Autor Subiect: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI  (Citit de 60554 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #300 : 02.Oct.2019, 03:13:21 p.m. »
Ce istorie extraordinara!

Nici eu nu am stiut nimic despre oamenii astia pana astazi... trist
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #301 : 02.Oct.2019, 04:09:47 p.m. »
Am văzut un reportaj acum câteva zile la TV pe această temă, dar cu mult mai puține informații.

Online NicNic

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #302 : 02.Oct.2019, 08:17:25 p.m. »
http://webcultura.ro/cum-au-devenit-opincile-romanesti-respectate-in-intreaga-lume/

[...]

Fascinant.
Poveste de exceptie, cu personaje din Romania.
Oare astazi mai este posibila o astfel de isprava?

Citind povestea, ma gandeam la cartile lui Jules Verne.
Parca francezul s-a inspirat putin si de la acesti romani....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #303 : 02.Oct.2019, 08:30:56 p.m. »
Cam greu, a murit înainte de călătoria celor patru români.  ;)

Online NicNic

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #304 : 02.Oct.2019, 08:42:55 p.m. »
Evident, dara lasa putin orgoliul meu de roman sa fie satisfacut ...

Invers nu suna la fel de interesant .
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ariciul

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #305 : 03.Oct.2019, 01:07:11 p.m. »
Stiam de povestea asta cred ca am citit despre acum multi ani intr-o revista sau almanah.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline enicky

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ...

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #307 : 30.Oct.2019, 09:04:09 a.m. »
Cand eram mic, pe mine m-au incantat melodiile lui pentru copii, iar pe ai mei, cele cantate impreuna cu Anastasia Lazariuc. Sic transit gloria mundi
 


Offline toma

Re: Valori cu care ne mandrim: actori, sportivi, pictori, fotografi...ROMANI
« Răspuns #309 : 18.Dec.2019, 08:48:46 a.m. »
As adauga si articolul de pe wiki care da mai multe detalii asupra biografiei.

Citez mai jos, selectiv, doar doua fragmente:

Citat
Pe front
După intrarea României în război, în 1941, deoarece inițial escadrila avea în dotare doar trei avioane amenajate ca avioane sanitare (RWD-13S), din ea făceau parte doar Nadia Russo, Mariana Drăgescu, și Virginia Thomas. Marianei Drăgescu i-a fost repartizat avionul RWD-13S nr. 2. Prima campanie la care a participat a fost cea de la Odessa, între 22 iunie și 6 noiembrie. Escadrila a fost mutată de mai multe ori, pe aerodromurile de la Focșani, Tecuci și Tighina. A transportat răniți în Bătălia de la Odessa la Tiraspol. Prin Înaltul Decret Regal din 27 septembrie a fost decorată cu Ordinul Virtutea Aeronautică cu spade, clasa Cruce de Aur.

În anul 1942, între 18 august și 24 octombrie a participat la Bătălia de la Stalingrad, Escadrila Albă fiind redenumită Escadrila 108 Transport Ușor și având baza la Kotelnikovo și Plodovitoe. Anterior, la 16 mai, Mariana Drăgescu fusese decorată cu Ordinul Vulturul German, clasa a III-a, pentru salvarea răniților germani, iar la 18 mai apăruse, împreună cu colegele din escadrilă pe coperta revistei Hamburger Illustrierte. De asemenea, Berliner Illustrierte Zeitung a publicat fotoreportajul Frauen in Rumänien, despre aviatoarele românce.

În anul 1943, între 8 august și 22 septembrie participă la campania din Crimeea, având baza la Simferopol.

După desființarea Escadrilei 108, în vara anului 1944 Mariana Drăgescu se întorce pe front, unde execută misiuni până în luna august, ca pilot de legătură pentru Grupul 2 Observație, în cadrul Escadrilei 113 Legătură. Între 22 decembrie 1944 și 26 iunie 1945 participă în cadrul escadrilei la campania din Slovacia, având baza la Trenčín, la sfârșitul războiului ajungând până la Viena. Pentru campania din Slovacia primește o baretă la Ordinul Virtutea Aeronautică.

Nici ea nu a facut exceptie de la modul mizerabil in care s-a purtat statul socialist cu eroii din timpul razboiului (in special cu aviatorii):

Citat
În 1953 a fost oprită de la zbor și până în 1955 a fost inspector tehnic la Direcția Aviației Civile, dar în 1955 a fost scoasă din aviație, motivele fiind participarea la războiul antisovietic și originea nesănătoasă. Până în 1967 a lucrat ca dactilografă la Policlinica CFR „Ana Ipătescu” din București, după care a fost pensionată cu o pensie minimă, ca pentru vechime incompletă
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain