Autor Subiect: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid  (Citit de 64337 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #50 : 04.Mar.2021, 12:53:05 p.m. »
Tu fata de aspiratul de 1.6 iti faceai probleme?!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Myhay

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #51 : 04.Mar.2021, 12:54:42 p.m. »
Da duce. Acum nu stiu cum se comporta pe pamant , piatra sau alt tip de drum inclinat dar pe asfalt / piatra cubica nu are probleme. De asemenea , frana de motor se simte bine ca la un diesel.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #52 : 04.Mar.2021, 01:09:02 p.m. »
Tu fata de aspiratul de 1.6 iti faceai probleme?!
Da, caci cu asta sunt obisnuit si aproape ca ma serveste pe offroad. Adica nah, cu 4x4 si era ok pe offroad. Asta e alternativa mea viabila acum, pentru ce imi trebuie mie, si voiam sa compar cu ce am.
Ma tem de fiabilitate in timp, dar asta e alta discutie... Una la care nu exista inca raspuns :)
Ce a scris Myhay suna chiar binisor.

Daca tot suntem la asta, care e plaja optima te turatii la care se conduce masina, fie ea de cruise sau in depasire, astfel incat sa nici nu infunzi injectoarele, nici sa nu zboare prin capota ?  :-))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Myhay

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #53 : 04.Mar.2021, 03:13:59 p.m. »
Banuiesc ca la orice motor aspirat : in jurul la 2000 rpm la cruise iar in depasiri pana la linia rosie daca este necesar  :happy:

  Mecanicul nu mi a zis nimic aparte cum sa o conduc. I am spus eu ca e cam aiurea sa merg mai turat cu ea in oras gandindu ma la filtru de particule si a zis ca daca era diesel mai ziceai dar la asta nu e necesar. Momentan o conduc ca pe un aspirat , de multe ori merg constant si sub 2000 rpm adica 1500-1800 rpm. Dar vorbesc de oras aici. Pt cateva sute de metri mi e peste mana sa retrogradez o treapta sa cada turometrul peste 2000 rpm asa ca merg si cu 1500 rpm portiuni de cateva sute de metri si trage,  se simte in largul ei , n am lag urca liniar.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #54 : 04.Mar.2021, 04:02:41 p.m. »
Stiu, am observat si eu comportamentul diferit fata de non-hibridul 1.4 si aproape asemanator cu cel al aspiratului in privinta tragerii liniare.
Eu aspiratul meu il conduceam mereu la 2500, nu stiu ce spui tu acolo de 2000  :-))

I am spus eu ca e cam aiurea sa merg mai turat cu ea in oras gandindu ma la filtru de particule si a zis ca daca era diesel mai ziceai dar la asta nu e necesar.
Asta n-am inteles-o. Deci o conducem turat 2500 sau subturat 1800 ? Cum ii place ?  :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #55 : 04.Mar.2021, 05:26:22 p.m. »
Tu fata de aspiratul de 1.6 iti faceai probleme?!
Da, caci cu asta sunt obisnuit si aproape ca ma serveste pe offroad. Adica nah, cu 4x4 si era ok pe offroad. Asta e alternativa mea viabila acum, pentru ce imi trebuie mie, si voiam sa compar cu ce am.
Ma tem de fiabilitate in timp, dar asta e alta discutie... Una la care nu exista inca raspuns :)
Ce a scris Myhay suna chiar binisor.

Daca tot suntem la asta, care e plaja optima te turatii la care se conduce masina, fie ea de cruise sau in depasire, astfel incat sa nici nu infunzi injectoarele, nici sa nu zboare prin capota ?  :-))

Nu mai gasesc pozele, dar ai cam asa ceva:

La M16A curba de cuplu este asta (linia albastra):



La K14C (nu gasesc K14D) curba de cuplu este asta (linia rosie inferioara):



Dupa cum vezi, chiar si cand este in scadere, plaja de disponibilitate a cuplului este net superioara la K14C fata de varful de cuplu la M16A.

Iar cu privire la schimbatul vitezelor, stiam ca acestea se schimba - indiferent de motor - in plaja de cuplu maxim (d'asta e bine sa ai habar de disponibilitatea cuplului cand te urci la volanul unei masini). Tu oricum o sa ai indicator de schimbare a treptelor la care mai urci putin in rpm (ca sa fie arderile mai ok pe intreg circuitul, pana la evacuare).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #56 : 04.Mar.2021, 05:53:00 p.m. »
Deci probabil as conduce-o exact la fel 2000-2500 la cruise si 3000-3300 la depasiri. Hai ca suna bine  :)

Ar fi o diferenta totusi la K14C fata de D. Nu mai tin minte de la testdriveul pe K14C, insa la cel facut recent, pe D, n-am simtit sa se lenevasca motorul la 4.000, cum arata graficul. Pana la 5.000 a tras aproape liniar, acolo parca s-a lenevit putin. Dar nu ca ar conta prea mult, caci e turbina si trebuie menajata oarecum, nu forjata la turatii mari sau trasa la turatii mici, parere mea. Asa ca plaja de turatii pare chiar perfecta pentru gusturile mele, 2.000-4.000
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #57 : 04.Mar.2021, 05:56:10 p.m. »
Depinde ce intelegi prin lenevire - tot ai peste 200Nm la respectiva rpm (in conditiile in care varful la M16A este de ... 156Nm).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline Myhay

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #58 : 04.Mar.2021, 07:47:23 p.m. »
@cristidav - ziceam de 2000 rpm ca referinta in general pt mine in special. La acea turatie simt eu motorul calm , in parametri exact cum trebuie sa functioneze linistit si daca am nevoie sa ma infig am si zvac. Nu este o regula binenteles.

Asta a spus mecanicul , a lasat cam in pom afirmatia. Oricum ti am spus , are cuplu de jos. Nici la baleno nu am cuplu asa. La balena la 1000-1200 rpm cu pedala la fund in viteza deja urca agale usor fara tremurat sau smuciri. De abia de la 1500 in sus isi intra in drepturi si trage bine bine. La hibrida si la 1000 rpm se infige. De ex intr a 3 a la 100-1200 trage fara probleme , liniar parca te indeamna sa mergi subturat cu ea. De asemenea , indicatorul acela din bord de schimbarea treptei de viteza la fel , e facut sa l urmezi pt consum ca imi apare devreme la sub 2000 rpm , parca pe la 1700-1800 rpm la un mers normal , bland. Daca ma dau la ea probabil ca imi indica sa schimb mai sus , inca nu am mers asa cu ea.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #59 : 04.Mar.2021, 07:55:38 p.m. »
De ex intr a 3 a la 100-1200 trage fara probleme , liniar parca te indeamna sa mergi subturat cu ea. De asemenea , indicatorul acela din bord de schimbarea treptei de viteza la fel , e facut sa l urmezi pt consum ca imi apare devreme la sub 2000 rpm , parca pe la 1700-1800 rpm la un mers normal , bland.
Dar n-as crede ca e optim pe termen lung sa folosesti asa un motor cu turbina, in oras, in favoarea a catorva sute de ml de benzina. Poate confirma/infirma cineva.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )