Autor Subiect: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning  (Citit de 2980 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline bogdan_cj

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« : 25.Nov.2020, 09:57:21 a.m. »
Salutari,

Vreau sa cresc un pic puterea motorului pe GV-ul meu (GV2, motor 1,9 DDIS), am inceput sa caut variante si am gasit cam 3 tipuri de tuning - chip tuning, chip box si OBD tuning.
Ce urmaresc e sa am mai multa putere in depasiri, cuplu mai bun la pornirea de pe loc, consum optimizat. Eu mai am o problema, uneori cand motorul e rece nu vrea sa traga la pornirea de pe loc, trebuie accelerat tare de tot; poate-poate scap se de asta.

Si-a facut cineva tuning la motor? Ne poate spune cum a experienta, preferabil si fiabilitatea in timp?
Imi poate explica va rog cineva avizat care sunt diferentele intre cele 3 tipuri de tuning?

Multumesc!
  • 2008 GRAND VITARA (II) / 1.9 DDIS
 

Offline shpeedy

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #1 : 25.Nov.2020, 02:01:47 p.m. »
Descrie cele 3 tipuri, daca tot ai studiat - s-ar putea sa fie numai doua tipuri...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline bogdan_cj

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #2 : 25.Nov.2020, 03:57:47 p.m. »
Descrie cele 3 tipuri, daca tot ai studiat - s-ar putea sa fie numai doua tipuri...

Salut, te rog... trecem peste, nu ne formalizam?

Nu mi-e clar daca ai si tu nevoie de informatii sau vrei sa ma asculti la la scoala, dar ok... ca sa raspund la intrebarea ta:
- chip tuning - resoftarea computerului masinii. Se face cu un laptop, ceva mufe, o versiune noua de soft, etc? Nu adaugi nimic hardware pe masina. Ca sa revii la versiun ea initiala de soft trebuie sa resoftezi masina.
- chip box / chip tuning box / etc - o cutiuta care se conecteaza cumva(?!?) la computerul masinii si stie sa optimizeze parametrii de functionare a motorului. Nu suprascrie softul masinii, si cand deconectezi box-ul parametrii de functionare ai motorului revin la setarile initiale.
- OBD tuning - acelasi lucru cu chip box-ul, dar se conecteaza la mufa OBD

Cam asta stiu eu, dar sunt informatii pe care oricine le poate gasi cautand pe net.
Mi-ar placea daca ar aduce niste informatii suplimentare cineva care stie mai mult de atat, sau care a experimentat pe pielea lui una dintre variantele de tuning.
  • 2008 GRAND VITARA (II) / 1.9 DDIS
 

Offline toma

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #3 : 25.Nov.2020, 05:18:01 p.m. »
Salut,

Nu am experimentat nici una din variante, insa am cateva remarci:

- eu as verifica si rezolva mai intai problema mentionata de tine - cea legata de lipsa de putere la rece. Tuning-ul nu repara probleme doar imbunatateste performante.

- indiferent ce varianta alegi, chip sau box (da, sunt doar doua tipuri, asa cum ai spus si tu box poate fi conectat in diverse feluri dar este vorba despre acelasi lucru) mare grija unde faci / ce cumperi. Pentru box e plin netul de diverse produse foarte ieftine: in cazul norocos nu fac nimic, in cazul mai putin norocos ajungi cu masina in service chiar daca ai deconectat "jucaria". La chip la fel - daca cauti cel mai ieftin ai sanse sa dai peste un "dorel" care-ti va distruge motorul printr-un chip tuning prost facut. Un box bun costa aproape la fel de mult ca un chip tuning bun.

- box tuning are avantajul de a fi usor de instalat si indepartat. Acest aspect poate fi decisiv pentru o masina in garantie sau care nu-ti apartine ci doar o conduci temporar. In cazul tau nu cred ca acest aspect este foarte important.

- avem mai multi colegi care au facut chip tuning masinilor din posesie (nu stiu despre nici una cu motorizarea ta) si nu au regretat.

- cresterile de performanta vor fi moderate in cazul un tuning stage1. Ramane sa decizi tu daca diferenta de performanta merita banii sau nu.
Daca vrei ceva spectaculos nu este suficient sa umbli doar la parametrii motorului ci si la multe altele (admisie si evacuare, turbina etc). Si probabil vei constata ca daca o "arzi racing" bagi mana in buzunar des si adanc. Totusi nu cred ca in directia asta e intrebarea ta.

Uite cum arata pentru motorul tau un chip tuning stage 1:
http://www.obdtuning.ro/ro/chiptuning/suzuki-grand-vitara-2006-1-9-ddis-11114-chiptuning-stage-1-2721
Am gasit si box:
http://www.race-chip.ro/chip-tuning/suzuki-grand-vitara-ii--1-9-ddis-315

Nu stiu cat de incredere sunt nici unii, nici altii.

