Autor Subiect: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele  (Citit de 8911 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BazaX

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 16
  • Gen: Bărbat
Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« : 04.Sep.2009, 07:56:47 a.m. »
Salut,

Ieri am ramas surprins de cat de consumate sunt cauciucurile pe fata, comparativ cu cele de pe spate.
Da, .. e cunoscut ca cele de pe fata se consuma mai repede decat cele de pe spate.

In primavara am pus cauciucuri noi pe fata. (condus cu ele ~10.000km) Cele pe spate au aproape 2(condus cu ele ~25.000km)
Chiar si asa, .. cauciucurile de pe fata (jumate de an vechime) sunt vizibil mai uzate decat cele de pe spate (2 ani vechime).

toate 4 sunt GoodYear Eagle NCT5. 185x60x15

a mai sesizat cineva ceva asemanator ?
e normal ?

merci,
X
« Ultima Modificare: 04.Sep.2009, 04:04:05 p.m. de cristyyy2003 »
swift 1.3 GS, sunlight cooper
 

Offline andrei_a9

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 264
Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #1 : 04.Sep.2009, 09:09:46 a.m. »
verifica geometria rotilor si echilibrarea lor, mai ales daca nu sunt uzate uniform.
 

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #2 : 04.Sep.2009, 09:59:26 a.m. »
Apai dara mai copii, cauciucurile nu sunt si ele consumabile, cei de la Good Year nu lucreaza ptr. profit?   :dknw: Incearca Michelin  :good:, sunt mai scumpe dar sunt cotate cel mai bine pe piata.
In alta ordine de idei, la demaraje si franari sarcinile maxime sunt pe puntea fata deci oarecum normal o uzura mai acentuata pe puntea fata, de asemenea viteza cu care rulezi are iar un rol hotarator - cam tot ce este peste 120 km/h necesita resurse suplimentare din partea automobilului.
Am patit-o si eu cu niste gume Sava - se tocea fata vazand cu ochii, se mai intampla - ghinion!
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #3 : 04.Sep.2009, 10:40:35 a.m. »
daca s-a consumat approx uniform,atunci nu e nici o problema.insa daca de ex pe exterior ai o dunga vizibila,ar fi cazul sa te duci sa iti verifici geometria,asa cum ti-a zis andrei.

cind ne alegem un cauciuc,ar fi bine sa o facem rational.fiecare dintre noi exploateaza altfel masina.unii "just for fun",pentru care senzatiile tari inseamna tot.un cauciuc moale,se "lipeste" de asfalt in curbe.ai posibilitatea sa impingi limitele si sa te distrezi de minune,insa asta costa mult.cauciucul se consuma foarte repede si poti sa iti cumperi un set nou.cele mai moi si mai bune care am incercat vreodata,era marca "avon"...cea mai proasta din varianta moale era "semperit"(aia mergea ca radiera si pe deasupra nici masina nu era stabila)

cum a zis Iahim,michelin-ul este una dintre cele mai rationale cauciucuri.intr-adevar este scumpa,dar este suficient de moale ca masina sa fie stabila si suficient de rezistenta materialul ca sa iti reziste muuulti km.

cauciucul "sport" este conceput pt senzatii.de fel nu trebuie sa ne asteptam ca un cauciuc sport sa fie rezistent.

daca imi aduc aminte bine,pe suzie 1 am avut good year si eu,modelul ce ai mentionat si tu BazaX.la modelul GS era cauciucul stock in 2006.la mine s-a comportat foarte bine.la 80.000 km,vad ca si acum tot setul ala este pe masina.

momentan,eu am cauciucuri "falken".eu nu prea imi aleg cauciucuri care sunt produse in zona noastra.nici daca e vorba de marcile cele mai consacrate.din cite stiu,falken este fabricat tot acolo unde yokohama.ca sa ma simt bine,eu neaparat trebuie sa gasesc o cale de mijloc intre sportivitate si ratiune.desi,daca mi-as permite mi-as cumpara si eu yokohama,am ales falken pt ca este mult mai accesibil pe la noi(oferta mai bogata si evident pret mai scazut).le am de un an deja si pot sa zic,ca sunt suficient de dure,ca sa fie in stare buna si acum ,desi am impresia ca sunt incapabila sa pornesc de pe loc fara scartaituri,oricit de mult m-as stradui :D.se comporta bine la drum lung si acceptabil in situatii limita.
 

