de
reparație în România și statele membre;
adica piese after market, dar autorizate RAR ...Noroc ca o reprezentanta nu utilizeaza prea usor astfel de piese. De asta merita sa mergi cu masina la o reprezentanta. Nu ca ar fi ei mai buni ....
-manopera aferentă reparaţiei şi cea aferentă operaţiilor necesare
din punct de vedere tehnic şi tehnologic, conform tehnologiei
producătorului;

De retinut: ce-mi place partea asta!!! Piese noi!!!!! Depinde de care de noi !? Noi-noute din China, Turcia sau Japonia?

17. La stabilirea ofertei de despăgubire sunt luate în considerare modificările structurii de echipare a vehiculului, survenite între data comercializării
și cea a producerii accidentului.
Dumneavoastră veți primi oferta de despăgubire care trebuie să
cuprindă:
• modul detaliat de calcul al costurilor reparației, inclusiv tarifele la
care este calculată manopera de reparație;
• în cazul daunei totale economice: modul de calcul al valorii bunului
la data evenimentului; modul de calcul al valorii epavei; sursele de
referință ale costurilor avute în vedere.
Despăgubirea se plătește de către asigurătorul RCA în maximum 10 zile
de la data acceptării de către dumneavoastră a ofertei de despăgubire
formulată de asigurătorul RCA

De retinut: trebuie sa-mi dea detaliat modul de calcul, tarife, modul de calcul al bunuli. In 10 zile tre sa plateasca despagubirea dupa ce o accept.Trebuie. Dar trebuie si sa il ceri ... ca sa nu uite cumva ce trebuie.

18. Dacă asigurătorul nu își îndeplinește obligațiile legale de plată sau le
îndeplinește defectuos (de exemplu, întârzie achitarea despăgubirii
sau diminuează nejustificat cuantumul acesteia), acesta va fi obligat
la plata unor penalități de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul
sumei de despăgubire cuvenită sau la diferența neachitată.

De retinut: au penalizari daca nu fac treaba ok. 
19.
Dacă vehiculul dumneavoastră nu este
deplasabil prin forţă proprie, puteți solicita
despăgubiri pe baza documentelor justificative
şi pentru cheltuielile de transport a persoanelor
aflate în vehiculul avariat până la domiciliul
acestora, precum și a mărfurilor, în limita unor
tarife prevăzute de lege.
Prejudiciile ce rezultă din lipsa de folosință a
vehiculului asigurat RCA sunt stabilite pe baza
documentelor justificative din care rezultă
costurile de înlocuire temporară a vehiculului
avariat cu un vehicul de o clasa similară ori
inferioară, închiriat de la entități autorizate
sau pe baza documentelor justificative din
care rezultă costurile privind transportul zilnic
suportate de către persoana prejudiciată.
Perioada pentru care se calculează lipsa de
folosință este fie perioada de indisponibilitate
a utilizării vehiculului avariat începând cu
momentul efectuării constatării avariilor și
introducerea vehiculului în reparație, fie cea
cuprinsă între data constatării avariilor și data
înaintării ofertei de despăgubire, în situația
daunei totale economice.

de retinut: decontez platforma si masina la schimb sau inchiriata.

Si cam asta e pana acum. Astept sugestii daca aveti. Am comentat cu albastru, pe text, ca mi-a fost mai usor ... Sper ca e ok.

L.E.: Nu am decontare directa. Asta e. Merge si RCA direct la Asirom. Mai ales daca au ei decontare directa cu reprezentanta Suzuki.

Seara buna!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: teutzue

Christian 1

  • Vizitator
Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #27 : 25.Ian.2021, 10:58:56 p.m. »
Toti iti dorim bafta si vrem sa vedem poze cu ea ca noua  :good:
+1! :)
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline enicky

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #28 : 25.Ian.2021, 11:16:06 p.m. »
Citat
Altfel, daca nu ar avea contrat cu Asirom, s-ar feri si ei, ca poate tu nu vrei sa scoti masina de la ei pana nu plateste asiguratorul. Ceea ce ar fi neplacut pentru ei ...
  :-O
   Scuze, dar  se poate intampla exact invers : service-ul sa nu-ti dea masina pana nu e platit de asigurator !! E vorba aici de relatia lor.

Tu, client/pagubit iti vrei masina reparata, nu-i treaba ta cand isi rezolva ei problemele ! :-?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online NicNic

Re: Cand ai nevoie de asigurarea auto
« Răspuns #29 : 25.Ian.2021, 11:47:49 p.m. »
O fi si cum spui tu, tizule....
Dar e treaba ta, fiindca nu exista o plata directa de la asigurator la service.
Asa ca, daca asiguratorul nu are decontare cu service-ul, atunci trebuie sa iti plateasca tie. In cazul asta va trebui sa platesti tu reparatia catre service, iar asiguratorul tie. Iar daca tu nu ai bani, si asiguratorul nu iti plateste, atunci nu e posibil sa zici "las masina in service, ca nu am cu ce bani sa o scot, pana nu plateste asiguratorul ...?"
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!