Poate alti colegi iti pot indica si niste ateliere de incredere unde au facut asa ceva.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: Cristi (XTI), bogdan_cj

Offline boga81

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #4 : 26.Nov.2020, 12:08:45 p.m. »
Box e o tampenie. E posibil sa dea parametrii motorului peste cap, pentru ii modifica in timp real. Adica semnalul ajunge oa ECU, apoi ECU trimite la motor, dar, surpriza, pe drum e modificat de box. Am vazut masini diatruse de tampenia asta.
Nu stiu de ce crezi ca shpeedy te asculta la tabla, dar, de multe ori chip tuning = obd tuning. Amandoua fac acelasi lucru, singura diferenta este daca masina suporta modificarea prin obd, sau nu. La motorul de 1.6 aspirat mi-a fost desfacut ECU pentru modificare. Nu s-a putut altfel, portul OBD nu permite.
La tine, motorul e 1.9 de provenienta Renault. Deci ai sanse mari sa se poata face prin OBD.
Daca ai o problema la motor, rezolv-o! Tuningul are prostul obicei de a accentua problemele. Am patit-o pe un Ford 1.4 TDCi.
Daca n-ai probleme, go for it! Merita banii. Ii recomand pe cei de la obdtuning. Am 4 masini modificate de Alex.
Bafta


Trimis de pe al meu SM-G977B folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 
The following users thanked this post: Cristi (XTI), shpeedy, toma, bogdan_cj

Offline shpeedy

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #5 : 26.Nov.2020, 12:17:19 p.m. »
Dupa cum ti s-a raspuns deja - sunt doar doua tipuri si - daca nu vrei sa ai surprize neplacute, uiti de Box (care nu face decat sa minta ECU) - si ramai cu un singur tip: chip-tuning (cum/prin ce se face, depinde de la model la model).

In rest, vezi ce a scris colegul @boga81 - tot la Alex (OBDtuning) mi-am facut si eu, tot pe benzina 1.6 aspirat (la diesel vor fi niste castiguri mult mai consistente, dar atentie totusi sa duca si ambreiajul masinii castigul de cuplu).
« Ultima Modificare: 26.Nov.2020, 12:28:30 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Cristi (XTI), gabi males

Offline RIon

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #6 : 16.Feb.2021, 11:38:23 a.m. »
Eu am deja mai mult de un an si peste 20 000km de cand am facut resoftarea, si sincer am curaj sa fac depasiri - oricum le fac cand cel care e in fata mea nu imi inspira incredere cu stilul de a sofa... oricum e haios, noaptea lumea ma lasa sa depasesc, am faruri cu LED - le recomand maaaaaxim, si lumea probabil crede ca sunt cu vreun X5  =)). Dat jos calculatorul, modificat parmetrii. Masina are sprint acum, mai ales in viteza a doua, si in a patra, insa incepe sa traga aproape de 3000rpm si din pacate plaja in care trage e pana in 4000. La fosta masina, dupa resoftarea Race2, tragea de la 1600rpm.
Oricum, imbunatatire enorma, mai ales in conditii urbane unde trebuie sa eviti sau sa treci lejer prin intersectii/sens giratoriu. De cateva ori am fost pus in situatia sa o calc brusc, si m-am speriat de ce e in stare la plecarea de pe loc  :baston:
Pe partea de consum, cel mai important e sa ai filtru de aer CURAT. Scrie in manual sa il sufli, dar dupa 4-5 zile e la fel si urban creste de la 9-10 la 12 - 12.5 consumul... Cu filtru nou, scade iar in cel prevazut de producator pentru Europa. Am folosit pana acum doar Mann, acum am trecut pe Jackoparts - mai ieftin. Eu schimb filtrul pe la 4-5000km, prefer sa dau cateva zeci de lei in locul a 2l motorina in plus la fiecare 100km :fluier:
  • GV 2012
 
The following users thanked this post: toma

Offline shpeedy

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #7 : 16.Feb.2021, 01:43:31 p.m. »
Inteleg ca vorbim de un GV2 1.9 DDIS (Renault 1.9 dci). Care sunt noile valori de CP/Nm ? Ce ai facut cu DPF-ul sau cu EGR-ul ?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline RIon

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #8 : 16.Feb.2021, 02:09:00 p.m. »
Nu am fost la Dyno Test, insa undeva la 163 CP si 400nm. DPFul e cum a venit din fabrica si EGR la fel.
  • GV 2012
 

Offline boga81

Re: Tuning motor - chip tuning vs chip box vs OBD tuning
« Răspuns #9 : 17.Feb.2021, 07:00:24 a.m. »
Cati km are masina acum?

Trimis de pe al meu SM-G977B folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm