Revin ca sa ma contrazic pe ce scrisesem mai sus si anume referitor la mecanismul VVT.
Dupa ce m-am holbat mai bine la motor, la manualul de service si la un 1.6 VVT, am constatat ca motorul de 1.5 99 CP nu are VVT.
Primul considerent ar fi absenta pompitei ce controleaza functionarea sistemului VVT (situata putin sub zona axelor cu came) pe partea exterioara a capacului ce acopera distributia.
Doi ar fi ca partea superioara a capacului ce acopera distributie (in zona axelor sus) este simetric, fata de un motor cu VVT la care in partea axei de admisie capacul este putin mai rotund si mai proeminent, in partea dreapta (a evacuarii) fiind mai plat si mai ingust fata de celalalt.
Cand am luat masina nu scria in dreptul motorului pe oferta ca fiind 1.5 VVT ci doar 1.5, la cel de 1.6 scria clar VVT, cum de altfel la SX4 nou 1.5 este VVT (scrie clar si pe site-urile din RO si straine) si are 112 CP fata de 99 cat are al meu.
Acum, ca neavand VVT o fi bine o fi rau, mai fiabil (lipsa unui sistem destul de complex) sau nu , cert e ca merge ok. Singura chestie pe care nu o inteleg e faptul ca daca merg mosnegeste cu ea papa mai mult decat daca merg si schimb mai turat (de aici trageam eu concluzia ca am VVT dar se pare ca nu e asa), poate fi de fapt din pricina faptului ca avand cuplul maxim la 4100 rpm curba de cuplu pe care o foloseste calculatorul ii permite sa foloseasca mai econom benzina pana spre 3000-3500 cand invinge mult mai usor inertia decat la 2000-2500.
Hmmm... interesante motoarele astea jp.
Numai bine,
P.S. Cristyyy astept in continuare un raspuns de la tine pentru sticker-ul ala. Ti-am trimis si pe privat azi pe la pranz datele transferului, dar n-ai mai raspuns.
Scuzatii off-ul