Offline sprite

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 67
  • Gen: Bărbat
Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #4 : 04.Sep.2009, 12:50:14 p.m. »
...pe la inceputul lui 2007, cand cel mai accesibil club era swiftownersclub.co.uk, am vazut se plangeau si ei de uzura usor marita pe exterior la anvelope, inclusiv pe spate, direct proportionala cu cat de smucit conduci... 
Prevenit fiind, pot sa spun ca la mine, la 20.000 km, se prezinta asa cum ma asteptam: uzura uniforma, parca un pic mai mare pe exterior, la toate 4. Nu le-am rotit inca.

 

Offline Laurentiu

Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #5 : 04.Sep.2009, 02:03:42 p.m. »
.. e cunoscut ca cele de pe fata se consuma mai repede decat cele de pe spate.
Periodic, cauciucurile impreuna cu jantele se rotesc pe masina pt o uzura uniforma.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline allex010

Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #6 : 04.Sep.2009, 02:09:00 p.m. »
Am citit si eu despre uzura pe spate mai pronuntata, dar mi se pare ca se referea doar la modelele de dinainte de 2006, an in care au facut primele "inbunatatiri", "retusuri" etc.
La mine s-au uzat uniform, dar am pus si eu umarul la asta rotindu-le: prima data la 10.000, a doua ora la 30.000 (as fi vrut la 20.000, dar....). Am facut asta in ciuda parerii unui mecanic Suzuki ca nu este necesar (chiar daca scrie la manual). Eu cred ca anumite sfaturi din manual nu sunt doar de forma.
SS 1.3 GS, negru
 

Offline BXXENL

Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #7 : 04.Sep.2009, 02:36:46 p.m. »
E cu dus intors asta cu rotitul cauciucurilor. Cel mai in siguranta esti cand pe spate ai cauciucuri mai bune decat pe fata, astfel in situatii limita masina va subvira in loc sa supravireze. Dar fiecare si le roteste sau incruciseaza (atentie la asta cu cauciucurile directionale, adica mai toate care se vand acum) dupa cum crede el mai bine.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline andrei_a9

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 264
Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #8 : 04.Sep.2009, 04:43:10 p.m. »
la swift cred ca se uzeaza pe spate mai mult pentru ca (cel putin la sport) trebuie sa modifici presiunea in functie de cat o incarci (normal am 2.1, iar incarcata cu 4 pers + ceva bagajel, ca nu am portbagaj pt bagaj propriu-zis, trebuie sa bag 2.6); de obicei am grija de acest aspect, dar ma gandesc ca poate nu toata lumea are timp/chef sa modifice mereu presiunea pe spate si daca ruleaza cu greutate si presiune mica sau fara greutate si cu presiune mare... ar putea fi si asta o cauza, nu?
 

Offline Laurentiu

Re: Cum se uzeaza cauciucurile / anvelopele
« Răspuns #9 : 05.Sep.2009, 09:50:34 p.m. »
la swift cred ca se uzeaza pe spate mai mult ...
Eliminind defectele de fabricatie, un cauciuc se uzeaza din cauza umflarii insuficiente sau datorita unghiurilor (cadere, fuga, paralelism).
In locul tau as alege o cale de mijloc folosind o presiune / cauciuc de 2.3 barr.

P.S. Apropos, vine iarna; ai schimbat aerul de vara cu cel de iarna in cauciucuri ??? ;)
« Ultima Modificare: 05.Sep.2009, 09:55:50 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!